נומרולוגיה

נומרולוגיה- נפלאות המספר 7

כידוע מבין כל המספרים כולם מייחסת היהדות למספר 7 מקום מרכזי ביהדות. האם זהו מקרה? או שמא יש לו משמעות מעבר להיותו מסמל מידות וכמויות. יובן כי לנושא המדובר קיימות דוגמאות ומשמעויות רבות אך לצורך המחשת הרעיון הכללי אך נסתפק בדברים הבאים על מנת להדגיש את ייחודו של המספר המיוחד הזה. כאמור, המספר שבע הינו הדומיננטי ביותר ומופיע פעמים רבות, לדוגמא: שבת- היום השביעי, שבעה רקיעים, שבעת קני המנורה, שבע יבשות, שבעה תווים במוסיקה, שבעה פתחים בראש האדם, שנת שמיטה, ספירת העומר- שבעה שבועות, פסח- שבעה ימים, סוכות- שבעה ימים, אבלות- שבעה ימים, את חומות יריחו הקיפו שבעה ימים שבעה כוהנים עם שבעה שופרות, שבעת ימי טהרה, שבע מחלפות ראשו של שמשון.

זאת ועוד, המספר שבע או כפולותיו (14,21,28) משמש כאבן היסוד לאורך כל פרשיות התורה. בפרשת הבריאה למשל אנו מוצאים, מלבד שבעת ימי בראשית, שבע פעמים מופיעה המילה "שמים", שבע פעמים "מים", שבע פעמים "על הארץ", עשרים ואחת פעמים "ארץ" ("בארץ" וכדומה), שבע פעמים "טוב", ארבע עשרה פעמים "יום". פרשה נוספת בה ניתן למספר שבע ביטוי בצורה מופלאה, היא סיפור מסעו של אליעזר עבד אברהם לארם נהריים, בכדי לחפש אישה ליצחק. שימו לב, בפרשה זו אנו מוצאים שבע פעמים "להישבע", שבע "לקחת לאישה", שבע "מים", שבע "עין" ("עין המים"), שבע פעמים את הפועל "לשאוב", שבע "להשקות", שבע "האיש" (אליעזר), שבע פעמים "ללכת" ביחס לאליעזר ושבע פעמים "ללכת" ביחס לרבקה, שבע פעמים "עבד", שבע פעמים יצחק (או "האיש" כשהכוונה ליצחק), ולסיום, שבע פעמים מוזכרת הודאתו של אליעזר לבורא. יובן כי מניין הופעותיו של המספר המיוחד הזה עצום ורב והסתפקתי במעט הדוגמאות לעיל על מנת להמחיש ולבטא את הרעיון הכללי. אם כן מהו הסוד הנסתר הטמון במספר המיוחד הזה ששזור לאורכו של המקרא כולו.

ובכן, נתבונן סביבנו נראה כי לכל חומר ועצם ישנם שישה צדדים: מעלה, מטה, קדימה, אחורה, ימין ושמאל. מכאן שהחומר מוגבל ואינו יכול להתפתח ולשנות את צורתו למימד נוסף. ולכן עפ"י הקבלה המספר שש מייצג את החומר. חכמי הקבלה מסבירים כי המספר שבע מייצג את הרוחניות הבלתי מוגבלת הקיימת בבריאה ובאדם וככזה מבטא את הרוחניות המניעה את החומר. קרי, כשם שגוף האדם הוא חומרי ולו שישה צדדים, הנשמה שהיא החלק השביעי מחייה את הגוף ומעניקה לו את כוח החיים. המקובלים גורסים כי גם לחומר הדומם יש נפש והם מכנים זאת במילים: "סוד רוח הגלם". עניין שנחקר ארוכות ע"י המדע המודרני והוכח כנכון. המדע הסביר בלשונו את שידוע בקבלה מזה שנים רבות: לכל חומר גרעין אטום שסביבו נעים אלקטרונים במהירות עצומה והתנועה מורה על החיות הקיימת בחומר. גם בשפה העברית, אנו נחשפים למספר שבע המופיע בשורשי המילים. אם ניקח את המילה "שבועה" נראה כי השורש ש.ב.ע מרמז על התכוונות האדם כי דבריו הנאמרים נובעים ונתמכים ממקום רוחני המצביע על אמיתות דבריו.

לאחר סיום הארוחה האדם נקרא "שבע" וע"י המזון מתקיים הגוף החומרי על מנת שהנשמה תוכל לשכון בתוכו. חכמי הקבלה קבעו כי המספר שבע נבדל משאר המספרים בשל היותו נקשר עם עולמות עליונים. הם המחישו את דבריהם ע"י הפסוק הראשון בספר בראשית המתחיל במילים: "בראשית ברא….", ומסתיים במילים "ואת הארץ" מספר המילים המופיעות בפסוק הראשון בתורה הן שבע.

זווית נוספת לחקר העניין אציג בשתי דוגמאות. האחת מתוך הנומרולוגיה של השם על פי תורת הסוד והשנייה מתוך הנומרולוגיה של הבית. אדם הממיר את אותיות שמו למספרים ובסיכום מתקבלת התוצאה שבע, יורה הדבר על רגישות עמוקה ורוחניות גבוהה.יכולת נתינה רגשית יוצאת דופן עם נטייה טבעית למיסטיקה ולאמונה. אותו אדם חש את מצוקת הזולת ומגלה הזדהות עמוקה עם כאבו. דבר המורה על קדושה יתרה ונשמה גבוהה באדם. בית מספר שבע במהותו אינו דומה לאף בית אחר. מייצג פשטות צניעות ונעימות. בעל אווירה רוחנית – מיסטית ולכן לרוב אינו נקשר להצלחה חומרית. לעיתים קרובות מבטא תקשורת לקויה וחוסר סבלנות בין בני הבית. מצביע על קיצוניות תהומית, מחד עשוי להיות בעל שפע רב ומאידך עלול להיות שלילי עד כדי נטייה לבעיות בריאות, אובדן, סבל ופרנסה בדוחק. לכן, מומלץ כתב סתרים מהקבלה המסוגל למשוך שפע גשמי רב.

המספר שבע מבטא קדושה ונצחיות ולכן מתאים למי שמהותו רוחנית ועיסוקו בעזרה לזולת. יתרה מכל הנאמר, הקשר הטבעי והנכון ביותר קיים בין ה-שבע ליום השבת. כידוע,יום השבת הוא היום השביעי שנאמר ע"י המקובל האלוקי ר' שלמה אלקבץ: "לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה". הקבלה מלמדת כי יום השבת הוא יום מנוחה רוחני ושמירת השבת מאירה בפני האדם את הדרך לחיים בריאים ומבורכים הן ברוחניות והן בגשמיות. כפי שאמרנו, תופעה זו שזורה לאורך כל הטקסט המקראי מתחילתו ועד סופו והיא מראה כאמור על כוונה נסתרת שהייתה לכותב התורה, מתחילתה ועד סופה, ובאה להורות על אחידות לאורך כל חמשת חומשי תורה. לסיכום, במאמר זה הצגתי בפניכם בקיצור נמרץ את נפלאות המספר 7, את המסתורין האופף אותו והקשרו הנרחב לחיינו.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

מאמרים קשורים

Back to top button