קלפי טארוט

ראי הטארוט

פעולת הקריאה המוכרת, אותה למדנו בגיל 6 לערך, מקבלת כיום משמעויות חדשות. אם פעם קראנו רק בספרים או במגזינים, היום אנחנו יכולים לקרוא גם בקלפים. כאשר אנו משתמשים בביטוי "לקרוא בקלפים", חשוב להבין כי לא מדובר בקלפים מתוך החבילה המוכרת, עמם אנחנו נוהגים לשחק סוליטר או פוקר, אלא לקלפי טארוט שעוזרים לנו להתפתח.

בעולם קיימים מאות סוגים של קלפי טארוט, אך בסיסם דומה למדי. חפיסת הטארוט מונה 78 קלפים המייצגים אותנו. יוצר(או יוצרי) הקלפים פירק את כל המרכיבים שלנו, ונתן להם ביטוי דרך הקלפים המבטאים 78 מצבים שונים.

אם נבחן לרגע את עצמנו נראה כי אנו לא תמיד מתנהגים באותו האופן. אנו מתנהגים בדרך אחת כאשר אנו חווים ארוחת ערב רונמטית עם בןבת זוג, ומתנהגים אחרת כאשר אנו מתרגזים על ה"בוס" בעבודה. חפיסת הטארוט היא בעצם אוסף של כל החלקים האלה: חלקם רוחניים, חלקם ארציים וחלקם כלל לא באים לידי ביטוי. נוכל לקרוא להם בשם כולל- הוויות.

כאשר אנו מביטים בחפיסת קלפים, אנו יכולים להבחין בשתי קבוצות עיקריות: המייעצים הגדולים MAJOR ARCANA והמייעצים הקטנים MINOR ARCANA.

הארקונה הגדולה:
המייעצים הגדולים מונים 22 קלפים וניתן לזהותם בקלות: בחלקו העליון של הקלף תופיע ספרה כלשהי, ובחלקו התחתון יופיע כיתוב. קלפים אלה מייצגים את עולם הרוח, וכשהם מופיעים בקריאה ניתן להבין כי מתחיל שינוי גדול בחיי השואל. לדוגמא: אדם עובד במקום עבודה עשר שנים, ופתאום ביום אחד הכל משתנה – חבר טוב שלו מספר לו כי ביחס לשוק העבודה מנצלים אותו, ושכיום ישנם מקומות טובים יותר לעבוד בהם. אם לכל זה נוסיף תסכולים קיימים ממקום העבודה ומריבות עם הבוס, יתקבל מצב שביום או אפילו ברגע אחד הכל משתנה. באותו הרגע, יבין האדם כי הוא איננו רוצה להמשיך לעבוד במקום עבודתו יותר- זהו הרגע אותו יאפיין קלף הארקונה הגדולה.

אך למרות השינוי בעולם הרוח של השואל – מציאת קלפי ארקונה גדולה בקריאה איננה מספיקה, כיוון שאין לדעת בוודאות כיצד יבואו שינויים אלה לידי ביטוי בעולם החומר. כדי לדעת מה יהיו השינויים בפועל, אנו זקוקים לחיזוקים בדמות קלפי הארקונה הקטנה.

קלפי הארקונה הגדולה מייצגים את המסע הרוחני אותו אנו אמורים לעבור כדי להגיע להארה – לשלב הסופי בו נתחבר אל הקוסמוס. 22 שלבי המסע נחלקים לשלושה:

המחפש (קלפים IV – 0) – השלב בו מרגיש האדם כי משהו חסר בחייו, אך
הוא איננו יודע מה חסר.
החניך (קלפים V – XI) – זהו המחפש שמצא
את נתיבו. החניך מבין כי עליו ללכת בדרך מסויימת ומוכן להקדיש לכך
את כל חייו.
המאסטר (קלפים XII – XXI) – השלב בו מבין החניך את היחס הנכון בין עולם הרוח ועולם החומר,
ומבין שכדי להתפתח בעולם הרוח ולהגיע להארה, עליו להקריב חלק מעולם
החומר שלו.

חשוב להבין כי שלבים אלה אינם חייבים להתייחס לנזירים טיבטים המקריבים הכל כדי להיות מוארים. אלה הם שלבים המנחים אותנו מדי יום.
את אותם שלבים, לדוגמא, יעבור מנהל בנק שרוצה להיות צייר. בתחילה, הוא ירגיש שמשהו חסר בחייו, וינסה לחפש אותו עד שיבין כי הוא רוצה להיות צייר (שלב המחפש). לאחר מכן, הוא ישקיע את כל כולו בציור: הוא ילמד ציור ורישום, ואף יקנה צבעים ובדים באלפי שקלים. ככל שיעבור זמן רב יותר הוא יהפוך להיות צייר טוב יותר (שלב החניך) עד לנקודה בה ירצה להפוך למאסטר. אותו מנהל בנק ירצה להקריב את עולם החומר הבטוח והמוגן שלו על-מנת להתפתח יותר בעולם הרוח. אז – ישכור סטודיו, יתפטר מעבודתו הבטוחה והמכניסה ויתחיל להתפרנס מציוריו.

כדי להיות רוחני לא צריך לנסוע לטיבט ולהפוך נזיר, אלא לעשות את אשר מצווה אותנו הרוח שלנו וליבנו. באותה מידה יכול נזיר טיבטי להחליט להיות רואה חשבון עירוני וסופר יכול להחליט להיות איש עסקים.
העיקרון המנחה בכולם הוא פשוט: אסור לנו לחיות עם דעות קדומות, כיוון שאנו לא יכולים לדעת מה טוב לאדם אחר. אבל אנחנו יכולים להיות בטוחים כי אם זה הדבר הנכון עבורו – הוא בדרך הנכונה, מתקדם בדרכו שלו ובקצב הנכון לו לחלקת אלוהים המוארת שלו.

בהצלחה…

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים

 

מאמרים קשורים

Back to top button