רוחניות

לשחרר את הצ'אקרות

הצ'אקרה דאנס פותחה לפני כ- 4 שנים מתוך רצון של המנחה לשלב בין הידע שצברה ברפואה אלטרנטיבית במהלך 9 שנים לבין הרצון שלה להעביר את הידע בצורה מהנה עם תנועה הנובעת מתוך עצמנו בלי לאבד את יעילות הידע שקשור לגוף-נפש וחשיבות הצ'אקרות (מרכזי האנרגיה) בתהליכים אלה.
בצ'אקרה דאנס משלבים עבודה על מרכזי האנרגיה בגוף יחד עם צליל, מוזיקה ,צבע ותנועה המתחברת לתדרים זהים.

השילוב מאפשר לנו לחוות את התדרים דרך הגוף ויכול לגרום לגוף להיכנס להרמוניה וזרימה יחודית. כאשר הדבר קורה, האדם חש תחושת אחדות המחזירה לו תחושה של שייכות לחייו, לסביבתו, קהילתו ולעולם כולו. כתוצאה מכך, שמחת חייו חוזרת אליו, והאדם חוזר לתפקד ביתר קלות ביומיום מכיוון שכל המערכות חוזרות לתפקד באיזון.

החוויה היא מרוכזת ועוצמתית, מכיוון שאנו לומדים להקשיב ולחוש את התדרים שמוקרנים על ידי הצלילים, המוזיקה והצבעים. לאחר שנותנים לתדרים אלה לחדור לתוכנו, אנו מאפשרים לגוף להביע את אשר הוא חש ומרגיש בהתאם. התנועה היא חופשית ולא מוגבלת או מובנת, כך שכל אחד יכול לתת לעצמו לנוע בלי צורך בניסיון קודם בריקוד או מחול כלשהו.

פעילות זו מתאימה לגילאים 15-120 ולאנשים בכל רמות הכושר. הצ'אקרה דאנס מעולה לאנשים שמאוד אוהבים לרקוד אבל לא תמיד מעיזים לעשות זאת באופן פומבי. בעזרת כלים מאוד פשוטים, נוצר מספיק ביטחון עצמי המאפשר לאדם להעיז לנוע ואף "להשתולל" כראות עיניו, למרות האופי המאופק שלו. הכל לפי הצורך של המשתתף.

התנועה אינה רק תנועה פיזית, אלא גם תנועה פנימית עם דימיון, מחשבות, רגשות וכו'…

יתרון בצ'אקרה דאנס הוא שכל אחד מוצא את עצמו בצורה זו או אחרת. כל אחד יכול למצוא את הדרך שמתאימה לו להביע את אשר הוא חש ומרגיש בעקבות התרגילים עם הכלים המוצעים. כל דרך היא דרך נכונה. אין דרך מוכתבת על ידי המנחה, גם אם היא מנחה את הקבוצה בהתחלה ועוזרת לכל אחד מהמשתתפים למצוא את עצמו בעזרת התנועה, הדמיון, חיבור לרגשות, מחשבות ועוד. כל אחד מוצא דרך יצירתית שמתאימה לו ומתחבר עם התחושות שלו

מטרות נוספות של הצ'אקרה דאנס הינן: 
א. הכרה בסיסית של מרכזי האנרגיה שלנו – מקומם, צבעם, תיפקודם ואיך לנצל ידע זה על מנת לשפר את איכות החיים שלנו. 
ב. אפשרות לביטוי יצירתי ייחודי ואינדיווידואלי בעקבות החיבור הפנימי עם עצמנו. יש לכל אחד מאתנו שפת גוף המשתוקקת לביטוי חופשי. כאן יינתן המרחב לעשות זאת, באווירה נעימה ופתוחה. הידע החשוב ביותר שיועבר הוא "ידיעה" שתיווצר עקב הניסיון שלנו בתור משתתפים פעילים.
ג. ההתחברות דרך הגוף מאפשרת שחרור של חסימות אנרגטיות בכל הרבדים. 
ד. שחרור הגוף, הרוח והנשמה כדי להתחבר לשמחה ולאושר פנימי.

המשתתפים בצ'קרה דאנס יוכלו לחוות את עצמם בצורה מאוד שונה וייחודית. אם אכן יאפשרו לעצמם לחוות את החוויה במלואה, הם ירגישו התעלות לרמות אחרות ושונות מאי פעם. כדאי להשאיר את מנגנון השיפוט בצד ופשוט להגיע מתוך רצון ופתיחות "להיות", ללא ציפיות מעצמם ומאחרים. ברגע שנמצאים בתהליך של החוויה ללא התניות, חשים את השחרור , את החופש והחיבור ל"אני" האמיתי, האוהב, השלם והמושלם. כיף אמיתי !

שאלות ותשובות פופולריות:
1. אני לא יודעת לרקוד – האם זה משנה?
ממש לא. לא באים לצ'אקרה דאנס כדי להראות לכולם איך אנו רוקדים. התהליכים שעוברים הם אישיים ומופנים לעולם הפנימי שלנו. כל האנשים האחרים עסוקים גם הם בעולמם הפנימי כך שזה ממש לא חשוב איך ואם בכלל אנו רוקדים.
2. האם מותר לנשים בהריון להשתתף בצ'אקרה דאנס?
כן, בהחלט. חשוב להיות קשוב לעובר במהלך התהליכים וכמובן לא להפריז בריקוד על מנת לא להעמיס על כל מערכות הגוף. כאשר מתעייפים, פשוט מפסיקים לנוע ואפשר לנוח עד שהגוף שוב נרגע.
3. מה בעצם נותן לי בסופו של עניין – הצ'אקרה דאנס?

חיבור לעצמי בצורה מאוד מקורית, עם דגש על חוויה בעזרת צליל, מוזיקה, צבע ותנועה. החוויה היא משחררת, מחזקת ומחבקת את האני האמיתי של כל אחד ואחד בצורה שונה וייחודית, יחד עם העובדה שהתהליך הוא עמוק. בנוסף גם מקבלים כלים שימושיים ליומיום שלנו כדי לחזור לאותו מצב של חיבור פנימי על מנת לשפר את רמת החיים שלנו בכל הרבדים.

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button