תורת הקבלה

חג האהבה – אהבה חמישה כוכבים

במחקרים רבים בנושא אהבה וזוגיות, החוקרים מנסים לגלות את איכות הקשר בין בני הזוג לפי היחס שמגלים בני הזוג אחד לשני. במחקר בנושא אהבה שפורסם לאחרונה, החוקרים הצליחו למצוא נוסחה מתמטית שיכולה לקבוע בדיוק של 94% אילו זוגות ייפרדו ואילו יישארו יחד.

לא חייבים להיות חוקרים כדי להבין שסוג וטיב הקשר בין בני הזוג יקבע את חוזקו. הנה כמה דוגמאות:

קשר שמבוסס על משיכה גופנית – נקרא לו ' ט"ו באב של הגוף'.
קשר שמבוסס על דאגה לילדים – נקרא לו 'ט"ו באב של המשפחה'.
קשר שמבוסס על הערכה ויחס חם לבן הזוג – נקרא לו 'ט"ו באב של החיבה'. כאשר בני זוג מגיעים לקשר מהסוג הזה, קובע המחקר, לא רק שבני הזוג נהנים יותר מהזוגיות אלא גם הקשר הופך לחזק מאוד.

ויש עוד סוג של קשר מיוחד, קשר שמבוסס על רצון משותף, מצב שבו כל אחד מבני הזוג רוצה למלא את הרצונות של בן הזוג, ולא את הרצונות של עצמו – נקרא לו 'ט"ו באב של הרצונות'. במצב כזה נוצרת דינאמיקה מיוחדת, מצב שבו ככל שבני הזוג משקיעים יותר זה בזה, כך הם גם נהנים יותר, ומחזקים את הקשר באופן קבוע. קשר כזה הוא הקשר החזק והמהנה ביותר שקיים, ממש 'אהבה חמישה כוכבים'.

חכמת הקבלה מסבירה שהיכולת ליצור קשר שכזה מתפתחת בצורה הדרגתית. כמו שלבתי-מלון יש דרגות, כך גם לאהבה. אנחנו מתחילים את דרכנו במוטל פשוט וזול, ומתקדמים בהדרגה עד שמגיעים למלון חמישה כוכבים – זהו היעד, להגיע לט"ו באב של הרצונות.

בכדי לעזור לנו להגיע לאהבה בדרגה הגבוהה ביותר, כתבו לנו המקובלים את ספרי הקבלה. בספרים אלו, הם נותנים לנו שיטה כיצד לשנות את היחס שלנו לאחר, כיצד לראות את הרצון של האחר כרצון שלנו, ואיך למלא את הרצון הזה באופן קבוע ולהגיע לדרגה הגבוהה ביותר של האהבה.

ט"ו באב הוא חג האהבה, אהבה חמישה כוכבים שכולנו יכולים להגיע אליה, ויש לנו שיטה שמלמדת כיצד עושים זאת. מה שנותר הוא רק להשתמש בה, וליהנות מאהבה גדולה ובלתי פוסקת.

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button