קלפי טארוט

טארוט – קלף הקוסם

תאור הציור על גבי הקלף:
קלף הקוסם, שמספרו 1, נחשב כ"קלף טוב" למצב חיים עכשווי. הוא יכול להיות קלף טוב מאוד במצבים של רצון לשינוי או עמידה בפני התחלות חדשות, המתבססות על ניסיון קודם. "הקוסם" מייצג ידע רב וניסיון שנצבר במהלך החיים.
בקלף נראית דמות לבושה בכותונת לבנה ומעליה אדרת אדומה. זהו הקוסם. בידו הימנית הוא אוחז במטה בעל שתי קצוות ובידו השמאלית הוא מצביע כלפי מטה, אל גן עם ורדים אדומים וחבצלות לבנות. על השולחן לפניו מונחים סמלי ארבעת היסודות (ארבע סדרות המשנה). מעל לראשו ניתן לראות בבירור את סמל האינסוף. על מצחו סרט לבן.

"הקוסם" מקשר בין שמיים וארץ בכך שהוא מעביר ידע רוחני לערוצים ארציים. ייעוד זה מיוצג באמצעות היד הימנית הנשואה מעלה והיד השמאלית המצביעה כלפי מטה אל עבר גן של פרחים מתורבתים, אשר הושקע מאמץ רב בגידולם. כלומר, הקוסם לוקח אמיתות גבוהות ומפרש אותן בצורה מעשית. הוא אינו ממציא רעיונות חדשים (זאת אולי עושה השוטה), אלא מבטא דברים בצורה יותר שלמה.

השולחן שלפני הקוסם מכונה "אזור תשומת הלב", מונח המקובל במאגיה, המייצג את שולחן האביזרים של המכשף. על דופן השולחן מופיעים סמלי המזלות – דבר שמוכיח שעל אף היכולת והמיומנות שלו, אותה הוא מביא לידי שיא, עדיין חוק הגורל שולט בו. אין הוא כל יכול, למרות שהוא מיצג את שיא המיומנות האפשרית. יכולת זו מיוצגת על ידי סמלי ארבעת הסדרות המשניות של הקלפים, בהם הוא שולט ללא עוררין.

סמלי הסדרות המשניות מייצגים לא רק את ארבעת היסודות, אלא גם את ארבעת מרכיבי החיים ההכרחיים: אור, מים, אוויר ומזון. אור מזוהה עם יסוד האש, מים עם יסוד המים, האוויר שאנו נושמים עם יסוד האוויר והמזון שאנו אוכלים עם יסוד האדמה. בשליטתו בסמלים אלה, הקוסם מחובר למאגיה הלבנה, המותאמת לרצון האלוהי. המטבע, הגביע והמטה שבידו הם בעלי צבע צהוב – צבע החוכמה, משום שהם נובעים ישירות מהחוכמה העליונה. הם מצויירים ככלים שקופים, דרכם נראה הרקע הצהוב של הקלף. גם החרב, שצבעה כחול לבן, מייצגת את החוכמה והאמת.

הקוסם הוא בעל שיא היכולת השכלית והשליטה המנטאלית. ידו הימנית (הצד המודע) גמישה בתנועתה לימין או שמאל, ודווקא היד השמאלית (האינסטינקטיבית) קשיחה יותר, מה שמוכיח שהוא בשליטה ללא הרף.

"הקוסם" ומשמעויותיו השונות:

המשמעות האסטרולוגית:
קלף "הקוסם" מיוצג על ידי מרקורי, כוכב החמה, המסמל ידע ותקשורת. על פי המיתולוגיה היוונית, מרקורי ( או בשמו היווני – הרמס) היה האל אשר העביר את מסר האלים לבני האדם.

המשמעות הנומרולוגית:
מספרו של "הקוסם" הוא אחד, המיוצג על ידי הספרה 1. ה – 1מצטייר כנקודה אשר "כבר נולדה", כלומר קו אשר מתחיל מן האינסוף, וזורם אל עבר נקודה מסוימת במישור הארצי. קלף הקוסם נובע מן האינסוף ומסתיים באדמה, המיוצגת בדמות הגן שעל הקלף.

משמעות האות:
"הקוסם" מיוצג על ידי האות ב'. ב' מסמלת את השמיים, הארץ והקשר ביניהם. זוהי האות אשר נותנת בית, בטחון, בסיס. היא שייכת לאותיות הכפולות, המקבלות גם דגש. לכן כאשר היא רפויה (ללא דגש) – היא מוכנה לתת מעצמה, או שיש בה ביטול עצמי. לדוגמא: אהבה, הבנה, חביבות, חברות, אבק ועוד.

המשמעות הרוחנית:
"הקוסם" הוא קלף המיומנות הטוטאלית. להבדיל מהשוטה, שבא עם שיא האופטימיות כאשר כל החיים לפניו, הקוסם מייצג את המירב אליו יכול אדם להגיע כתוצאה מידע נרכש ונסיון חיים.

המשמעות המעשית:
כאשר הקלף מופיע בפריסה, הוא מרמז על מצב של שיא המיומנות והיכולת האפשריים שלך כאדם. כלומר, הדברים תלויים יותר ביכולת של השואל ולא בגורל, כפי שהיה בקלף השוטה. למשל, בשאלות על הצלחת עסק, התשובה תהיה – "תלוי בכישורים ובמיומנות שלך". כך גם לגבי שאלות על ראיון עבודה. קלף זה מרמז על למידה, התחלות, לימודים והשתלמויות. מבחינת אופי, קלף זה מייצג אדם רב ניסיון ומיומנות, מי שיודע להתאים עצמו לכל מצב, אדם תקשורתי היודע להעביר מסר לאנשים.

המשמעות בפרישה:
כתשובה סופית – הקלף מייצג תשובה חיובית, כאשר צריך למקד יותר את המאמצים פנימה. כתיאור מצב עכשווי – הוא מייצג רעיונות שעומדים לקבל יישום מעשי ולצאת מן הכוח אל הפועל. קיימת שליטה טובה בעניינים.

כדי להבין היטב את המדובר בכתבה זו ובכתבות הבאות, מומלץ להחזיק את הקלף המדובר ביד ולהתבונן בו. סדרת קלפי הטארוט המומלצת למתחילים היא סדרת "ריידר", הנחשבת למפורסמת ביותר, למרות שניתן להשתמש גם בסדרות אחרות.
 
כל אחד יכול להתחיל להתאמן בקריאה בקלפים, קודם כל עבור עצמו, ולאמן את האינטואיציה ואת יכולת החיבור שלו לקלפים על ידי קבלת תחושות ואנרגיות מהן. החפיסה המומלצת למתחילים נקראת טארוט ריידר והיא הפופלרית מבין החפיסות הקיימות בעולם.
באהבה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על גילה בויום

מאמרים קשורים

Back to top button