העצמה אישית

תרגיל מעשי לדמיון מודרך

"אתה נמצא במקום
בו נמצאות מחשבותיך.
ודא שמחשבותיך נמצאות
במקום בו אתה רוצה להיות"
רבי נחמן מברסלב

דמיון מודרך הוא שילוב של טכניקות הירגעות והרפיה. בתוך התהליך מדמיינים מצבים מסוימים באמצעות מגוון החושים. לדמות ולראות מראות, צבעים מצבים ודמויות, לשמוע קולות, ולהרגיש מגוון תחושות גוף, טעמים וריחות. כך נקשרים גוף ונפש.

כל אדם כותב את סרט חייו בהתאם למחשבות ומערכת האמונות אותה הוא פיתח במסע חייו.
השיטה משתמשת בדמיון על מנת להעלות מחשבות ומצבים תוך כדי התהליך זוהי תרפיה שקטה, רגועה ושלווה בה יכול להתנסות כל אחד, עם ההוראות המתאימות.

כוחו של הדמיון המודרך טמון ביכולתו להזין באופן יזום את הדמיון במידע חיובי, ליצור סרט המבוסס על נסיבות שהיינו רוצים לזמן לחיינו האדם מדמיין את המצב המתוקן  ומעביר מעין תסריט בדמיונו. ב"סרט" זה הוא נפטר מהבעיה ומדמיין מצבים כפי שהיה רוצה. המוח "צופה" בסרט המתרחש בתוכנו, וחווה אותו כאילו הוא אכן מתרחש במציאות. הדבר מניע אותנו להתנהגות וליצירה חיובית של נסיבות חיינו.

הנבואה תגשים את עצמה ותתרום לשיפור הרגשות והמצבים הלכה למעשה.האדם ידמיין את המצב דרך כל חמשת החושים ככל שמעורבים יותר חושים ההשפעה תהיה יותר חזקה ומהירה, בחוש השמיעה נדמיין קולות, אמירות, רחשים  מן הטבע רחש גלים, משב רוח דרך, חוש הטעם נחווה בדמיון טעמים, ומרקמים שונים ננסה "לטעום" אם המאכל חמוץ, חריף, קר, נעים.. ובאמצעות חוש המישוש נחוש מרקמים, סוגי מגע… בחוש הריח נריח את ריח המקום ובאמצעות חוש הראיה נראה את המצב המתוקן נשים לב לפרטים לדוגמא מה לובשים, מבע הפנים, מראה החדר…

לדוגמא, אדם בעל דימוי עצמי נמוך ידמיין מצב בו הוא בעל ביטחון עצמי ויערב את כל חושיו. הנבואה תגשים את עצמה ותתרום לשיפור הרגשות והמצבים  הלכה למעשה. כוח הדימוי הוא כוח הריפוי.

תרגיל מעשי לדמיון מודרך.
כדי לבצע דמיון מודרך רצוי שההוראות יינתנו על ידי אדם אחר, אפשר להקליט את ההנחיות בקול רגוע ושליו, ניתן לשלב ברקע מוסיקת רקע שקטה למדיטציה והרפיה והרי לכם קלטת הרפיה ודמיון מודרך מתוצרת עצמית.

מצא תנוחה נוחה, בישיבה על הכיסא או בשכיבה על הגב, ידיים לצידי הגוף. לעצום עיניים ולהתחיל להתמקד בנשימות. בהתחלה נושמים נשימות ארוכות, ללא מאמץ. אחר כך עוברים לנשימה מודעת נושמים עמוק וממלאים את כל הגוף בחמצן נקי נותנים לנשימה לרדת כמה שיותר למטה מחזיקים כמה שאפשר ונושפים. ושוב נשימה ארוכה ונשיפה עד להתרוקנות. לאחר כמה סטים כאלה מוסיפים את הדמיון. מדמיינים איך עם כל נשימה הגוף מתמלא ברוגע ובשלווה, ובנשיפה משתחרר המתח, הלחץ ,עוגמת הנפש. ננשום ונכניס לגופינו אהבה ואור וננשוף החוצה את הרגשות השליליים והמתח.

עכשיו גופינו רגוע ושליו נרפה את האיברים מהראש ועד כפות הרגליים נדמיין ונתמקד בכל אחד מן האיברים נכווץ ונשחרר שרירי הפנים משתחררים (עוברים על כל אחד נכווץ ונשחרר): הפה, השפתיים, האף, הלחיים, העיניים, הגבות, המצח – המצח רפוי וחלק, הגרון והצוואר משוחררים הלסת התחתונה נופלת, הלשון רפוי האזור בית החזה פתוח ומשוחרר הנשימות נעשות קלות יותר.

עוברים לידיים: יד ימין – מהכתף אל כף היד, יד שמאל הידיים רפויות וכבדות. כתפיים שמוטות ורפויות עמוד השדרה חוליה אחר חוליה. שרירי הגב משתחררים הבטן רפויה ורכה, חלל הבטן רפוי ומשוחרר אגן הירכיים, הרגליים שוקיים, כפות הרגלים הכל רפוי וכבד. נאמר לעצמנו גופי רפוי ומשוחרר, אני נושם בקלות וברוגע, אני רגוע ומשוחרר נחוש את החמימות והנעימות שמתפשטת בגופינו ננשום מספר נשימות טבעיות

נדמיין את עצמנו במקום בחיק הטבע שאנו אוהבים להיות בו, נקשיב לקולות ציוץ הציפורים, נקשיב להמיית הגלים… נחוש את משב הרוח שמלטף את גופינו, שמש נעימה שולחת לנו מרפא בכנפיה, היא חודרת לתוך גופינו ובכל מקום שהיא נוגעת היא מרפאה ומנחמת, נראה את עצמינו מבע פנינו רגוע ושליו, כל גופינו מתמלא רוגע,שלווה, נעימות וחמימות.  

אין מקום למתח ולכאב הכל נעים רגוע ושליו, אני משוכנע בכך, אני מרגיש נפלא ונוח, אני אוהב את כולם וכולם אוהבים אותי, טוב לי בעולם… נשאר עם התחושה הנעימה הזו.

נקמוץ ידיים לאגרופים ונאמר למוח בכל פעם שארצה לחוש תחושה נעימה זו אקפוץ אגרופים ואזכור טוב לי ונעים אני רגוע ושליו ועתה ננשום לאט נחזור לכאן ועכשיו נחוש את גופינו נקיש עם כפות הרגליים ונחזור למציאות עם תחושת רוגע ושלווה, נפקח עיניים ונרגיש נפלא.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על ד"ר רינה מורדו PHD.

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button