רוחניות

הורדת לחץ וניקיון פנימי – פסח לגוף ולנשמה

סיימת לסדר וגם לנקות
הכנת את בגדי החג  ואת ההגדות,
קנית את האוכל וגם את המצות,
הבאת כל מה שצריך והשלמת חוסרים,
ואפילו קיבלת קצת חופש מהעבודה והלימודים
כדי להטעין מחדש את המצברים.
אך דבר אחד עוד לא ממש הספקת משום מה
ניקיון פסח לגוף ולנשמה.

מדוע זה חשוב?
גופינו ומוחנו הם מעין מכונות שעובדות על בסיס המחשבות שלנו וגם קולטות חומרים מהסביבה. כבר נגעתי בנושא זה קצת בפוסט "הקשר בין האמונות ומה אנחנו בוחרים לאכול" שם דיברתי על כך שמה שנכנס לגוף (אם זה בתזונה או במחשבות שעוברות בראשנו), ישפיע על מה שיתקבל כתוצאה.

למחשבות שלנו יש השפעה מאוד גדולה על הגוף, על תחושות, ועל רגשות. היום אנחנו חיים באולם שטוף במידע, בגירויים שונים, באיפון, איפד, מחשבים, בטלוויזיה המציפה אותנו במסרים שונים ולא פשוטים… בקיצור – אורח החיים המודרני מוביל לחיים בלחץ ובמתח תמידי ואנחנו רצים אחרי מטרות כשדאגות אין סופיות מתרוצצות לנו בראש.

ואין לנו בכלל זמן לעצור, להתבונן ולהיזכר בכך שיצירת המציאות היא פרי יחסי הגומלין בין מה שקורה בתוכנו, במוח, במחשבות, ברגשות, במערכת העצבים, באופן הסתכלות שלנו על העולם, לבין מה שקורה שם בחוץ. כי הרי התוצאה שקורית בחוץ היא זאת שהופכת את הדברים לממשיים אצלנו בחוויה ומחזקת את תפיסת המציאות שלנו, את המחשבות והרגשות.

כבר כתבתי אין ספור פוסטים על כך שלחץ, מתח, מחשבות שליליות וביקורת עצמית יומיומיים גורמים לתגובות שליליות במערכת העצבים ובכל תא ותא בגוף, אשר בסופו של דבר עלולים להביא לחולשה או למחלה.

והיום, לקראת חג הפסח, אני קוראת לכם לצאת מעבדות לחירות. חירות פיזית – גופנית וחירות הנפש.
אני מציעה לכם:
• לקחת את סמליות שבחג הזה כדי לבדוק איך ניתן לשחרר את המחשבות שזורמות לכם בראש וגורמות לכם לשעבוד תמידי..
• להתחבר לאותנטיות שלכם ולצו מצפונכם, כדי לקיים את היעוד שלם.
• ולהתעמת מול עצמכם ומול האגו, כיוון שהאגו הוא שגורם לנו לרדוף כל הזמן אחרי תענוגות רגעיים שלא באמת מספקים אותנו, ורק משאירים אותנו עוד יותר ריקים מאשר היינו קודם.
זה הזמן להתחבר לרצוננו הנקי והאמיתי, ולהפסיק להתאים את עצמנו לרצונם של אנשים אחרים. כי הרי הרגשת החיבור והאחדות תלויה אך ורק ברצון שלנו.
ואז? אז יפתח בפניכם עולם חדש, עולם של אהבה, של תענוג אינסופי, גדול יותר מכל דבר אפשר לדמיין.

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button