קלפי טארוט

קלפי הטארוט

מקורם של קלפי הטארוט, כנראה, משרידי חוכמת מצרים העתיקה. לחכמי מצרים היה ידע רב על נפש האדם והם הנציחו את הידע דרך ציורי הקלפים שהיו מצוירים על קברים, קירות ועוד. הסמלים והציורים הועברו לקלפים בכדי שיהיו קלים יותר לשימוש.

בימי הביניים היו הצוענים מפורסמים כקוראי קלפי הטארוט באירופה, מה שגרם לפחד מהם בקרב המוני העם.

המונח "ג'יפסי" – צועני מקורו כנראה מהמילה "איג'יפשן" – מצרי, מה שמחזק את העובדה שכנראה הצוענים העבירו את הידע ממצרים.

המילה טארוט מגיעה מהמילה רוטה שפירושה – גלגל ומשמעותה – מחזוריות של גלגל הזמן. המילה נמצאת גם על גבי הקלף "גלגל המזל".

בהיפוך אותיות נקבל את המילה תורה, מה שמראה על הקלפים כתורה העוברת מדור לדור ומכילה את כל חוכמת החיים והמוות ומה שמעבר, ישנם גם סמלים רבים מכל הדתות שמלמדים על הידע הטמון בכל דת ודת.

המילה תורה גם נמצאת בקלף "הכוהנת הגדולה".

קלפי הטארוט מכילים בתוכם ידע עצום: אסטרולוגיה – הארקנה הקטנה שמחולקת לפי ארבעת היסודות, 12 קלפי החצר שהינם 12 המזלות, נומרולוגיה – בארקנה הקטנה כל יסוד מחולק נומרולוגית מ- 1 עד 10, ישנם סמלים רבים בקלפים עם מסרים מקודדים, הארקנה הגדולה מכילה דמויות סמכותיות מהעבר שמדגישות ומסבירות על מצבינו כאן ועכשיו, 22 אותיות שמקבילות ל- 22 האותיות העבריות ועוד.

קלפי הטארוט מכילים בתוכם את כל הסודות והידע הקדום, הידע המשתקף בקלפים מלמד איך להתבונן בנפשנו ובמהלך חיינו, אנו גם מקבלים מבט אובייקטיבי כלפי חיינו והמלצות פוטנציאליות לגבי המשך הדרך.

מניסיוני בעבודתי עם קלפי הטארוט, ישנה משיכה מאוד גדולה לקלפים, אנשים מאוד אוהבים את קלפי הטארוט, אולי אלו הציורים היפים, הצבעים, הסמלים המקודדים, בכל מקרה ישנה פופולאריות עצומה לכלי הנפלא הזה – קלפי הטארוט.

ידוע כי בעבר היו הצוענים משתמשים בקלפי הטארוט גם לשם חיזוי עתיד ואולי בעיקר לשם זה. ומכאן גם היום אנשים מגיעים אלי עם ציפייה לשמוע מה הולך לקרות לי בחיי? מה יגידו הקלפים שכדאי לי לעשות? נקודת המוצא היא השלכת האחריות לקלפי הטארוט, שבעצם קלפי הטארוט משקפים לי את מצבי בחיים בנקודת זמן מסוימת ונותנים לי אופציות עתידיות, הם אינם מחליטים בשבילנו כלום, ואינם בוחרים כלום.

חשוב מאוד להבין שהבחירה, ההחלטה היא קודם כל בידינו, אף ישות חיצונית לא יכולה לנהל לנו את חיינו להחליט בשבילנו מה יהיה או מה לעשות.
עובדה זו לא תמיד ברורה לבאים להיוועץ בקלפי הטארוט.

קלפי הטארוט הם כלי מאוד רגיש אנרגטית, הם מראים לנו מה קורה איתנו ברגע נתון, לכן אם אדם לחוץ ועצבני כשהוא קורא בקלפי הטארוט אנו נראה זאת בפתיחת הקלפים, חשוב לפנות לקלפים כשאנו כמה שיותר רגועים ופתוחים.

כקוראת בקלפים אני משתדלת לתת את התמונה האובייקטיבית ביותר לאדם לגבי מצבו ולגבי המשך דרכו, אני לא בוחרת ולא מחליטה עבורו כלום, אלא מעבירה את המידע ונותנת לו להחליט מה לעשות עם חייו.

קלפי הטארוט משמשים ככלי למודעות והתחברות לעצמנו, להבנת תהליכים אותם אנו עוברים בחיינו, הם משקפים את ההתנהלות שלנו במצבים שונים בחיינו.

ביכולתם לתת תשובות בכל תחום ולהבהיר לנו את דרכנו.

קלפי הטארוט הינם ראי המציאות, הם חודרים לפינות נידחות ביותר של מודעות עצמית ואינטואיטיבית ובעזרתם ניתן להבין ולהגיע לתשובות לגבי חיינו.

כלי עזר רב עוצמה, כלי תכליתי הנותן תשובות חד משמעיות בכל תחום, שאלה, התלבטות.

חשוב לי גם לציין כי מכיוון שקלפי הטארוט טומנים בחובם הרבה מידע, חשוב להבין כי בכדי לקרוא בקלפים כדאי לרכוש את הידע, לשלוט בידע, ולהבין שהאדם היושב מולנו מקבל מאיתנו מידע שמשפיע עליו מאוד וכדאי להיות רגישים ולדעת שאנו לעולם לא יודעים הכול, נקודת ההנחה היא שאין לנו מושג מה עובר על האדם שמולנו, הפופולאריות של קלפי הטארוט גרמה לכך שהמון אנשים נמשכים ללמוד את התורה המדהימה הזו וזה מבורך, רק שכדאי לשמור על מקצועיות וצניעות.

מאמרים קשורים

Back to top button