נומרולוגיה

על מספרים ובתים

בכל מקום שבו הבית היהודי ישכיל לקיים ולשמור את הכללים הברורים העולים בקנה אחד עם עולמה של הלכה, החל מקביעת מזוזות דרך חנוכת הבית וכלה באורחות החיים ובטהרת המשפחה, שם לבטח תשכון השכינה. אולם לעיתים קרובות מבחן המציאות מוכיח כי לא די בכל כדי למשוך שפע רוחני וגשמי על יושבי הבית. לכן נשאלת השאלה האם מבין כלל הפרמטרים המרכיבים את שאלת כוח המזל למספר הבית חשיבות כלשהיא? על מספרי הבית ומשמעותם במאמר שלפניכם.

כידוע בתורת ישראל מייחסים משמעות רוחנית גבוהה לבית היהודי המיוצג כמעין "מקדש זוטא" לשכינה כפי שנאמר "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" (שמות כה', ח'). אבן עזרא מפרש "ועשו לי משכן ושכנתי בתוכם" (הפירוש הארוך) דהיינו: בכל מקום שבו הבית היהודי ישכיל לקיים ולשמור את הכללים הברורים העולים בקנה אחד עם עולמה של הלכה, החל מקביעת המזוזות דרך חנוכת הבית וכלה באורחות החיים ובטהרת המשפחה, שם לבטח תשכון השכינה. אולם לעיתים קרובות מבחן המציאות מוכיח כי לא די בכל כדי למשוך שפע רוחני וגשמי על יושבי הבית. לכן נשאלת השאלה האם מבין כלל הפרמטרים המרכיבים את שאלת כוח המזל למספר הבית חשיבות כלשהיא? בספר יצירה, ספר הקבלה העתיק ביותר המיוחס לאברהם אבינו, נאמר במשנה א' כי יש לבחון את משמעות האותיות העבריות בין השאר גם ע"י המרתן למספרים. מתוך כך אנו למדים כי לכל מספר תדר אנרגטי שונה וייחודי המקפל בתוכו משמעויות רבות. יתרה מזאת במשנה נאמר "בעשרה מאמרות נברא העולם", באמירה זו הונחו לפתחנו הן הרעיון הסמוי המייצג את כוחם וסודם של המספרים והן הבסיס הראשון לשיטה העשרונית.
 
מבין הדעות הרבות לעניין זה, יש המחזיקים בעמדה כי אין לייחס כל משמעות למספר הבית הואיל והוא נקבע באופן שרירותי וגמור שאינו מסמל דבר וממילא אין לומר כי הוא בעל מעלה רוחנית. למולם יש הטוענים כי אין לומר כי הדברים נעשים במקרה ובאופן שרירותי יען כי אין מקריות בעולם. לשיטתם מספר הבית אכן אוגר ואוצר בתוכו כוח רוחני אנרגטי העשוי להשפיע באופנים רבים על המתרחש בתוככי הבית. משך שנים רבות חקרתי סוגיה זו לעומק ומניסיוני הרב אעיד כי למספר הבית אכן קיימת חשיבות אם כי חלקית בלבד. אדגיש כי כמו בכל תחום אחר בחיים זהו חלק אחד מן השלם הואיל וקיימים בבית אלמנטים נוספים המשפיעים על מהותו. לכן אין לראות בנאמר דברים מוחלטים ואין להסיק מדברי כי יש מספרי בית טובים או רעים יען כי לכל מספר בית יתרונות, חסרונות ותכונות דומיננטיות משלו.

חישוב מספר הבית יהיה כלהלן: אם מספר הבית או הדירה הוא רב ספרתי, יש לחבר בין הספרות עד לקבלת ספרה בודדת.
לדוגמה: בית מספר 347. 3+4+7=14. 1+4=5. מספר הבית הינו – 5. אציין כי מספר הדירה משמעותי הרבה יותר ממספר הבניין.

מספר 1:
מורה על מנהיגות, ניהול, יוזמה ופרסום. טוב לעצמאיים ולאנשי עסקים. מבחינה אנרגטית מחזק את הרעיוניות ומהווה סמן לפריצת דרך ולהתחלות חדשות. האנשים המתגוררים במספר 1 יהיו לרוב כריזמטיים ובעלי סטאטוס חברתי הנקשר עם כבוד וגאווה. הבית שופע חום ואהבה, חיוניות ואורחים רבים פוקדים אותו. יחד עם זאת יש להישמר ממחלוקות פנימיות המבוססות על מאבקי כוחות בתוך המשפחה. הורים הפעילו יותר רגישות ביחסים עם ילדיכם.

מספר 2:
מצביע על דואליות מובהקת. מחד, עשוי להעניק תחושת חמימות ורוך, זוגיות בריאה וחיי משפחה נינוחים. מאידך עלול להיות קיצוני עד כדי הרס התא המשפחתי, מחלוקות מריבות וכעסים. לעיתים ייתכנו בבית זה גירושין צורמים. אצל הנשים מחזק את הרגישות ואת הצד האימהי. ייתכן והמתגוררים בו יפתחו קנאה לפרטיותם תוך שמירת סודיות לגבי עיסוקם. מוטיב בולט בבית זה הינו סכנת נזקים למבנה או למערכות אחרות, לרבות גניבות.

מספר 3:
מייצג את התוצאה שבאה מחיבור. אם האחד זכרי והשתיים נקבי אזי החיבור ביניהם מוליד פרי יצירה משותף וככזה מבטא את הצד הרענן והיצירתי. האנשים המתגוררים בבית זה יהיו קרוב לודאי פתוחים ומסבירי פנים. האנרגיה הזורמת בלב הבית מעידה על תחושת חופש ונדודים ולכן תדירות הנסיעות גבוהה באופן יחסי. מתאים לאנשים שעיסוקם בשירות הציבור, הוראה ועסקים. לצד פוטנציאל השפע הגלום בבית זה יש להישמר מתחושת שעמום עד כדי שיגרה חונקת.

מספר 4:
מבטא ארציות, פיזיות, מסגרות ברורות וקיבעון. חסר שקט ומתאפיין בניתוקים ופרידות. דיירי הבית מביטים בעיקר אל המחר מתוך תחושת עצמאיות מלאה. מקרין באופן שלילי בעיקר על הפרנסה ועל הזוגיות ולכן לעיתים קרובות טומן בחובו גירושים ובעיות כספיות. טיפ לחיים טובים בתוך הבית: הימנעו משיפוטיות ומביקורות הדדיות. השתדלו לא להיות פדנטיים יתר על המידה ותעלו את האנרגיה לאפיקים מועילים. מומלץ לבדוק מזוזות בפרקי זמן קצרים מהרגיל

מספר 5:
מבטא שינויים תמידיים ותנועה. בית לא רגוע ומתאפיין בחוסר מנוחה ואי שקט. מסמל פרסום על כל היבטיו ולכן טוב למי שעיסוקו דורש זאת. התקשורת על כל גווניה מהווה מוטיב מרכזי ובעלי הבית יהיו לרוב אנשי הדרכה,טיפול ,היי טק ועסקים. לצד היותו מלא אנרגיה חיובית יש להתמקד בשליטה ביצרים ולהישמר מבעיות בריאות, תזונה נכונה ומחלוקות משפחתיות. לרבות פגיעת עין רעה קשה מהסביבה הקרובה.

מספר 6:
בית חם ומשפחתי עד מאוד. מסמל קשר הדוק בין בני הבית, הרמוניה וקירוב לבבות. קיים דגש עיקרי על ארוחות גדולות והכנסת אורחים מכובדת. הזוגיות מהווה נושא מרכזי ולרוב קוטבית : זוגיות בריאה וחמה או הרסנית עד לחורבן. דיירי הבית משדרים כלפי חוץ "עסקים כרגיל" אולם הפנימיות שונה לחלוטין. הנשים יהיו הצד החזק והדומיננטי בבית וישמיעו את דעתן בצורה עניינית.לכן מומלץ לגברים להתחשב בדעתן. יש לעשות פעולות רוחניות כנגד לשונות רעות הנובעות מקנאה.

מספר 7:
במהותו אינו דומה לאף בית אחר. מייצג פשטות צניעות ונעימות. בעל אווירה רוחנית – מיסטית ולכן אינו נקשר להצלחה חומרית. לעיתים קרובות מבטא תקשורת לקויה וחוסר סבלנות בין בני הבית. מצביע על קיצוניות תהומית ,מחד עשוי להיות בעל שפע רב ומאידך עלול להיות שלילי עד כדי נטייה לבעיות בריאות , אובדן, סבל ופרנסה בדוחק.לכן, מומלץ כתב סתרים מהקבלה המסוגל למשוך שפע גשמי רב. המספר 7 מבטא קדושה ונצחיות ולכן מתאים למי שמהותו רוחנית ועיסוקו בעזרה לזולת.

מספר 8:
מתאפיין בסגירות ובתחושת כובד. מייצג את האין סוף, כוח עוצמה וסמכות. בשונה מהמס' 7 הרוחני המס' 8 מבטא את העולם החומרי והפרקטי. מתאפיין במחזוריות, במעגליות ובכרוניקה של מצבים עצורים. לרוב, האווירה בבית זה פסימית וחסרת שמחת חיים. מתאפיין בשגרה חונקת ובנוקשות רבה. ייתכנו בעיות פרנסה וזוגיות, לכן מומלץ למתגוררים בו קמיע שם בן מ"ב לשמירה ולהגנה.

מספר 9:
בית אקטיבי ואנרגטי מאוד. האווירה בו דינאמית ודייריו חיים בתחושת נעורים נצחיים. מתאפיין בדיבורים רבים ובפטפטנות הגובלת ברכילות. בני הבית יהיו אינדיבידואליים ויתעקשו להשיג ולבטא את רצונם. בעלי הבית יהיו עם לב פתוח תוך דגש על הכנסת אורחים. חוסר סבלנות  מאבקי כוחות ומרדנות הינם מוטיבים מרכזיים ומבטאים חלק עיקרי בהתנהלות הרוחנית בתא המשפחתי. בית חופשי ממגבלות ולעיתים אף חסר גבולות.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

מאמרים קשורים

Back to top button