תורת הקבלה

בחירת שם לתינוק

מובא בספרים הקדושים שהורים בוחרים לקרוא שם לתינוק/ת זה הנשמה שלו/ה והחיות שלו/ה, כלומר על ידי צירופי האותיות של השם שנבחר, לכן האות הראשונה מדברת על החשיבה של הרך הנולד והאחרונה זה התכלית שלו ובניהם זה מבנה הנפש של הרך הנולד, לכן ידוע שתינוק/ילד ישן שהוריו קוראים לו בשמו הוא ישר מתעורר. לכן שם התינוק רומז לנו על איזה מידה הילד נוטה ואפשר לדעת את טיבו של התינוק/ת ומעשיו של אותו רך הנולד וכל זה על ידי שמו[מקור הרב יוסף קארו – ספר מגיד משרים].

ישנם מספר כלליים שהורים יכולים לתת תשומת לב בבחירת שם לרך הנולד:

1. אפשר לבחור שמות תנכיים – הכוונה בפרשה שהתינוק נולד לדוג אם נולד בפרשת בראשית שזה בסוף אוקטובר 2011 ניתן לבחור שם מאותה הפרשה של אותו יום שהוא נולד או מהפטרה של אותה פרשה.
2. שמות תלמודיים – הכוונה ששמות שמקורם מהתלמוד ומהמדרש.
3. שמות שמקורם בטבע, שמות של חיות, שמות של עצים ופרחים לדוג' שמות כמו: תמר, שושנה, אלון, ועוד.
4. שמות שיש בתוכם שם השם שעצם השם מהווה מאין הודיה לשם יתברך לדוג' שם כמו הודיה.
5. שמות של מלאכים שאומצו לשמות בני אדם למשל מיכאל, רפאל וכדו'.
6. בנוסף ניתן לקחת אות מהאם + אות מהאב ולבחור שם, וניתן גם להוסיף אחד מאותיות אהוי.

במידה ויש התלבטות די קשה בשם ולא יודעים מה לבחור, מצורפת התפילה הבאה שהאם קוראת מעומק הלב ומחבקת את הרך הנולד ומבקשת שיעזרו לה מלמעלה בבחירת השם הנכון והראוי משמות שהיא מתלבטת:

"אב הרחמים, גלוי וידוע לפנייך שרצוני לעשות רצונך, וכל מחמדי תבל שאין נחשבו לי נגד רצון אחד משכינת עזך. שמור נא הבטחתך לעזור הבא לטהר, והודיעני דרך זו אלך, כי לעשות רצונך אלוקי חפצתי, והעבר נא מראות שווא בעיני. זכור רחמיך אלוקים וחסדייך כי מעולם המה, יהי חסדך אלוקים עלינו כאשר ייחלנו לך.

והאר עיני לכוון לאמת בקריאת שם לבני /ביתי הנולד/ת שיחיה. כי ידעתי כי הוא יסוד גדול לקדושתו לעבודת השם. וחיותו של האדם הוא משמו, ושמו הוא כפי שורש נשמתו.יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפנייך השם צורי וגואלי [מקור – ספר אוצר תהילות ישראל]"

לסיכום:
בבחירת השם לרך הנולד/ת בוחרים ההורים בדרך האינטואיציה קודם כל, ומה שהם רואים שמסתכלים על הרך הנולד ולבסוף אפשר לבדוק ולהתייעץ עם מומחים המבינים בעניין כמו נומרולוגיים רבנים וכדו' שאפשר לסמוך.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על תמיר בן אשר.

בואו לדבר על זה בפורום נומרולוגיה ובחירת שם

מאמרים קשורים

Back to top button