נומרולוגיה

אותיות ומספרים בשביל החיים

נומרולוגיה, תורת הספרות, הנה תורה עתיקת יומין. התיעוד ההיסטורי, התיאולוגי והארכיאולוגי מביא עדויות על ציוויליזציות ותרבויות עתיקות, כמו התרבות היוונית, המצרית, הטיבטית, היהודית, הסינית, תרבות המאיה ועוד, שכולן יחד וכל אחת מהן בנפרד מערבות בתוכן שיטה פילוסופית של ספרות הבאה לתאר ולהסביר את "פעימות הלב של הטבע". מדובר במחזורים טבעיים של קצבים ורטטים הנתמכים ע"י גרמי השמיים (הכוכבים), ומהם מקבלים את המשמעויות.

המספרים נותנים בידנו כלים מעניינים היכולים לעזור לנו לחקור אודות עצמנו, גורלנו והפוטנציאל שלנו. יתרה מזאת, באמצעות המספרים נוכל להשיג הנחיות חשובות בנוגע לעתידנו, מקצוענו, אושרנו, בריאותנו והצלחתנו. ניתוחם של המספרים והבנתם, נותנת בידנו מפת דרכים אשר יכולה להדריך אותנו במסענו הארוך לאורך החיים. המתמטיקאים בעת העתיקה תיארו את המספרים כסמלים קוסמיים. הם התייחסו למספרים לא כאל ספרות חסרות חיים, אלא כאל סמלים חיים של אנרגיה, אופי ופוטנציאל. האמינו, ועדיין מאמינים, שמאחורי כל מספר קיים פוטנציאל אשר יכול להשפיע בצורה עמוקה על הצמיחה וההתפתחות האישית.

פיתגורס, מתמטיקאי ופילוסוף יווני שחי בן השנים 497 – 581 לפני הספירה, לימד בבית מדרשו שכל הדברים ביקום הנם מספרים והם מכילים בתוכם את המאפיינים, הרטטים והאנרגיות של המספר שהם נושאים. תלמידיו אחריו לימדונו, שעל המספרים אפשר להביט כעל בעלי רבדים שונים. רבדים אחדים יכולים להיות פשוטים והאחרים מסובכים למדי. מצד אחד, כלפי חוץ, קיים הצד החומרי – מדעי, המספרים הרגילים, הלוגיים, והחישובים המתמטיים הליניארים, החיבור הרגיל הנלמד בבתי הספר. מצד שני, כלפי פנים, קיימים האלמנטים היותר אזוטריים של המספרים, הצד הפילוסופי, המשמעויות הפנימיות המגדירות מספרים כסמלים בעלי אופי פנימי, אוניברסלי ופוטנציאל אישי. המספרים המספקים את המפתח למסתורי היקום.

קרל יונג, הפסיכולוג, טען שהמספרים לא הומצאו אלא נתגלו. לאמיתו של דבר, יונג טען שהמספרים הנם תוצר רוחני של תת המודע, אשר משתמש בהם כגורמים מסדרים ומווסתים. המספרים, אם כך, הנם רמזים קוסמיים השופכים אור על תת המודע. עוצמות וחולשות, תכונות ואתגרים, כל אלה יכולים להיות נהירים, מטופחים ומוזנים. לכל ספרה יש את הפעימה והרטט אשר מגיבים אחרת לכל ספרה. כל ספרה יוצרת משיכה מספרית מיוחדת. הרטטים הפנימיים הם אלה אשר עובדים על כל החיים והיוצרים דפוסי יחסים של גירוי ותגובה.

לכל אחד מאתנו יש סידור מיוחד של מערכת מספרים בחייו, הבאה לידי ביטוי בתאריך הלידה שלו ובשמו. לימוד הנומרולוגיה עומד על כך שסידור זה אינו שרירותי, סתמי וחסר מטרה, אלא כוח חי, בעל משמעות ופוטנציאל. מאחורי כל מספר מונחת מטרה. הספרות אינן חסרות חיים, אלא שעורים שיש ללמוד, והשיעורים הנם החיים. הספרות הנן החוויות שעלינו לחוות ולהתנסות בהן בחיים אלה.

דרך לימוד הספרות אנו מגלים דברים על הפוטנציאל הבלתי מוגבל שלנו. אנו מגלים את מקומנו בעולם של אפשרויות בלתי מוגבלות, וכך יכולים ליצור יחסים אמיתיים, חזקים ויצירתיים עם עצמנו ועם האחרים.

כל סיפרה בחיינו היא סמל לפוטנציאל גדול של אנרגיה, אופי, השפעה והזדמנות. לספרות יש אישיות המטפחת ומעודדת פוטנציאל אישי, אפשרויות והסתברויות ואשר ניתן לבחור אם לעבוד איתן או להתעלם מהן. המפתח ליחסים עם הפוטנציאל הזה הוא בידיעה, שהספרות עובדות אתנו אם אנו עובדים איתן. במילים אחרות: הספרות עובדות כאשר אנו עובדים.

על ידי לימוד אופיים של המספרים, ניתן לקבוע את אופיים של אנשים אחרים, מקומות, נקודות החוזק והחולשה שלהם את פעילות הגומלין שלהם ואיך הם משפיעים על פעולותינו. אפשר להשתמש בספרות כדי להחליט ולקבוע מהו הזמן הטוב ביותר לעשות צעדים משמעותיים בחיים, מתי להשקיע, מתי להתחתן, מתי לנסוע, מתי לשנות מקום עבודה, מתי לעבור דירה ועוד.

ישנן 11 ספרות הבונות את תורת המספרים, והן – 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,22. מספרים גדולים מאלה המופיעים בחיבורים השונים של השם או תאריך הלידה מצומצמים על ידי חיבור הספרות לכדי ספרה אחת, ואז ניתן להתחיל לנתח ולהבין את המשמעויות הגלויות והנסתרות של תורת הנומרולוגיה.

מאמרים קשורים

Back to top button