רפואה משלימה

פתרון לכאבים – שיטת קינזיו טייפינג

שיטת קינזיו טייפינג עושה שימוש בטייפ קיניזיולוגי. הטייפ הקינזיולוגי אלסטי, נושם עשוי מ 100% כותנה, עמיד במים עם דבק רפואי בצד אחד ובלי חומרים פעילים.

הטייפ המודרני הומצא ביפן ע"י ד"ר קנזו קייס ונכנס למודעות הציבורית באולימפיאדת סיאול בשנת 1988, שם צפינו לראשונה במדבקות הצבעוניות המעטרות את הספורטאים, ואכן שיטה זו הוכיחה את עצמה בכך שאחוזי הפציעות בקרב הספורטאים אשר השתמשו בטייפים הייתה נמוכה.

שיטת קינזיו טייפינג יעילה במיוחד לבעיות שלד-שריר: כאבי גב, כאבי צוואר, פריצת דיסקסיאטיקה (אישיאס), תסמונת התעלה הקרפלית, כתף קפואה, טניס אלבו, דלקת פרקים, דורבן, כאבי ברכיים

איך קינזיו טייפ עובד ?
קינזיוטייפ משנה את מתח העור ובכך גורם לתנועה של השריר, השריר מחובר לרקמת העור התחתונה ע"י רקמת חיבור הקרויה פאשייה. הטייפ מדמה את האלסטיות הטבעית של העור ולכן ההיצמדות חזקה ולא מורגשת.
הטייפ עובד במספר מישורים: נוירוסנסורי (כאב), לימפטי, מבני ופסיכולוגי.
נוירוסנסורי: הטייפ גורם לירידה בעוצמת הכאב ע"י גירוי עצבי של אזור רחב יותר, יש איזורי גירוי רבים יותר אבל עוצמתם פחותה, הדבר משול להקלה בכאב כאשר אנו מניחים את ידינו על האזור הפגוע.
לימפטי: הטייפ גורם להגבהה של שכבת העור העליונה ובכך משפר את הזרימה הלימפטית דבר שגורם להחלמה מהירה יותר והורדת נפיחויות ובצקות.
השפעה מבנית: הטייפ הקיניזיולוגי גורם לתחושת יציבות,מפחית את המתח מהמפרקים והשרירים ומקבע את האזור הפגוע , חשוב לציין שטווח התנועה נשמר הטייפ מקל על התנועה ע"י מתיחתו לכיוון הרצוי.
פסיכולוגי: הטייפ גורם לתחושת ביטחון ובכך מפחית את החשש מפציעות.

הטייפ מונע פציעות ספורט ומומלץ לפני פעילות גופנית מאומצת.

שימוש נוסף בקינזיוטייפ הוא להורדת נפיחויות, בצקות וניקוז לימפטי.

יתרונות השיטה:
• פשוט ונוח לשימוש.
• הטיפול אינו מזיק, לא חודרני , אינו מכיל כימיקלים ובלי תופעות לוואי.
• מקל על כאבים, מונע פציעות , מוריד נפיחויות,מחיש החלמה.
• עמיד במים .
• ניתן לשימוש ע"י המטופל.
• מתאים לכל אחד.

קינזיוטייפינג יכול לבוא הן כטיפול בפני עצמו או להשתלב כטיפול נוסף.

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button