העצמה אישית

עשרת הדיברות להצלחה

תשעה דברים שיש לזכור ודבר אחד שאסור לשכוח.

1.אהבה עצמית- "אני אוהבת את עצמי" אינו משפט אגואיסטי כמו שלימדו אותנו. רק מי שאוהבת את עצמה יכולה להעניק אהבה לאחרים.

2.חדשנות- אל תפחדי לעשות דברים חדשים ולהלך בשבילים שאף אחת לפנייך לא הלכה בהם. מצאי את הדרך שלך – זו שמתאימה רק לך. נשים, אפילו יותר מגברים, יכולות להיות פורצות דרך רק אם יעזו לעשות דברים אחרת. זהו כלל בסיסי של העצמה נשית.

3.אמונה בעצמך – האמיני שאת יכולה לעשות כל מה שאת רוצה. לשם כך צריך לחלום. "החולמים הגדולים הם אלה שמתעלים על חלומותיהם (דיסני). חשוב שתגבשי חזון אישי שינחה אותך בדרך ויהיה לך למצפן.

4.מודעות עצמית רק מי שלומדת על עצמה יכולה לטעות. ורק מי שטועה יכולה לתקן טעויות ולהימנע מכישלונות. מודעות עצמית היא תהליך בלתי נגמר הדורש השקעה בלתי נגמרת. השקיעי בעצמך.

5.אחריות – עזבי את המושג אשמה ולמדי לקחת אחריות על חייך. רק אם נלמד לקחת אחריות על המעשים שלנו ועל התוצאות שלהם נוכל להתקדם. אחרת לא נוכל לשנות את מצבנו ואלץ להיות תלויים באחרים ובמזל.

6.אופטימיות- אין מציאות אובייקטיבית. יש רק "רע וטוב" סובייקטיביים. אם נלמד להסתכל על החיים בצד החיובי שלהם נוכל לזרום גם עם קושי. אם נתפס לפסימיות ולחשיבה שלילית, נתקע.

7.אינטליגנציה רגשית – אנחנו לא חיות על אי בודד. הבנת המקום של הרגשות בחיינו ובחיי הסובבים אותנו הם המפתח ליחסי אנוש טובים ולהצלחה בכל דבר בחיים. ניהול הרגשות במקום התנהלות על ידם בשילוב עם שכל טוב הם המפתח להצלחה.

8.התמקדות במשימה– נשים יותר מגברים מיומנות לבצע כמה משימות בו זמנית. זה יתרון אבל גם חיסרון. היי ערה לכך ורשמי לעצמך סדר עדיפויות ולפי זה נהלי את הזמן שלך.

9.רישות ותמיכה הדדית – צרי לעצמך בסיסי תמיכה: אנשים שיתמכו בך ברגעי משבר, יעזרו לך ויעצימו אותך. התרחקי מה"לוזרים", מהמקטרים ומבעלי מצב הרוח הרע והיצמדי לאנשים שיכולים לתמוך בך ולהעצים אותך ולהרחיב את רשת הקשרים שלך.

10.פרגון עצמי – תגמלי את עצמך על הדברים היפים והטובים שאת עושה. אם לא תפרגני לעצמך אף אחד לא יפרגן לך. טפחי לעצמך על השכם והמשיכי הלאה.

*אף שהחומר כתוב בלשון נקבה הוא מיועד גם לגברים.

**כל הזכויות שמורות למכון כישורים.

מאמרים קשורים

Back to top button