רפואה משלימה

פרחי באך – מבוא והסברים

ד"ר אדוארד באך (1886-1936) גילה את תכונות הפרחים אשר מביאים הקלה במצבים של חרדה, צער עמוק או רגזנות. מחקריו הרפואיים הובילו אותו להבנה שחלק כביר מריפוי המחלה מקורו במצב המנטלי והרגשי יותר מאשר בגוף עצמו. הוא מצא ושייך צמחים המביאים תקווה למוזנחים , כוח למותשים ונחמה לאלה ששרויים במתח מתמיד. 

לפי ד"ר באך כל מחלה, ולפחות מחלות כרוניות, משתנה על פי מצבי הרוח שלנו. פרחי באך אינם עוסקים בתקיפת המחלה אלא בשיפור מצב הרוח וחשיפת האני האמיתי והטבעי מתוך רובדי ההגנות והכיסויים שהתפתחו בתגובה למאורעות החיים. על פי הבנה זו המחלה הגופנית היא רק סימפטום לחוסר איזון נפשי או רוחני. פרוש הדבר שהגוף מגיב בכאב פיזי למצוקה נפשית. הגוף יכול להגיב בדרכים שונות למצוקה נפשית "מסוג דומה", ותגובה זו שונה מאדם לאדם. עדיין הבעיה האמיתית אינה הכאב או העיוות הגופני, אלא הגורם הפנימי, הרגשי והטבעי לבעיה שהוא לפי ראיה זו מצב המצוקה הנפשי.

תרופות פרחי באך מוכנות באנגליה על ידי מכון מיוחד שעוסק בתחום זה. מספרים כי ד"ר באך עצמו נהג לאסוף את הטל מהצמחים השכם בבוקר, ומטל זה הכין את התרופות. כיום משרים את הפרחים במי מעיין טהורים ומים אלה משמשים להכנתן של התרופות. אלכוהול טבעי מוסף כדי להגן ולשמר את התרופה למשך זמן.

תמציות אנרגטיות אלה משווקות כיום בכל העולם ע "י המכון האנגלי, וניתנות להשגה גם אצלנו בישראל בבתי טבע ואצל מטפלים בפרחי באך אשר מבצעים אבחון ומתאימים תמצית פרחי באך מיוחדת לכל מטופל.

יש 38 תמציות פרחי באך, אשר מחולקות לשבע קטגוריות כלליות, נוספת על אלה "תמצית ההצלה"  אשר היא שילוב של מספר תמציות אחרות ומשמשת להרגעה במצבי לחץ, להתמודדות עם שוק , תאונה או פציעה וחרדות יומיומיות.

מספר ד"ר ג'ון דיאמונד, רופא שלמד את התחום של פרחי באך ומשתמש בו בעבודתו:

ד"ר באך פיתח את טכניקת הטיפול שלו דרך עבודתו ונסיונו בתחום ההומאופטיה, יש דמיון בין פרחי באך לבין אופן הכנת תרופות הומאופטיות אך ההבדל גדול. אמנם מדובר בדילול של חומר המקור בשני המקרים אך פרחי באך אינם בהכרח פועלים על פי החוק של דומה בדומה מרפא, הם גם דורשים טכניקה שונה של דילול, ללא ניעור. ד"ר באך טען שניתן למנוע את ההתבטאות הפיזית של המחלה בעזרת פרחי באך, אף לפני הופעתם של הסימפטומים, כלומר ניתן לאזן את המצב האנרגטי עוד לפני שמתפתחת מחלה גופנית ממש. גם באם המחלה נמצאת במצב של התבטאות פיזית חזקה וממושכת עדיין ניתן להקל על החולה בכך שמאזנים את הגורם הראשוני למחלה שהוא הגורם הרוחני-אנרגטי.

כדוגמא מסביר ד"ר דיאמונד: נניח שאדם מגיע לטיפול וטוען שאין לו כל בעיה, והוא מרגיש טוב. אך המטפל רואה כי מתחת להבעתו החיצונית הוא מתייסר, מתוח ומודאג. תרופה המתאימה למצב זה היא , ואותה יש לתת לו. לאחר שבוע מגיע אותו חולה וטוען "אתה יודע דוקטור, צדקת ואני מבין עכשיו שיש דברים שמפריעים לי. אני ממשיך ועוסק ומדבר על מצב כלשהו בעבר, וזה מפריע לי"
.ועכשיו יש לתת אותה honeysuckle התרופה המתאימה למצב זה של נוסטלגיה היא

 עדיף גם להסתייע בזוית הראיה שלו כמסתכל אובייקטיבי עלינו. המטפל יכין תמצית מדוללת משילוב של כמה מהתמציות המקוריות, בדרך כלל לא יותר מחמש יחדיו. וכל שנותר לנו לעשות הוא לשים 4 טיפות בחצי כוס מים ולשתות 3 פעמים ביום. חשוב לדעת כי כמות קטנה מאוד מספיקה כדי לתת את ההשפעה של התמצית, ואין כאן בבחינת "כל המרבה הרי זה משובח". יחד עם זאת ניתן לקחת כמות חוזרת כל פרק זמן מסויים, אפילו כל 5 דקות, עד שיש הקלה בתחושת המצוקה. 

כיצד בוחרים לבד תמצית ?
המפתח לבחירת תמצית פרחי באך היא: אבחון עצמי. חשוב/חישבי על הרגשתך הכללית והרגשות על חייך והיחסים עם הסביבה, ניתן להעזר בחבר או בסביבה הקרובה בכדי לקבל תמונת מצב אובייקטיבית ואמיתית.
לאחר מכן יש למצוא את התמצית המתאימה מבין התמציות, ניתן להעזר גם בקבוצות הראשיות.
אופן השימוש יכול להיות לפי תכונת אופי מאוד בסיסית, אך גם לפי נטיה מסוימת שחזקה באותו זמן. האפשרות של טעות באבחנה ובאופן הטיפול אינה חמורה כי התרופות אינן עושות נזק או תופעות לואי.

כיצד להשתמש בתמצית ?
כאשר לוקחים תמצית בודדת יש למהול 2-4 טיפות בכוס מים ולשתות לסירוגין. דרך נוספת להשתמש בפרחי באך היא לטפטף  2-4 טיפות מתחת ללשון ולגרגר. מומלץ לשתות תמצית לפחות ארבע פעמים ביום או יותר לפי ההרגשה והצורך הרגשי. במקרים קיצוניים, ניתן לשתות את התמצית בדחיפות גבוהה ביותר, אפילו כל חצי שעה, עד להקלה במצב. 

מי לוקח תמציות פרחי באך ?
התמציות הטבעיות של פרחי באך בטוחות לשימוש לכל המשפחה: למבוגרים, ילדים ואף תינוקות. ניתן לקחת את התמציות באופן קבוע, הן ללא תופעות לוואי ואין סכנה בלקיחת תמצית לא מתאימה או בלקיחת מינון גבוה מדי.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ברכה מיטשיניק

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button