רפואה אלטרנטיבית

ד"ר מיכל יקיר PhD

ד"ר מיכל יקיר PhD, עוסקת בהומיאופתיה קלאסית מעל עשרים שנה. בעבר כיהנה כיו"ר האגודה הארצית להומיאופתיה קלאסית וכיום היא חברה בוועד המנהל ועורכת הירחון המקצועי להומיאופתיה. לאחר תואר שני באקולוגיה פנתה לכיוון חדש ועבודת הדוקטורט שלה באוניברסיטה העברית הוקדשה לחקר השפעות הטיפול ההומיאופתי על בעיות בריאות בקרב נשים. כיום היא מתמחה בטיפול בתחום נשים וילדים וכן מציעה מענה ייחודי לבעיית השמנה. בנוסף, היא מטפלת באנשים באופן פרטי בקליניקות שלה במודיעין, בתל אביב ובירושלים, ואף כתבה ספר בשם "טבלת הצמחים- סדר מופלא", מרצה ב"מכללת ברושים" ועוד… אישה ללא הפסקה.

צמחים מופלאים לבריאות הגוף והנפש

"ההומיאופתיה הקלאסית מהווה כלי יעיל במיוחד המאפשר טיפול עמוק ושינוי ברובד הפיזי, נפשי ורוחני של בני אדם. טיפול הומיאופתי יוצר תהליכי ריפוי עמוקים ביותר שלא ניתן להגיע אליהם בצורה אחרת, תוך פרק זמן קצר." כך מצהירה ד"ר מיכל יקיר. "התרופות ההומיאופתיות הנקראות "רמדי" – מלשון ריפוי, עשויות מתמציות צמחים או מינרלים (או מן החי) והן מדוללות כך שנותר בהן רק התדר האנרגטי של החומר המקורי. איינשטיין היה ראשון שגילה שלכל עצם ביקום יש תדר משלו ובהומיאופתיה מנצלים עיקרון זה ליצירת התרופות. ההומאופתיה מתייחדת בכך שאת התרופות מתאימים באופן אישי לכל אדם – ולא למחלה, זאת לאחר תשאול מעמיק שאורך כשעתיים ובו סוקרים את אישיותו, הרגליו ובעיותיו. המטרה היא להתאים לאדם את החומר המתאים לו במדויק על מנת לאפשר לכוחות הריפוי הפנימיים שבו להתאזן. כשאדם מקבל את המידע החסר לו הוא יכול לחזור למקום בו הלך לאיבוד…. בדומה למי שאיבד את דרכו ופתאום מקבל מפה שמאפשרת לו להתמצא במרחב. בניגוד לרפואה הקונבנציונאלית, בה החולה פסיבי והתרופה 'עושה את העבודה', ההומאופתיה מאפשרת תהליך של ריפוי ואיזון עצמי פנימי באמצעות המידע המתקבל מן הטבע".

מי יכול להיעזר בהומיאופתיה? באיזה תחומים זה מסייע באופן מיוחד?

"הומיאופתיה יעילה מאוד ברוב התחומים ומסייעת כמעט בכל בעיה בריאותית, רגשית או פיזית. אני מטפלת בכל אדם שמגיע אלי אולם מתמחה בטיפול בבעיות נשים וילדים
וגם בהשמנת יתר שהיא בעיה נפוצה וכאובה בעידן המודרני. למעשה, בהומאופתיה לא משנה אם מדובר בהשמנה, כאבי ראש כרוניים, כאבי בטן לא מוסברים בילדים או בילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז, הרעיון הוא לאזן את הגוף והנפש. כתוצאה מאיזון שנוצר בטיפול, נראה לא פעם שאצל ילדים, באופן טבעי, קטן הצורך לאכול ג'אנק פוד וסוכר ואוכל מעובד (שמלא בתוספי מזון מזיקים) והם מתחילים לאכול בריא יותר. אגב, בעיות בריאותיות רבות נגרמות עקב תזונה לא נכונה, כי כבר ידוע שהגוף שלנו הוא 'מה שאנחנו אוכלים'. "

איך מתבצע האבחון וכיצד נקבע הטיפול המתאים?
"כל טיפול מתחיל בתשאול מפורט שכולל שאלות רבות לגבי אורח החיים בכלל, והבעיות בפרט. באמצעות המידע המתקבל ניתן להבין את שורש הבעיה ובהתאם לזהות את הרמדי הטבעית המתאימה למכלול הסימפטומים. בהומיאופתיה עובדים על פי העיקרון של 'דומה מרפא דומה'. כלומר, כל תרופה הומיאופתית הנמצאת כיום בשימוש, עברה תהליך של 'פרובינג' שבו היא נוסתה וגרמה להופעת סימפטומים מסוימים אצל אדם בריא. אותה תרופה תשמש לריפוי סימפטומים דומים שמופיעים אצל אדם חולה, או מדויק יותר- היא תשמש כמנחה לגוףנפש, כיצד לאזן את אותם סימפטומים."

למה את מתמקדת דווקא ברפואת נשים?
"אני עובדת עם כולם: נשים גברים וילדים, אבל מתעניינת במיוחד בנשים והתפתחות נשית בזמננו. כאישה, אני מודעת היטב לקושי שחוות נשים בעידן המודרני. בימינו על כתפיהן של נשים מוטלות משימות רבות, הרבה יותר מאי פעם. נשים ממלאות בנוסף לתפקידים המסורתיים שלהן גם תפקידים של גברים, אך הן רוצות גם להיות סקסיות ויפות, גם לנהל בית מושלם, גם להגשים את האימהות שלהן וגם לטפח קריירה… אין זה פשוט לנהל את כל המשימות הללו בהצלחה מאחר ונידרש כאן מתן ביטוי לתכונות שונות ונוגדות גבריות ונשיות. זה יוצר קונפליקטים ולחצים בלתי רגילים, שהאנושות אף פעם לא היתה נתונה בה הלחצים משפיעים בין היתר על השינויים הורמונאליים שעוברת כל אישה מידי חודש. נשים רבות מתלוננות שהגבר שלהן אינו מעניק מספיק תמיכה, הן חשות תחת עומס עצום והבעיה מקצינה בעקבות אורח החיים המודרני שבו המשפחה הגרעינית היא מודל מקובל: פעם נשים נוספות במשפחה (אימא וסבתא, דודות וכו') היו יכולות לסייע בניהול הבית אולם כיום, אישה מודרנית מוצאת את עצמה מבצעת מספר רב מאוד של תפקידים, בבדידות רבה. גם הסבתה רוצה קריירה, ופחות מעונינת לתמוך. כתוצאה מכך נוצרים מתחים עצומים שגובים מחיר יקר ונשים סובלות ממכלול בעיות בריאות. למשל בעיות שינה, כאבי ראש כרוניים, חוסר איזון הורמונאלי, חוסר ריכוז, עצבנות ובעיות נוספות. בין היתר, המתח הבלתי פוסק גורם להשמנה שמביאה איתה מועקות נוספות ומכאן קצרה הדרך למעגל הקסמים של דיאטות לא יעילות. בכול אלו להומאופתיה קלאסית יש יכולת מיוחדת לסייע, לתמוך ולהביא לאיזון.

מה הפתרון שיש לך להציע לאיזון המשקל? 
"לפני זמן נחשפתי לשיטה שיכולה לסייע באיזון המשקל ובהורדת משקל במקומות בהן דיאטות אחרות אינן מצליחות. זאת באמצעות חומר הומאופתי שקרוי HCG. הרעיון והשיטה פותחו כבר בשנות ה 50 על ידי מדען ורופא בשם טי סימונס שמצא כי הורמון זה, המופרש בעיקר אצל נשים בהריון, ותפקידו לפרק את השומן החום בגוף ולשנע אותו אל העובר, הורמון זה, בהנתנו בצרוף הדיאטה הנכונה, יכול להביא להורדת משקל בזמן קצר, ללא נזק, ובעיקר במקומות הנכונים בגוף (בהם נאגר שומן חום). הנושא ריתק אותי וכשחקרתי אותו לעומק והבנתי את פעילותו כביולוגית וכהומאופתית, הסתבר לי שהדיאטה יעילה במיוחד בקרב נשים שאינן מצליחות להוריד משקל ככל שהגיל עולה (אך גם לנשים וגברים צעירים). צריכת החומר (רק בשילוב עם תפריט מבוקר ודל שומן מיוחד) מסייעת תוך זמן קצר לפרק את השומן המיותר (שומן חום) בניגוד לאיבוד שומן לבן בדיאטות רגילות. בעבר החומר היה ניתן בהזרקה ומחירו היה יקר מאוד. כיום הוא אפשרי בצורתו ההומיאופתית, ללא צורך בהזרקה והעלות כיום מתאימה לכל כיס, והתוצאות מדברות בעד עצמן. נשים רבות עברו איתי את התהליך בהצלחה, והן שומרות על המשקל שהשיגו. יחודה של הדיאטה הוא שניתן במאמץ קצר מועד להוריד משקל משמעותי – בלי נזק. כיוון שהחומר מעודד פרוק שומן ממנו הגוף ניזון בנוסף למה שאוכלים. הדיאטה יעילה גם לאנשים שעברו הרבה דיאטות וגופם כבר אינו מגיב".

מיכל מנחה אנשים המבקשים לעשות דיאטת HCG, ומסייעת לכל אורך הדרך. ניסיונה ארוך השנים כהומיאופתית מסייע לה להנחות אנשים בבטחה בתוך התהליך – ואף לאחריו.
בכל מקרה, חשוב תמיד להגיע להומיאופת מורשה (חבר האגודה להומיאופתיה קלאסית). רק אז ניתן לדעת בביטחון שהאדם אליו פונים אכן מקצועי.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר מיכל יקיר PhD לחץ/צי כאן.
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆ 
או חייגו עכשיו: 072-2285462
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו…

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button