קלפי טארוט

טארוט- קלף הכוהנת הגדולה

"הכוהנת הגדולה" הוא קלף מספר 2 בארקנה הבכירה, קלף בעל משמעות רוחנית גבוהה. בקלף מצויירת הכוהנת הגדולה של מקדש "איזיס". היא מייצגת את מעמד הכוהנות במקדשי מצרים, נשים שהתמסרו לעבודה של קדושה, רוחניות וידע גבוה. 

תאור הציור על גבי הקלף:
הכוהנת הגדולה יושבת בפתח המקדש, לפני שני העמודים המרכזיים שלו. העמוד הימני, הלבן, מכונה "יכין" והעמוד השמאלי, השחור, מכונה "בועז", זכר לבוני מקדש שלמה. שני עמודים אלה מסמלים את הניגודים, את הטוב ואת הרע. הכוהנת הגדולה מסתירה אותם, ובכך היא לא מאפשרת לאדם להבדיל ביניהם. 

הירח בעל שני החרמשים שמעל ראשה מסמל את הירח מתמלא, הירח המלא והירח החסר – שלושת מצבי הירח האפשריים, המסמלים את מצבי הגורל ותת ההכרה. היא מחזיקה בידה את המגילה – מגילת התורה, הגורלות, התשובות, כל הידע שקיים. הידע מצוי ברשותה, אך היא מסתירה אותו מאתנו. 

מאחורי העמודים יש פרגוד, ומעבר לפרגוד – קודש הקודשים. הפרגוד במשכן ובבית המקדש סימל את ההפרדה בין קודש לחול, בין המציאות הנראית לעין לבין העולם שמעבר. הכוהנת חוסמת את הדרך של מי שרוצה להיכנס לקודש הקודשים ולגלות את סודות המקדש, בכך שהיא מציעה לו את חיי העולם הזה כפי שהם מסומלים על גבי הפרגוד – עושר ופריון. 

בקלף זה יש פרדוקס מעניין: מעבר לפרגוד מצוי בעצם ריק, מעין חלל כחול ריקני, בו נתקל כל מי שמצליח לחדור מעבר לפרגוד. על פי הפרשנות, הפרגוד הוא הגבול שבין העולם הגשמי לרוחני, אשר לא נתפס בחמשת החושים של האדם. כל מי שרוצה לדעת מה מאחוריו, צריך לוותר על עולם החומר. לכן, קלף זה מייצג את היכולת הרוחנית שמעבר לעולם החושים ולגשמיות. רק מעטים יצליחו להגיע אל מעבר לפרגוד, היכן שהעולם הגשמי והמוחשי מגיע לקיצו, ושמעבר לו נמצאת האמת הנסתרת והאינסופית. שם גם נמצא "קול הדממה הדקה", מצב הנבואה מתוך שקט, על פי היהדות. 

המשמעות האסטרולוגית:
קלף הכוהנת הגדולה מיוצג על ידי הירח, אשר מסמל תהליכים תת-הכרתיים, דברים נסתרים, ואת הצד הנשי, האינטואיטיבי, הלא מודע. 

המשמעות הנומרולוגית:
מבחינה נומרולוגית, קלף כוהנת הגדולה מיוצג על ידי הספרה 2, אשר מסמלת את הרעיון של "עזר כנגדו". כלומר, אותה נקודה שיש לה התחלה ואין לה סוף, (שבאה לידי ביטוי במספר 1), מוגבלת כאן מצידה השני. מספר 2 מסמל את דואליות, קוטביות, מצב של "זה לעומת זה", חיובי לעומת שלילי, צורך להבחין בין רע לטוב, בדומה לדואליות שמיוצגת בקלף בדמות העמודים של יכין ובועז. 

משמעות האות: 
האות ג' מופיעה בעברית במילים מיוחדות מאוד, אשר נותנות לנו להבין שמעבר למוחשי ולגשמי הנראה לעין, אולי קיים מימד נוסף, הממד הרוחני. למשל, במילים "גוף" שהוא גם המשכן לרוח, "גשמיות", "גורל" שהוא מעבר לידיעתך, "גדר", "גבול", "גבעה", "גג", "גלגל", "גבוה", "גאולה", ועוד. כל המילים הללו מייצגות כמיהה אל מה שנמצא מעבר להן. 
 
המשמעות הרוחנית: 
לקלף זה משמעות רוחנית גבוהה ומשמעות מעשית נמוכה. הוא מייצג משיכה אל המסתורין, התעניינות במיסטיקה, גורל הנמצא מעבר לך ופועל עליך, תת-הכרה קולקטיבית, "דלת" לעולמות עליונים. תפקידו של הקלף להזכיר לנו את הרבדים שמעבר. בגלל המסתורין שאנו חוקרים וההתפתחות הרוחנית שהוא מסמל, קלף זה מראה על הצלחה. 

המשמעות המעשית: 
"הכוהנת הגדולה" מראה שאנו נמצאים במצב בו הגורל שולט עלינו, ולכן לא ניתן כעת לדעת תשובה ודאית לשאלה. עלינו כנראה להמתין, להניח לדברים לקרות מאליהם. זו דרך החיים, לפעמים עלינו לחוות ולגלות את הבלתי נודע בעצמנו. קלף זה אינו נותן תשובה בעצם, לפעמים בגלל שהדברים עדיין אינם ברורים, לעתים כי הגורל האישי שלנו תלוי בגורל כללי. לדוגמה: אדם ששואל על המשך עבודה, כאשר לא ברור אם המפעל ימשיך לפעול. לכן, לא כדאי לקחת סיכונים עם הקלף הזה כשמדובר בשאלות מעשיות.

כדי להבין היטב את המדובר בכתבה זו ובכתבות הבאות, מומלץ להחזיק את הקלף המדובר ביד ולהתבונן בו. סדרת קלפי הטארוט המומלצת למתחילים היא סדרת "ריידר", הנחשבת למפורסמת ביותר, למרות שניתן להשתמש גם בסדרות אחרות.

כל אחד יכול להתחיל להתאמן בקריאה בקלפים, קודם כל עבור עצמו, ולאמן את האינטואיציה ואת יכולת החיבור שלו לקלפים על ידי קבלת תחושות ואנרגיות מהן.
באהבה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על גילה בויום

מאמרים קשורים

Back to top button