רוחניות

בראשית בראתם

השנה החדשה מביאה איתה רוח חדשה, נקודת התחלה חדשה ואפשרויות חדשות. זהו רגע כזה שיש בו מסוגלות לשינוי ולבחירה, ממש כמו ילד חדש שנולד ופתוחות בפניו כל הדרכים. אבל ההבדל הוא שילד תמים מאמין שהכול אפשרי, בעוד שאנו מגיעים לנקודת הזינוק עם כמה זיכרונות שלא כולם טובים, ניסיונות שבחלקם פחות מוצלחים ואמונות מגבילות שבנינו לעצמנו כמו חומה איתנה.

בשנים האחרונות, הוכיחה פיזיקת הקוונטים שהאמונות האלו יעצבו את מציאות חיינו, בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא. נראה שאין מצב נתון וקבוע שאותו אנו חייבים לחוות, אלא פוטנציאלים שונים של מציאות, שמהם אנו יכולים לבחור. זהו הבדל גדול מאוד ההופך אותנו "לאלוהים" של החיים שלנו – היוצרים הראשיים, המחליטים, הבוחרים והמוציאים לפועל.

זוהי אחריות רבה, אך גם זכות גדולה. אם נשתמש בזכות זו נוכל לעצב את חיינו בדיוק כמו שארכיטקט מעצב בית הבנוי לצרכיו של הדייר. במידה ולא ניקח את האחריות, אחת האופציות "תתלבש" עלינו, בדרך כלל בשל רצון של אדם בסביבתנו שנשרת את מטרותיו. זה קורה באופן אוטומטי – לא בגלל שהאחר הוא רע או נצלן, אלא בגלל שאין אנרגיה מבוזבזת בטבע ומשהו או מישהו ישתמש באנרגיה הקיימת הזו למטרות מעשיות.

אז מה המטרה שלנו?
אז איך נוודא שאנחנו בוחרים ומתעלים את מקסימום האנרגיה לטובת שיפור חיינו בשנה החדשה? קודם כל, יש לקבל החלטה – החץ הראשון הנשלח לכיוון המטרה. לא רק שההחלטה מסמנת את הדרך והכיוון, היא גם אנרגיה ממגנטת. לאחר שאדם עשה החלטה אמיתית בתוכו, המלווה ברצון אמיתי ובכוונה טהורה, אנשים, מקרים, אפשרויות והזדמנויות יקרו בדרכו.

ככל שהמטרה תהייה מוגדרת יותר, מדויקת יותר וברורה יותר- כך יתמגנטו אליה יותר נסיבות שיסייעו לה להתממש. ככל שהאדם ישקיע זמן בבניית המצב הרצוי בתוכו, המצב יתגלה למול עיניו במהירות גדולה יותר. חוקי יצירת המציאות הם כל כך פשוטים, עד שנראה שהם דמיוניים.

השלב הבא הוא הוספת רגש להחלטה. הרגש הוא "הדלק" של מטרותינו. אם תכננו את המטרה ללא שמחה והתרגשות על הבחירה בה, המטרה עומדת קיימת אך לא מהדהדת. הרגש מפיץ "חשמל" וכימיקלים סביבנו ומעיר בנו יכולות חדשות וכוחות רעננים.

למעשה, האמונות האישיות שלנו מכוונות במידה רבה את סוגי התחושות שיהיו לנו בכל רגע נתון. לא נבין את התחושות שלנו, אלא אם נדע מהן האמונות שלנו. באותו אופן, לא ישתנו התחושות שלנו, כולל תחושות נמוכות של חוסר אונים או חוסר שמחה, אלא אם נשנה את המטרות והאמונות שלנו וניצור ויברציה חדשה בתוכנו.

איך נצליח ליצור את מבוקשנו?
ועכשיו הלכה למעשה. לפעמים קשה מהמקום שאנו נמצאים בו, לתכנן עתיד ורוד יותר. בנוסף, אנחנו לא מעזים לבקש כל כך הרבה. האמונות שהושרשו בנו מילדות הן שלא מגיע לנו ושעלינו להסתפק במועט.
אז איך עושים את זה? אני מזמינה אתכם להצטרף אלי לתרגיל פשוט בדמיון מודרך. דמיינו שחבר טוב ויקר שלכם נפרד מכם ושאתם עתידים להיפגש שוב בעוד שנה מהיום. כעת קפצו בדמיונכם לנקודת הזמן העתידית הזו, ראו את עצמכם ואת החבר שמחים ונרגשים לפגוש אחד את השני והחבר שואל אתכם מה שלומכם ואיך הייתה השנה שלכם. ראו כיצד אתם משיבים לו שהייתה שנה מעולה בכל התחומים, ולבקשתו אתם מספרים על השנה החולפת, בהתרגשות והתלהבות, כאילו היא כבר התרחשה.

אתם מספרים שהרווחתם ____ בקלות מעיסוקכם בדבר האהוב עליכם והוא ___, שמערכת היחסים שלכם עם_____ פורחת ומלאת אהבה, הבנה ותמיכה. אתם מספרים לו שאתם מתאמנים או רוקדים ___ פעמים בשבוע ושהרגלי התזונה שלכם הם___. כמובן תרצו לספר שטיילתם ב____, ב ____ וב____. אל תשכחו לפרט בהתלהבות שהדבר שאתם אוהבים לעשות בזמנכם החופשי, התפתח ותופס מקום מרכזי בשגרת היומיום שלכם.

רק כך תיצרו את המציאות שאתם רוצים בה – זוגיות חדשה, בריאות ועבודה טובה ונוחה (או כל דבר אחר שתחפצו בו), מכיוון שהמוח לא מבדיל בין מקרים שקרו באמת ובין אלו שאתם מדמיינים. אם תספרו או תכתבו על כך בהתלהבות, כל ההוויה שלכם תתיישר בהתאם, כולל האומץ, כוחות הנפש, הרצון והאמונות המגבילות שייאלצו לנשור.

הדבר השני שעליכם לזכור ביצירת המציאות של חייכם, הוא התחברות רגשית למטרה – חוו את האופציה הטובה ביותר עבורכם. מאחר ומדובר לכאורה רק בדמיון ולא במטרה עצמה, המחסומים הסמויים לא מתעוררים ואינם מכשילים את מימוש המטרה בשל ניסיון העבר או חוסר הרצון לעשות שינוי (שמגיע בדרך כלל מהאגו). זוהי קרקע בטוחה לפרוץ גבולות ולאפשר למוח ולנפש לקבל את כל הרצונות והמשאלות שלנו.

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button