אסטרולוגיה

על עבודה, קריירה ולימודים עפ"י האסטרולוגיה

אז מה מתאים לי ללמוד, ובמה עלי לעסוק", זו השאלה העיקרית החוזרת ונשאלת ללא הרף. בניגוד לתחומים אחרים בחיים כמו בזוגיות, שם הכל בידי הגורל במידה רבה, הרי שכאן אני הוא זה שבוחר, וההיצע כל כך גדול, כך שחשוב מאוד לבצע את הבחירה הנכונה.
 
במאמר זה אתייחס לנושא מבחינת המזלות האסטרולוגיים. אתייחס לכל מזל ומזל בשלושה אספקטים: מהי הדרך בה הכי טוב לו ללמוד, כיצד הוא יחוש במקומות עבודה ובמה מתאים לו לעסוק?
 
המזלות האסטרולוגיים:
 
מזל טלה
זקוק לגיוונים וחידושים ללא הרף. היפר אקטיבי. חווית הלימודים צריכה להיות עבורו רבת חידושים ומסקרנת, אחרת לא יוכל להתרכז. לומד רק מה שחשוב לו, ואת מה שיוכל לעשות בו שימוש לתועלתו העצמית.

במקום העבודה עליו להיות המוביל, היוזם, החלוץ והמתחיל דברים. הוא נוטה להיות שתלתן ואגוצנטרי. נוטה להיות המחליט והעובד לבד, וגם אם נעזר באחרים לא יודה שהיה זקוק לעזרה. תן לו יד חופשית, ותן לו ללכת "על גדול", יש לו את מלוא האומץ והתנופה לכך. נוטה להחליף מקומות עבודה ללא הרף, ועל מנת "להחזיק אותו במקום אחד", רצוי לתת לו כל פעם תפקידים חדשים. יעדיף להיות עצמאי ולא שכיר.

מתאימה לו קריירה שקשורה ביזמות עסקית, ניהול, שיווק, ורצוי שהוא יעסוק בהקמה של פרויקטים, ולא באחזקה. מתאימה לו גם קריירה צבאית אך בתור קצין או מפקד.
 
מזל שור
מזל היציבות, וההתמדה, בא לאט אבל בטוח, ולכן תן לו לשנן חומר, לזכור ולהפנים, והוא לעולם לא ישכח את הדברים.

במקום העבודה הוא זקוק לאווירה נעימה, אסתטית, והרמונית. מחפש מקום עבודה קבוע ולאורך שנים, וגם לא נוטה לעזוב, ויש לו פחד מפני שינויים.

מתאימה לו קריירה שקשורה בעיצוב, אסתטיקה, עבודת אדמה וקירבה לטבע, גידול צמחים, שזירת פרחים, עסקי רכוש וכסף כמו נדל"ן ותיווך, עיצוב מוצרים ועיצוב אופנה, עבודות ידיים, ארכיטקטורה, אחזקת מבנים.
 
מזל תאומים
מזל התקשורת, ולכן אוהב ללמוד בחברותא, והוא מעדיף ללמוד מתוך שמיעה מאשר דרך ספרים. אסור שהלימודים יהיו משעממים, והוא חייב גיוון ללא הרף. תשומת הלב שלו מוסחת בקלות, ולעתים קשה לו להתרכז, ולכן עדיף שיעשה הפסקות קצרות מדי פעם.

במקום העבודה עליו להיות ללא הרף במגע עם אנשים. לכן אסור לשים אותו בחברת מחשבים וניירת. הוא חייב שהעבודה תהיה דינמית ומגוונת, ואסור לו לשבת במקום אחד.
מתאימה לו קריירה שקשורה בתקשורת: יחסי ציבור, עיתונאות, רדיו וטלוויזיה, משאבי אנוש, כוח אדם.
 
מזל סרטן
מזל הרגש והאימהות. אוהב ללמוד דברים אשר קרובים לליבו, ואשר יש לו הזדהות רגשית עימם. לכן יהיה לו קשה בלימודים טכניים ושכליים מדי.

במקום העבודה עליו לחוש אווירה חמה ומשפחתית, ולכן הוא גם לא יעזוב אפילו תמורת שכר גבוה יותר. הוא גם יעדיף אווירה אינטימית של מקום עבודה קטן, מאשר מקום גדול ומנוכר. הוא מאוד רגיש  למחשבות עליו וליחס כלפיו.

מתאימה לו קריירה נשית: מורה, גננת, אחות, טיפול, אומנת, אם בית, פסיכולוגיה חינוכית ובכלל עבודה עם ילדים. מאחר ומזל סרטן הוא מזל האוכל, מתאים לו גם טבחות ובישול.
 
מזל אריה
מזל הכריזמה. חשוב לו שהלימודים יהיו מרתקים ומלהיבים. חשובה לו האווירה התחרותית והוא אוהב להתפאר בהישגיו, וזה גם מהווה לו מוטיבציה. גם הוא כמו הטלה, הינו חסר סבלנות.
הוא נולד להיות מנהל ובתור שכזה הוא מפגין כמה שיותר טוב לב והתחשבות באחרים. גם הוא מעדיף להיות עצמאי, או לפחות לעבוד באופן עצמאי. חשובים לו מאוד הכבוד וההוקרה.
מתאימה לו קריירה הקשורה בניהול, להיות דובר ובכל תפקיד ייצוגי אחר. לרבים מן האריות מראה מושך ולכן מתאים להם משחק, דוגמנות, דיילות ועוד.
 
מזל בתולה
מזל הביקורתיות והדייקנות. חייב ללמוד עד לעומק ולפרטים, ולפעמים מקשה על עצמו בכך. יש לו זיכרון טוב, ומשיכה לדברים מדויקים כמו אלקטרוניקה, מחשבים, מכאניקה עדינה וכו'.

הוא אוהב לחוש שהוא נחוץ ומביא תועלת, ולכן נוטים ל"נצל" אותו. הוא זה שיישאר שעות נוספות ויתנדב לכל מיני משימות. הוא צנוע, ולא מחפש מחמאות. הוא נוטה להיות פסיבי ו"לעשות ראש קטן".

מתאימה לו קריירה הקשורה במחשבים, הנהלת חשבונות, אלקטרוניקה, טכנאי מכשירים, וגם מבקר איכות ובמחקר מדעי בכלל.
 
מזל מאזניים
מזל הססן למדי ושוקל כל דבר בצורה יסודית, ולכן יהיה לו מאוד קשה להחליט מה ללמוד. הוא מחפש דברים מופשטים ורוצה להבין את המנגנון שמעבר לכל דבר. הוא עלול "להיקרע" בין 2 אפשרויות: דברים שהוא אוהב לעומת דברים המביאים תועלת. הוא מפוכח מאוד ומציאותי ולכן יאמר: "אני כל כך אוהב את מדעי הרוח, אבל זה לא פרקטי ולכן אלמד … " .

הוא זקוק לאווירה נעימה, חברותית והרמונית, והוא מאוד אוהב לרצות את המורים והמדריכים שלו. נוטה יותר ללימודים מופשטים כמו: פילוסופיה, מדעי הרוח והחברה.

במקום העבודה הוא זקוק לאווירה חברתית והרמונית. קשה לו מאוד לסבול מריבות, אינטריגות, רכילויות וכו'. הוא נוטה לפייס ולהשכין שלום. זקוק למגע עם קהל, אבל באופן יותר אינטימי. קשה לו באווירה מלחיצה ורבת אנשים ורעש.

מתאימה לו קריירה הקשורה בייעוץ, גישור, מתן שירות, הדרכה, עבודה צוות, עורך דין, שופט, יועץ משפטי, מרצה וחוקר אקדמאי בתחום מדעי החברה או הרוח. הוא טוב בתור בוחן רעיונות, ולא בתור מחליט וקובע.
 

מזל עקרב
מזל העומק והתמודדות העמוקים. הוא מזל קיצוני של שחור ולבן, ולכן או שהלימודים מעניינים אותו, או שמשעממים, ואז "הוא שובר את הכלים" ומפסיק. הוא לוקח הכל באופן אישי, ולכן הלימודים לגביו הופכים לחוויה אישית ורגשית מעמיקה.

במקום העבודה הוא זקוק לאווירה הבונה אמון הדדי. הוא חששן וחשדן ביותר. הוא מאוד רציני ובעל כושר לחימה חזק ביותר. לכן הוא זה אשר יסכים להיות בוועד, במועצה וכו'. הוא מעדיף להיות מאלו "שעושים ולא מדברים" ולכן יעדיף יותר להיות "עמוק בעניינים" מאשר מפקח מלמעלה.

מתאימה לו קריירה הקשורה במעורבות רגשית עמוקה. הוא גם לא נרתע מעבודה כמו עם נפגעי סמים, אלימות, מחלות קשות וכו'. הוא מחפש סודיות ולכן מתאים לו בלשות, איש משטרה, חוקר. הוא אוהב "לחפור לעומק": ולכן מתאים לו להיות ארכיאולוג, רופא מנתח, פסיכיאטר, מטפל מיני, גניקולוג…
 

מזל קשת
מזל החופש והמרחב. הוא היפר אקטיבי ולכן קשה לו להתרכז לאורך זמן. מצד שני תפיסתו מהירה ושטחית, ולכן פעמים רבות הוא יצליח במבחנים מבלי להשקיע הרבה. חייב שהלימודים יספקו לו עניין, השראה ושאר רוח. לכן לא מתאים לו לרדת לפרטים וללמוד דברים טכניים. קל לו יותר לראות את התמונה הכללית מאשר לרדת לפרטים.

במקום העבודה הוא זקוק למרחב ולתנועה. לכן עדיף שיעבוד בעבודה הקשורה בנסיעות ובתנועה ממקום למקום. הוא אוהב חופש ולכן הוא שונא עבודה עם שעות קבועות.

מתאימה לו קריירה הקשורה בטבע ובמרחבים: מדריך טיולים, מלווה קבוצות, סוכן נסיעות, עבודה בענף הנופש, עבודה בחו"ל, יבוא יצוא, שימוש בשפות זרות בשל כישרונו לשפות, עבודה מחוץ לבית, סוכן נוסע, ביולוג, מטפל בבעלי חיים, וטרינר. הוא שוחר תרבות ואומנות ולכן מתאים לו גם חקר עמים ותרבויות- אנתרופולוגיה, ועבודה במוזיאון.
 

מזל גדי
מזל הסבלנות וההתמדה. אצלו המטרה מקדשת את האמצעים, ולכן מוכן לסבול ולהשתעמם, והעיקר להגיע לתואר הנכסף אשר מחכה לו בסוף. יסודי, קולט לאט, אך זוכר כל דבר.

במקום העבודה הוא זקוק לסדר ולארגון. נוטה לעבוד במקומות ממוסדים ובכלל במוסדות. הוא שאפתן והישגי, וחשוב לתת לו את התחושה של קידום בעבודה, גם מבחינת מעמד וגם מבחינה כספית.

מתאימה לו קריירה הקשורה בארגון ובמקומות ממוסדים: עבודה בבנק, ניהול מוסדות ציבור, כלכלה וכספים, מנהל מחלקה או אגף, איש דת, איש רשות, כושר ארגון.

 
מזל דלי
מזל הייחודיות והחברתיות. הוא בעל ראש של ממציא וחוקר ולכן לומד בדרך משלו. הוא אפילו  אוטודידאקט. יחפש לימודים מיוחדים, ונושאים מרתקים, אחרת ישתעמם. מתאים ללימודים של מדעי החברה והרוח.

במקום העבודה הוא זקוק לאווירה חברתית מיוחדת. הוא איש עקרונות ופרינציפים ולכן יעמוד על שלו. האידיאלים יותר חשובים לו מכסף! הוא נוטה להיות עצמאי, וגם אם יקשיב לאחרים, הוא יעשה בסוף את אשר ימצא לנכון.

מתאימה לו קריירה הקשורה בעיסוק חברתי: עבודה סוציאלית, עבודה חברתית וקהילתית, מדריך חברתי, איש ציבור ואפילו פוליטיקה.
 

מזל דגים
מזל של מסירות וביטול אגו. מאוד משופע ממצבי רוח, מאווירה ומדעות אחרים. לכן חשוב לו ללמוד באווירה נינוחה ותומכת. הוא מאוד אינטואיטיבי ומתחבר לדברים מבפנים. לכן מתאימים לו לימודי מיסטיקה או אומנות. הרבה פעמים הוא נמשך לדברים ולא יודע למה, לכן עליו ללכת לפי התחושות הפנימיות שלו.

במקום העבודה הוא זקוק לאווירה חמימה ותומכת. הוא חש את כל מה שקורה בתת ההכרה ומתחת לפני השטח, ולכן צריך להבהיר לו דברים ולהציב לו גבולות. הוא מאוד קל השפעה, ונותן לאחרים להחליט בשבילו, ואחר כך נוטה לחוש כקורבן, כאילו לא הוא בחר בדברים.

מתאימה לו קריירה הקשורה במסירות כמו: אחות, מטפלת, ריפוי טבעי. אומנות: מוזיקה, משחק, תרפיה באומנות. מאוד נמשך לתחומים מיסטיים.

עד כאן התיאור לגבי כל מזל ומזל. יש לקחת בחשבון שלא תמיד מזל השמש הוא הדומיננטי, ויש השפעות של מזל האופק ומזל הירח. לשם כך יש לקחת בחשבון את המכלול של המפה כולה, לפני שנגבש דעה סופית.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על גילה בויום

מאמרים קשורים

Back to top button