יוגה ומדיטציה

קונדליני יוגה

מהי קונדליני יוגה?
קונדליני יוגה היא מדע וטכנולוגיה אמנותית המאפשרת לאדם גישה לניצול האנרגיה היצירתית להפקת תועלת ויצירה מחודשת. המשמעות היותר פשוטה היא שקונדליני יוגה היא יוגה של הארה, היחס והאנרגיה האינסופית שטמונה בכל אדם. קונדליני יוגה מתמודדת עם השינויים והרחבת התודעה, כדי לעורר את אנרגיית הקונדליני שעוברת דרך מרכזי האנרגיה הנקראים צ'אקרות. הקונדליני היא אנרגיה רדומה, כך שאין אפשרות לחוות אותה ללא התעוררות.

אנרגיית הקונדליני "שאקטי" מונחת רדומה בתחתית עמוד השדרה. היא מתוארת בדרך כלל כנחש המסתלסל דרך עמוד השדרה כלפי מעלה, עד שאנרגיה זו מתעוררת באופן ספונטני או על ידי ביצוע תרגילי יוגה.

הדרך בה מלמדים קונדליני יוגה מורכבת מתנוחות, נשימות וצלילים – מנטרות, כדי ליצור מעגל אנרגיה מדויק אפקטיבי. השפעה מדויקת יותר מתקבלת כשמבצעים קבוצת תרגילים בסדר מסוים שהורכב כדי לסייע למטרה מסוימת, יותר מאשר ביצוע תרגילים מאותה תרכובת אך ללא סדר. טכניקת היוגה היא בעלת השפעה מיידית, חזקה ומהירה המתאימה לכל אדם ולכל רמת ביצוע.

קיצור דרך להשתחררות
קיימים סוגים שונים של יוגה. האטה יוגה – בסיס של כל התנוחות, "אסנות", ממנה הורכבו טכניקות שונות כגון איינגר ואשטנגה. רגה יוגה – עובדת באופן מנטלי, כאשר התלמיד צריך להיות מוכן לקבל את השינויים. ראג'ה יוגה – האנרגיה הפיזית כמעט מושמטת לגמרי. ג'ופה יוגה – תרגול מנטרות. נאד יוגה – התמקדות בצלילים. סווארה יוגה התמקדות בנשימות. באקטי יוגה – תפילה ומדיטציה. קארמה יוגה – מתמקדת בעבודה ובשירות הזולת. טנטרה יוגה – מעניקה התפקחות או הארה דרך האיזון שבין אנרגיה זכרית לאנרגיה נקבית. בטנטרה אדומה האנרגיה מכוונת לאיחוד מיני ואילו בטנטרה לבנה (כפי שלומד על ידי יוגי בהג'ן), האנרגיה מכוונת לפתוח את המחסומים המנטליים.

כל סוגי היוגה מכוונים למטרה זהה: איחוד אוניברסלי בין הגוף והנפש. אומרים שהאטה יוגה מביאה לשחרור מוחלט לאחר 16 שנות לימוד והתמדה – תקופת חיים ארוכה, אולם הדרך והתהליך יכולים להתקצר בהרבה בעזרת קונדליני יוגה, שבה כלולים כל סוגי היוגה שנמנו קודם.

שליטה עצמית מתמדת
קונדליני יוגה מפתחת את המודעות ופותחת את הצוהר לתודעה, מגבירה את האנרגיה וכוח הרצון, נותנת לגוף ולנפש את היכולת והרצון להיות בשליטה עצמית מתמדת ולחוות את החיים בשלמותם.

החיים הם אוצר גנוז. רצונו של כל אדם הוא להיות מאושר. האושר הוא הנשמה – "אטמה", האוצר הגנוז שאחריו אנו תרים. המטרה היא, אם כן, היא לעורר את התודעה ולמצוא את הנשמה.

קונדליני יוגה נותנת את הכלים והדרך למודעות עצמית כדי להתעורר מהתרדמה שבה אנו חיים ולא מרגישים. הרעיון הוא לא להתעורר מדי פעם ולהיזכר בעצמנו אלא להתעורר יום יום ולזכור את הזכות המולדת שלנו לחיים מאושרים יותר.
סגנון חיים יוגי לא מגביל בחוקים של מה כן ומה לא, אלא זהו זמן שבו האדם מפתח רגישות וגמישות לגבי החיים והחלטות שמייצבות את ה"אני" – החלטות שמתגבשות במודע כיוון שהחיים הם בחירה וכל מה שאנחנו עושים הוא באחריותנו. זהו הבסיס לחיים בריאים, שמחים ומפוקחים.

מדע זה נלמד במנזרים בהודו, טיבט ונפאל כבר אלפי שנים. התורה הועברה באופן חשאי מפה לאוזן וממורה לתלמיד. על כן הלימוד היה קדוש וסודי. בשנת 1969 חשף המורה הרוחני יוגי בהג'ן השיטה של קונדליני יוגה למערב, בשל המצוקה הרגשית של המערביים בשנות ה60-, ולימד אלפי תרגילים ומדיטציות בשילוב מנטרות ונשימות. כל החומר שלומד מאז אוגד למקבץ עצום של ספרים וקלטות, אלפי מורים הוכשרו על ידי הארגון הלאומי של קונדליני יוגה, והיום אלפי תלמידים ברחבי העולם לומדים קונדליני יוגה ומתכנסים מדי שנה לתרגול של טנטרה לבנה.

מאמרים קשורים

Back to top button