מורים רוחניים

רחל גוטמן

רחל עסקה בהוראה וחינוך בחטיבת הביניים במשך שנים רבות עד שיום אחד, אחרי תהליך ארוך של שחיקה, היא הבינה ש 'הגוף והנפש אמרו את דברם'. כמו אנשים רבים אחרים שנחשפו אל היקום, גם רחל החלה את דרכה הרוחנית בעתות של משבר אישי, משבר שהיווה כר פורה ביותר בעבורה למסעות החיפוש העצמי, להבנת הקשיים הרבים שנדמה כי נערמו במכוון אחד על גבי השני, וכמעט כולם צצו בבת אחת, מקבילים או רודפים האחד אחר השני. 

"פרשתי פרישה מוקדמת בשנת 2008. בדיעבד ברור לי כיום שזאת הייתה תחילתה של דרך חדשה עבורי. המשבר הוליד מודעות, צמיחה והתחדשות, ובעקבותיו עלתה התובנה המשמעותית ביותר, זו ששינתה את חיי ואת דרכי מן הקצה האחד למשנהו – היה לי ברור שעליי לשנות כיוון בחיים, לפנות באמת אל מה שתמיד משך אותי אך התרחקתי מפניו כמפני אש. פניתי אל עולם הרוח. התחלתי עם לימודי הרייקי ובשלב מסוים פניתי לאפיק 'מאתגר' יותר, ובחרתי ללמוד תקשור, לבד, ללא כל מורה רוחני אנושי זה או אחר. 

לאחר שכבר שלטתי ברזי התקשור הבנתי שמסיבות טכניות ומנהלתיות בלבד יהיה עליי לחזור וללמוד מחדש את הרייקי, וכך עשיתי. למדתי במכללת 'מדיקה' רייקי אוסואי מסורתי שלבים 1 – 3 והפכתי להיות מאסטר טיפול. בהמשך למדתי באופן פרטי את הוראת הרייקי, והפכתי להיות רייקי מאסטר, מורה ומטפלת.  
בנוסף ותוך כדי, למדתי קורסים רבים ומגוונים, כשהבולטים ביותר בהם הם טכניקות הלייטריאן™, שאמאניזם אינדיאני וקורס אימון הוליסטי ב 'מכללת רידמן לרפואה משלימה ואינטגרטיבית', שהוא ללא כל ספק גולת הכותרת של הכשרתי עד כה.  

כיום אני מורה ומאמנת רוחנית. מגיעים אליי אנשים כדי ללמוד או לקבל טיפולים בתחומים העיקריים בהם התמחיתי, קרי, הרייקי ומודעות העצמית, הלייטריאן™ או התקשור. בכל אחד מתחומים אלו אני מדגישה את החשיבות של העשייה המודעותית, לא רק מעצם המהות של העיסוק ברוח, אלא ובעיקר מעצם לקיחת האחריות של המטופל על בחירותיו, החלטותיו, וחייו. השילוב האקלקטי של כל אלו הוביל אותי להגות גישה ייחודית לה קראתי 'השיבה הביתה'. היא משלבת עשייה רוחנית מחד, ומאידך, חשיפה מעמיקה אל עקרונות היקום ויישומם הלכה למעשה. זהו ללא כל ספק שילוב מנצח של החומר עם הרוח. 

מה קורה במהלך הטיפול שלך? איך זה מתבצע?
"כמו בכל תחום ברפואה המשלימה אני מקיימת שיחה מקדימה, לאחר שקודם לכן ביררתי טלפונית מה רצונו של המטופל. בכל מקרה, אני תמיד עובדת פנים מול פנים, ולא טלפונית כפי שמתאפשר עם חלק מהתחומים להם הוכשרתי. אני מקשיבה למטופל, שומעת את העניין שלשמו הוא בא, וביחד מתחילים בטיפול. ברייקי, למשל, שיחה מודעותית ו sharing הוא עניין שגרתי ומחייב מיד לאחר הטיפול עצמו. גם במפגשי החיבור לטכנולוגיות הלייטריאן™ או במפגשי התקשור, עיקר עשייתי האימונית רוחנית משלבת מודעות עצמית עם כלים וטכניקות הלקוחים מעולם האימון ההוליסטי. מטרתי היא להגיע אל מקור הקושי, אל מקור החולי, מקור הבעיה ושם לטפל, שם לבחון ביחד את המצב וביחד להתוות דרך פעולה שתביא לבסוף לשינוי ולריפוי, תוך שאנו קובעים מטרות ומגדירים צעדים מעשיים לפעולה. זה תהליך מאתגר מאוד כי הוא כרוך בלקיחת אחריות ומחויבות משני הצדדים, שכן גם המטפל עצמו הוא המטופל!. זה כרוך ברצון פנימי וכוונת מכוון אמתית להביא לכל המעורבים בתהליך ריפוי ושינוי. בנוסף התהליך מקנה למטופל דרכי פעולה יישומיים שאותם למד דרכי ושאותם הוא חווה במהלך המפגשים המשותפים שלנו. 

אני מאמינה בשילובים מנצחים ולכן אני בוחרת בעבודתי להשתמש באמצעים שונים המתאימים ביותר לאופי עבודתי. אני עושה שימוש בדמיון מודרך, בקלפי מסרים, במדיטציות, בטכניקות וכלים אימוניים מגוונים ומעצימים. הגישה הרוחנית והטיפולית שיצרתי במהלך השנים כוללת גם העברת מסרים מתוקשרים, חלקם ישירות למטופל (אם הסכים לכך) או לאוזניי ותודעתי בלבד, וחלקם אוניברסאליים הנוגעים לחוקי היקום, להתנהלותו של האדם למול עצמו, סביבתו והמקום, דבר שיוצר הבנה עמוקה נוספת לגבי ההתנהלות וההמשכיות בחיים". 

למה בדיוק את מתכוונת?
"אני מדברת על עקרונות נכונים לחיים. בספר 'הסוד' "גילו מחדש" שישנה חוקיות מסוימת לפיה פועל העולם, חוק האחדות, כבוד האדם, יצירה ויצירתיות בחיים, חוק השימור, ועוד. בשיחותיי אני מלמדת ומדריכה מטופלים להכיר עקרונות אלה ולאמץ אותם כחלק בלתי נפרד מהחיים. לאחרונה גם בניתי וגיבשתי תוכנית עבודה מובנית המבוססת על תכנים אלו. התוכנית כוללת טכניקות מתחום הרפואה המשלימה, מודעות, דמיון מודרך ומדיטציה והיא מיועדת ללמד בני נוער ומבוגרים לחיות בצורה נכונה יותר למען אושרם והגשמתם האישית". 

דיברת על טכנולוגיות הלייטריאן™. האם תוכלי לפרט?
"טכנולוגיות לייטריאן™ הוא שם כולל לדרכי הוראה וחניכה אנרגטיות שמטרתן היא לעורר ולהאיץ את ההתפתחות הרוחנית של האנושות כולה. את הרעיון כולו הגו ופיתחו כריסטופר וז'נין ג'לם, שהקימו את 'מכון הלייטריאן לטרנספורמציה אנושית וגלובאלית' בשנת 1997. מנקודת מבטם, אדם לייטריאן™ הוא אדם שיודע אור, שיודע כי כל דבר ודבר על פני היקום כולו מונע ומתקיים מתוך האור. החיבור אל האור חושף אותו אל מול טרנספורמציה בכל רמות הקיום שלו בשעה שהוא נחנך לאנרגיות נעלות של מלאכים, מדריכים רוחניים ומאסטרים נעלים. המטרה היא להדריך את האדם ולהניע אותו לעבר התעוררות רוחנית, ובתוך כך להאיץ את התפתחותו ואת ההגשמה של ייעודו דרך תהליכים של ניקוי, ריפוי, הפעלה והגשמה. 

טכנולוגיות הלייטריאן™ מאתגרות במיוחד. הן כוללות תוכניות עבודה מוגדרות וברורות שהתקבלו בתיקשור על ידי מייסדי המכון. הן מותאמות לכל אדם באופן פרטני ויתרונן הוא בכך שהן מאפשרות להגיע למצב של אהבה ללא תנאי, אי-שיפוט וקבלה עצמית, שזה הבסיס לכל התפתחות אישית ושינוי אמיתי ועמוק". 

מה הייחוד שלך?
"ברמה האישית זו היכולת שלי לקבל את עצמי כמי שאני, כמו שאני. זה להוציא את האמת הפרטית שלי מכוח המחשבה אל הפועל, אל המעשה, כי רק כאשר למדתי להקשיב לעצמי באמת, לכל אושיותיי, רק כאשר הייתי מחוברת מאוזנת והרמונית עם כל ההיבטים הקיומיים שלי, רק אז יכולתי באמת לפסוע הלאה, להשאיר מאחוריי ישן שלא נחוץ לי יותר ולאמץ לחיקי חדש ומרענן. בעזרת התהליכים הללו למדתי יותר מכל לתת לדברים לקרות בזמן ובקצב שלהם. למדתי לאהוב ולחבק את ה 'ילדה הפנימית' שבתוכי, ובכך לשחרר מעליי פרדיגמות ותבניות מחשבה שעצרו אותי ומנעו ממני להתקדם הלאה. 

ברמה המקצועית זה בדיוק התהליך שלאורו אני מסייעת למטופלים שלי לעבור, כאשר הכל נעשה מתוך יושרה, התאמה מקסימאלית, הקשבה עמוקה והבנה של נפש האדם. 'השיבה הביתה', תכנית העבודה אותה גיבשתי, מיישמת את גישתי האקלקטית ופועלת בדיוק על פי תהליכים אלו של שינוי והתפתחות, כשהיא מועצמת ומועשרת בידע רחב אודות חוקי היקום, ידע שאת רובו קיבלתי בתקשור מהמדריכים הרוחניים אליהם אני מחוברת – ומכאן ייחודה". 

שילוב של רוח ומעשה, הם הקווים המאפיינים את 'השיבה הביתה', היא תכנית העבודה והגישה הטיפולית הייחודית של רחל גוטמן, מורה ומאמנת רוחנית מפתח תקווה. יכולתה לנווט בין שיטות הטיפול, הטכניקות והכלים המגוונים שבתרמילה מאפשרים לה להציב בפניכם את 'אבני הדרך' עוקפי המיינד שיאפשרו לכם לעבוד ישירות עם ועל כל רובדי הקיום שלכם. אלו הם 'אבני הדרך' שיכולים להוביל גם אתכם לחיים הרבה יותר נכונים ומאוזנים!

ליצירת קשר ופרטים נוספים על רחל גוטמן לחצו כאן.
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
אן חייגו עכשיו: 072-2285445
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו…

Back to top button