רפואה משלימה

תמיכה וטיפול הוליסטי

כאשר אנו מרגישים צער, דיכאוןפחדחרדה. נחלשת מערכת החיסון של הגוף, התמיכה והטיפול נותנים כלים להרגיש תחושות של קבלה עצמית, תקווה, אהבה, שמחה – ואלו עוזרים לריפוי.

הטיפול מאפשר שחרור ואיזון רגשות תרעומת כעסים, בושה, אשמה ושנאה עצמית ומאפשר לתהליך הריפוי להתרחש.

גוף ונפש הינם שתי ההוויות המרכיבות את האדם. החלק הגשמי של האדם (הגוף הפיזי) והחלק הרוחני של האדם (הנשמה, התודעה, הרגש). אם אדם הינו שמח (נפשי) אז גופו יהיה בריא, חזק ומשוחרר. אם אדם הינו כועס גופו יהיה מכווץ וכואב ויגיע בסופו של דבר גם למחלה. מחלה היא חוסר איזון ברמה הגופנית, הרגשית, השכלית, או הרוחנית.. תפקיד המחלה להביא את האדם לאיזון(!)על מנת שהאדם יוכל לזהות את חוסר האיזון ולעשות שם תיקון.

 למשל – אדם שעובד כל הזמן ולא מסוגל לקחת חופש, יביא על עצמו מחלה שתכריח אותו לנוח. דוגמא אחרת – אדם אינו מסוגל לבטא את רגשותיו החוצה בצורה בריאה, יביא על עצמו התפרצויות זעם קשות שמטרתן לאזן את הגודש הרגשי שהוא שומר בתוכו.

מה זה טיפול הוליסטי? כיצד הוא תומך ומחזק את כוחות הריפוי שבתוכנו?
כשאנו מדברים על טיפול הוליסטי, אנו מתכוונים לטיפול ב"שלם". נתייחס לגוף, נפש ונשמה. כשאנו מסתכלים על אדם ורוצים לטפל בו בגישה הוליסטית, נתייחס לעבר, להווה ולתפיסת העתיד של אותו אדם. איך הוא רואה את עתידו. איך הוא חווה אותו בהווה ומה התחזית לעתיד?

מה הכלים שבידי הריפוי ההוליסטי התומך?
נטורופתיה – היא שיטת טיפול טבעית המיועדת לספק לגוף את התנאים האופטימאליים לרפא את עצמו באמצעות כוחות הריפוי הטבעיים הטמונים בו.

בגישה הנטורופתית מתייחסים לאדם בצורה הוליסטית תוך טיפול בגורמים הפיזיולוגים, הרגשיים, הנפשיים והסביבתיים, המשפיעים על בריאותו.

הנטורופתיה מייחסת חשיבות גדולה לקשר שבין הגוף לנפש ובהשפעה שלהם האחד על השני. הטיפול מותאם באופן אישי ונקבע לפי האדם ולא לפי הסימפטומים מהם הוא סובל. מטרת הגישה היא להעצים את האדם לתמוך בכוחות הגוף הנפש והנשמה שלו.

טיפול נטורופתי כולל אבחון ראשוני מעמיק כדי לקבוע את הבעיה, מקורותיה, ומטרות הטיפול. לאחר האבחון והגדרת המטרה תיבנה תוכנית טיפול אישית. 
הטיפול הנטורופתי הוליסטי כולל, תזונה, צמחי מרפא, טיפול רגשי – פסיכותרפיה, טיפול אנרגטי קינסיולגי, תמציות באך, דיקור ברפואה קוריאנית – סו ג'וק ועוד.

צמחי מרפא – מדוע כדאי להשתמש בצמחים?
מה ההבדל בין שימוש בצמח מרפא לבין נטילת תרופה? בכל צמח מצויים חומרים פעילים רבים הפועלים יחדיו, בצורה שונה, מאשר שימוש בחומר פעיל אחד בתרופה. בצמח יש אוסף חומרים וקשרים ביניהם שעדיין לא התגלו במלואם ושאינם ניתנים לחיקוי סינטטי אשר מאזנים אחד את השני כך שבשימוש נכון נמנעות תופעות הלוואי.

צמחי המרפא מטפלים בבעיות רבות ומגוונות. גם במצבים נפשיים ופיזיים ומחלות כרוניות. בעיות לב וכלי דם: לחץ דם, שומנים בדם. בעיות הורמונאליות, אי סדירות במחזור, בלוטת תריס, מיגרנות, כאבי ראש, מתח , דלקות, תמיכה במערכת החיסונית בילדים ומבוגרים ומניעת מחלות וירליות ובקטריאליות.

פסיכותרפיה – הינה טכניקה מיוחדת ואפקטיבית העוזרת להתמודד עם טווח רחב של קשיים רגשיים. היא עשויה להביא לשינויים שיישארו בחייכם ובאמצעותה נערך תהליך של חשיפה-עצמית ובניית אמון שיכול להיות האמצעי להחלמתכם.

בעזרת הפסיכותרפיה אני עוזרת לאנשים לחשוף ולפתור מקורות עמוקים ומתמשכים לקונפליקטים וחוסר סיפוק בחייהם, כך שיחושו ביטחון ושלמות פנימית. מטרת הטיפול הפסיכותרפי היא לפתח קבלה והענקה עצמית, שחרור הטראומות מהעבר וקבלת כלים להתמודדות עם קשייה הרגשיים והפיזיים. הטיפול הרגשי משלב טיפול בתמציות באך, רפואת תדרים – קינסיולוגיה, וטיפול בקלפים טיפוליים.

תמציות באך – פרחי באך היא שיטת ריפוי, שפותחה בידי ד"ר אדוארד באך (1886-1936), הטיפול מתבצע בעזרת תמציות פרחים בסיסיות שמהן מכינים לכל מטופל את ההרכב המתאים לו.

קיימות 38 תמציות פרחי באך, להרגעה במצבי לחץ, להתמודדות עם שוק, תאונה או פציעה. תמציות הפרחים פועלות ברובד הנפשי על בסיס אנרגטי, ומטרתן לאזן את מכלול האנרגיות בגוף האדם ולגרום לו לפעול באופן הרמוני עם עצמו וסביבתו.

קינסיולוגיה – גופנו צובר חוויות טראומטיות מתחילת תהליך ההפריה והיותנו עוברים, מרגעים אלו גופנו מתחיל לצבור את אותן חוויות, טראומות וצלקות שמלוות אותנו כל חיינו, קינסיולוגיה מטפלת וחוקרת את עברנו, את אותן חוויות שהדחקנו ונמצאות בתוך התת המודע, בדיקת השריר או מטוטלת, מאפשרת לנו לקבל מידע ישיר מגופו של המטופל.

קלפים טיפוליים – הקלפים המאוירים מאפשרים להעלות זיכרונות ילדות, להיזכר בחוויות חבויות ולעורר רגשות שנחסמו. באמצעות הקלפים נוצרת התייחסות טיפולית ייחודית המאפשרת חשיפה בלתי מאיימת של קשיים וחולשות אשר מעלים זיכרונות אסוציאטיביים שמסייעים להבין את המצוקה שבו נמצא המטופל.

סו ג'וק – הינה שיטה טיפולית קוריאנית המשלבת את יסודות הרפואה הסינית והרפואה ההודית. סו ג'וק היא טכניקה המטפלת באזור כפות הידיים בלבד, ומשפיעה על כל הגוף, ולכן היא מאוד עוצמתית ויעילה.

טיפול בסו ג'וק הצליח להוכיח עצמו לטיפול במצבים שונים כגון:מיגרנותאלרגיות, התכווצויות שרירים, הפרעות של מערכת השתן, הפרעות של מערכת המין, הפרעות במערכת העיכול, מחלות עור, חוסר תפקוד מיני, בעיות במערכת הנשימה כולל אף אוזן גרון, בעיות גניקולוגיות, בעיות ראיה, השמנת יתר בעיות נפש כגון חרדה, דיכאון, חוסר איזון ועוד..

תזונה נבונה ושמירה על אורח חיים בריא בשילוב עם טיפול הוליסטי מסייעת לגוף לגייס את הכוחות הפיזיים והנפשיים על מנת להתמודד עם המתח והלחץ היומיומי.

תמיכה היא הקשבה, לא ביקורת.
תמיכה היא מגע, חיבוק, אכפתיות.
תמיכה היא להיות – כדי להקשיב, לא לעשות פלאים.
לעזור לאנשים לגלות מה הם מרגישים, לא לסלק את הרגשות.
לשוחח על הצעדים שלהם, לא כדי לעשות את הצעדים במקומם.
לעזור לגלות את הכוח, לא כדי להציל ולהשאיר אותם פגיעים.
להראות את היכולת לעזור לעצמנו.ולא לקחת את האחריות.
תמיכה היא כדי לעזור ללמוד לבחור, לא כדי לחסוך את הבחירות הקשות.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יעל גורסטן

מאמרים קשורים

Back to top button