רוחניות

סגירת מעגלים בחיינו

כמה פעמים בחיים אנחנו שומעים את המונח "סגירת מעגל"?! כמה פעמים אנחנו מרגישים שמעגל כלשהו בחיינו לא סגור, משהו בסיום של קשר – ולא משנה איזה: זוגיות, חברות, עבודה וכו' לא נסגר, יש לנו עדיין שאלות פתוחות או לחילופין אנחנו הם אלה שהשאירו אצל הצד השני ספק או אי הבנה או תהיה מה בעצם כאן קרה…?

בתקופה האחרונה אני נתקלת באנשים שמגיעים אלי לייעוץ ומספרים על אי אילו מעגלים בחייהם שאינם סגורים, נותרו עם הרבה שאלות ואינם מבינים כיצד לקבל תשובות – יכול להיות שהם באיזשהו מקום משקפים לי שאלות שצפו ועלו אצלי, בהקשר לכמה מעגלים קטנים שאני מרגישה שבחיי הם אינם סגורים…

למעשה יש כל מיני סוגים של קשרים ואנשים:
יש את אלו שאינם משאירים אחריהם "נושאים פתוחים", לא פעם נכנסים אלינו לתקופה אנשים שיש לנו איתם למידה מסוג זה או אחר, וכשתקופת הלמידה הסתיימה – כך גם הקשר לעיתים כמו מתאדה לתוך האוויר – אין תהיות, אין ספקות לכל הצדדים המעורבים די ברור שהחברות / ההתקשרות / הזוגיות הגיעה אל סופה ולאף אחד מהמעורבים אין עם זה בעיה.

לעיתים כשמסיימים במקום עבודה – אין הסבר מדוייק מה פה היה ואז הצד שעוזב / מפוטר יושב ותוהה מה לא בסדר הוא עושה, כדאי ומומלץ בשיחת סיום וסיכום לקבל משוב והסבר מפורט על הסיבות לסיום העבודה, לא להתבייש לשאול ולתת מענה לנושאים שהועלו – אם יש לכם הסבר. ואם לא ברורה נקודה אז לבקש להבהיר ולהסביר אותה. בהחלט חשוב לשים לב לנאמר על מנת שתתבצע למידה וגדילה מזו החוויה, כך שלמקום העבודה הבא נגיע מתוך הפנמה של מה שלא עבד ונוכל להתנהל הפעם בצורה קצת שונה וממקום אחר – בעקבות הלמידה.

יש קשרים שכמו פתאום, משום דבר, ל"רתיחה" הם מגיעים, ואז אחד מהצדדים (לרוב זה שיצר את התסיסה), מחליט שיותר זה לא מתאים ואז – בלי הרבה מילים נעלם לצד השני מהחיים – כאן למעשה נוצר מעגל פתוח, אדם שנותר עם השאלה "מה בעצם כאן היה?" שאלה זו תלווה את אותו אחד עד שיקבל תשובה – לאורך חודשים ושנים, תהיה מתמידה על מה גרם לתסיסה והאם ישנו משהו לא בסדר שהוא עשה. 

אז כשעל סגירת מעגל / מערכת יחסים אנו מדברים – לאיזה מהסגנונות אתם משתייכים?!
האם… אתם נוהגים לדבר, ללבן ולהעלות הסיבות לכך שבקשר אינכם רוצים יותר להיות – ועל ידי זאת מאפשרים לכל המעורבים לסגור את הקשר כשהם מבינים מדוע יחדיו אינכם ממשיכים? האם….. אתם בורחים ומתחמקים לתירוצים והאשמות שונים – שבמקום לסגור מעגל את היקפו אתם רק מרחיבים ומגדילים, כשאתם שוכחים את התקופה בה יחדיו הייתם מבלים, אחד לשני הייתם עוזרים, ולמעשה – לבאר ממנה שתיתם אתם יורקים כי בעצם זריקת האשמות לאוויר מבטלים אתם את כל מה שהיו עבורכם אותם האנשים – אם כן אז דעו לכם שבחרתם בדרך של פחדנים – שעם האמת להתמודד אינם יודעים, שהרי קל ביותר להטיח ביקורת והאשמות ולברוח מלשמוע ולנהל שיחה על הנושאים שלכם מפריעים ולאפשר גם לאחרים לומר לכם מה הם מרגישים. מי שכך נוהגים – למעשה מעצמם הם בורחים, מספרים לעצמם אי אילו סיפורים שלכאורה עליהם שומרים אך בפועל – אם יבדקו הם יגלו שאין להם מערכות יחסים משמעותיות וארוכות שהרי בועטים הם בכל מי שנוגע בהם מדי קרוב. 

אז….. אם לקבוצה זו של אנשים אתם משתייכים – הגיע הזמן להסתכל עמוק בפנים ולהתחיל להבין ממה בדיוק אתם בורחים, ומה בעצם הבריחה אתם משיגים.

שווה לבדוק כמה מעגלים פתוחים מאחוריכם אתם משאירים  – והאם לא כדאי עם קצת אומץ והרבה עבודה להתחיל ולסגור את כל מה שהיה, מתוך הבנה ומתוך השלמה, זה בסדר לא לדעת, זה בסדר לא תמיד להבין מהיכן באים הדברים, אך למען עצמכם – שווה לעשות את אלה הבירורים – כי התנהלות שכזו לרוב נובעת מחוסר ביטחון / חוסר אמון בעצמכם ובכך רק בכם אתם פוגעים.

מעגל פתוח יוצר למעשה מגנט אנרגטי, כחוט המקשר בין שני אנשים או יותר – כל אותם המעורבים, כל זמן שלא נסגר מעגל בין אם אתם רוצים או לא, בין אם אתם מודעים או לא – האנרגיה שלכם עדיין נוכחת אצל מי שהיו מעורבים וכך האנרגיה שלהם נוכחת ומעורבת אצלכם בחיים… אנרגיה שמבוזבזת למעשה כי אינה מוסיפה לכם כלום לחיים – למעט לקשור אתכם אל מי שבקשר אתכם כבר לא נמצאים. 

יש כמה דרכים להשבת אנרגיה אבודה וליצירת הפרדה בינכם לבין מי שאתכם במעגל הפתוח נמצא – אך לא תמיד ניתן לבד לבצע סגירה, בלי שאתם נותנים או מקבלים תשובות ומלבנים את כל אי ההבנות…

אז עשו לכם מנהג קבוע – ומדי כמה חודשים בדקו האם יש לכם מעגלים פתוחים בחייכם, האם אלו מעגלים שיצרתם אתם ולסגור אותם אל מול צדדים אחרים אתם צריכים או שאלו מעגלים שאחרים יצרו אצלכם בחיים – ו"סגרו עליכם דלת" כך שלסגור אותם אתם מתקשים, פעלו בכל דרך שעומדת לרשותכם על מנת ליצור סיומת שאינה מותירה משקעים – כך שאת האנרגיה שלכם אתם לא מבזבזים…

ואם…. אתם מרגישים שבנושא זה אתם זקוקים לליווי או לעזרה…… זה הזמן לקבוע פגישת ייעוץ ולצאת לדרך חדשה…!!!

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button