רפואה אלטרנטיבית

איגור מונסטירסקי

איגור מונסטירסקי מבאר שבע, בוגר מגמת סיעוד באוניברסיטה, עבד במשך שנים במחלקה אורטופדית בבית חולים "סורוקה". כיום, הוא אוסטאופת המטפל באנשים עם בעיות מגוונות שלא נעזרו על ידי נציגי ה'רפואה הקונבנציונאלית' – אורטופדים וכירורגים. אז אם גם לכם כואב משהו (למי לא?) לפני שאתם רצים שוב ושוב לקנות תרופות, לקבל זריקות נגד כאבים או אפילו שוקלים ניתוח – תחשבו שוב. איגור האוסטאופת יכול לגאול אתכם מסבל מיותר ולהחזיר לכם את איכות החיים האבודה.

עבודת ידיים
היה מי שקבע כבר מזן כי רוב האוכלוסייה מתחלקת לשתי קבוצות: כאלה שכבר כואב להם הגב וכאלה שעוד יכאב… הסטטיסטיקה מעידה שמרבית ימי המחלה של עובדים נלקחים בגלל כאבי ראש, גב, כתפיים, פריצות דיסק וכדומה. בדרך כלל, מציעה הרפואה הקונבנציונאלית פתרונות חלקיים בלבד. אז מה עושים? איך חיים עם כאבים מתמשכים בלתי נסבלים? מסתבר שיש פתרון!

"מקצוע האוסטאופתיה 'נולד' בארצות הברית בסוף המאה ה 19. השיטה פשוטה יחסית ונותנת מענה הולם, אם כי היא דורשת ידע ומיומנות מעמיקים. החל מהמאה ה 20 החלו לעסוק בה גם אנשי רפואה מערבית וכיום היא נחשבת לשיטה מדעית מוכחת. בארץ תפס התחום תאוצה רק בסוף שנות השמונים, עם גלי העליות הגדולות של יהודים מאירופה וארצות הברית, שעוררו את הדרישה והביאו איתם את המודעות לתחום טיפולי חשוב זה".

מי קהל היעד שיכול להיעזר על ידי השיטה ובאיזה בעיות היא יכולה לסייע?
"האוסטאופתיה מטפלת ביעילות במגוון בעיות 'מכניות' שאנשים רבים סובלים מהם, המלוות בדרך כלל בכאבים קשים. מדובר בשלושה תחומים עיקריים: התחום הראשון הוא בעיות שריר ושלד. כלומר, כל מי שסובל מבעיות של כאבים, הגבלות תנועה, פריצות דיסק, כאבי גב, כתפיים וברכיים, 'כתף קפואה' ועוד – יכול להיעזר תוך זמן קצר ולהפוך את הכאבים לנחלת העבר. הטיפול אינו פולשני או כואב ולכן ניתן לטפל באנשים בני כל הגילאים כולל ילדים עם בעיות עקמת, יציבה וכו'. התחום השני הוא התחום הויסצרלי: באירופה מאוד מקובל לטפל באמצעות שיטה זאת בבעיות של כאבים פנימיים (לעיתים קרובות לא מוגדרים) באזור החזה והבטן וכן בחולים שיש להם מחלות נשימה כרוניות כגון אסטמה. ההיגיון מאחורי הטיפול הוא שמכיוון שגוף האדם מורכב ברובו ממים, הרי שתנועה לא מאוזנת של איברים פנימיים יכולה לגורם לכאבים ולאי תפקוד אופטימאלי של מערכות שונות בגוף. התחום השלישי הוא קרניוסרקלי והוא מתייחס לבעיות של כאבי ראש, טנטון באוזניים וכו' את כל הבעיות האלה ניתן לפתור באמצעות אוסטאופתיה".

איך מתבצע הטיפול?
"הטיפול מתחיל בתהליך אבחון מעמיק ובדיקה המבוססים ומצריכים ידע נרחב באנטומיה וביומכניקה מצדו של המטפל. חשוב לציין שהשיטה – מדעית ומדויקת ואין בה שום אלמנטים רוחניים או עבודה אנרגטית, שאני אישית איני מאמין בהם. העבודה הטיולית מתבצעת אחרי האבחון המקיף שבעקבותיו נקבעת תוכנית טיפולית מתאימה לפי מהות הבעיה. הטיפול מתבצע ברובו על מיטת טיפולים (לעיתים גם בישיבה) כאשר יש מספר טכניקות המשמשות את המטופל. העבודה מתבצעת בידיים בלבד (ללא עזרת מכשירים) ואוסטאופת מקצועי יודע איך לעשות זאת בלי סיכון לגרימת נזק. השיטה מבוססת על סדרת תנועות, לחיצות והנעת איברים שונים, מניפולציות ומתיחות, במטרה להקל על כאבים ולרפא את מקור הבעיה. (לעיתים ניתן רק להקל ולא לרפא חולים כמו למשל במקרים של סרטן, מחלות אוטואימוניות, הרס סחוס וכו'). משך טיפול ממוצע הוא כ-40 דקות, אולם לעיתים הטיפול מתארך או מתקצר מעט לפי הצורך של המטופל. טיפול בילדים, בדרך כלל, קצר יותר".

כמה טיפולים צריך כדי להחזיר את הגוף לתפקוד מלא וללא כאבים?
"תגובת הגוף ומשך המחלה או הבעיה איתה מגיע המטופל – קובעת. בממוצע צריך בין-5 ל-10 טיפולים על מנת להגיע למצב של איזון ותפקוד טוב".

איפה לומדים את המקצוע בארץ?
"כיום לומדים את זה רק ב'וינגייט', אך פועלים למען קידומו והכרה בו כתואר אקדמאי לכל דבר, אותו ילמדו באוניברסיטאות".

מה המוטו שלך בעבודתך?
"אני ממליץ לכל אדם להגיע לטיפולי מניעה או לפחות לא להזניח את הבריאות ולבוא לטיפול עם התחלת הכאב. ניתן לחיות בלי כאבים באיכות חיים גבוהה. צריך רק לנסות".

ליצירת קשר ופרטים נוספים על איגור מונסטירסקי לחצו כאן.

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו…

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button