רפואה משלימה

קולון הידרותרפיה וניקוי רעלים מהגוף

קולון הידרותרפיה היא אמצעי הניקוי המושלם להכנת מטופל לפני קולונוסקופיה. קולון הידרותרפיה היא ההליך המושלם הספציפי למניעת עצירות ולהחזיר לנורמה את מערכת העיכול. קולון הידרותרפיה היא ההליך המושלם לתמיכה בתהליך תזונתי של ניקוי רעלים. קראו בכתבה על התמיכה הרפואית הנרחבת לה זכתה שיטת הטיפול בקולון הידרותרפיה במרוצת השנים.

משחר ההיסטוריה היה קיים נוהג שטיפת מעיים. פפירוס אברס, מן המאה ה- 14 לפנה"ס, ממליץ על שטיפה פנימית כפתרון ללא פחות מ- 20 בעיות במעיים ובקיבה.

בתקופה המודרנית ד"ר J. H. Kellogg ממישיגן, שהתפרסם בשל המצאתו את דגני הבוקר וטכניקות שונות של היגיינה, הפך את הקולון הידרותרפיה (Colon Hydrotherapy)לפופולארית. המאמר שפרסם ד"ר קלוג בכתב העת של איגוד הרפואה האמריקאי, אשר סיפר בשבחה של קולון הידרותרפיה ויעילותה במקרים של חוסר תפקוד של המעי נתן דחיפה להתפתחות של שיטה טיפולית אשר פרחה וקיבלה הכרה רפואית בקרב רופאים באירופה, אסיה, אוסטרליה, ניו זילנד וצפון אמריקה. ביטויי אישור נלהבים לקולון הידרותרפיה מהווים קבלה רפואית של טיפול משלים זה, אשר מסיר פסולת מטבולית מן המעי הגס ללא שימוש בחומרים רעילים כלשהם.

ד"ר לאונרד סמית, מן העיר גיינסוויל, פלורידה התמחה במשך יותר מ- 25 שנה בכירורגיה של הקיבה והמעיים. הוא טיפל בכל סוגי הבעיות במעיים, כולל ניתוחי סרטן המעי הגס, דלקת הסעיף, דלקת התוספתן, טחורים ובעיות פנימיות אחרות, ואמר "אני מכיר היטב את תפקוד המעיים, ואני מאמין כי קולון הידרותרפיה היא אמצעי הניקוי המושלם להכנת מטופל לפני קולונוסקופיה. זוהי דרך הרבה יותר טובה להכנה לפני ניתוח בהשוואה לשתייה של כמות גדולה של נוזלים משלשלים.

"זאת ועוד, חולים במחלות קשות נוטים לפתח עצירות כרונית העלולה להביא להרעלת דם. וכך, קולון הידרותרפיה היא הטיפול העדין והיעיל ביותר לבעיות של עצירות. ההמלצה שלי לחולי סרטן היא לעבור קולון הידרותרפיה לעיתים קרובות, על מנת להבטיח שתוסר מעליהם סכנת ההרעלה, בעוד גופם מנסה להירפא", טוען ד"ר סמית.

"אני מאמין שגם אנשים שהם בריאים בדרך כלל יפיקו תועלת מקולון הידרותרפיה אחת למספר חודשים, על מנת לחוות את ההרגשה הטובה של מעיים נקיים לגמרי. העובדה היא שרוב האנשים אינם מרוקנים לגמרי את המעי. אלו העוברים קולון הידרותרפיה למניעה, מופתעים לראות כמה פסולת ניתן להסיר באמצעות הליך זה", אומר ד"ר סמית.

"אחד המקרים היותר משמעותיים שהיו לי היה המקרה של טומי, ילד בן 8 עם בעיה חמורה של עצירות", אומר הכירורג והמומחה לרפואה דחופה ד"ר פול פלשנר ממסצ'וסטס.

עצירות של טומי הייתה גרועה מאוד. אף פעם לא הייתה לו יציאה בתדירות גבוהה מפעם בשבוע. בהיותם מודעים לסכנות של הרעילות הפיזיולוגית, הוריו לקחו אותו להתייעצות עם מספר רב של גסטרואנטרולוגים. הילד עבר 12 בדיקות קולונוסקופיה, אך אף אחד לא מצא את הסיבה לעצירות. גם תרופות נגד עצירות לא עזרו כמעט בכלל. ואז מצאו ההורים את הדרך אלי", אומר ד"ר פלשנר.

"שיפרתי את הדיאטה של הילד והסרתי ממנה את כל ה- Junk-food, שערכו התזונתי נמוך. עודדתי אותו להתחיל בתרגילי התעמלות, לשתות הרבה מים, והוספתי תוספי תזונה המכילים סיבים. אך מה שהביא להקלה המשמעותית ביותר על מצבו של טומי היה סדרה של 6 טיפולי קולון הידרותרפיה, טיפול אחד כל שבוע- עשרה ימים. ההשפעה הייתה דרמטית, ובתוך 6 חודשים היו לו יציאות יומיות נורמליות, ללא שימוש במשלשלים". טוען ד"ר פלשנר. "כעת הילד אינו צריך לבוא אלי עוד; הוא ממשיך לעבור קולון הידרותרפיה – תחילה אחת לחודש במשך 6 חודשים ועכשיו 4 פעמים בשנה. עברו כבר שנתיים וטומי במצב מצוין".

"קולון הידרותרפיה היא ההליך המושלם הספציפי למניעת עצירות ולהחזיר לנורמה את מערכת העיכול. הגישה שלי היא להביא לשיווי משקל את מערכת העיכול תוך שימוש בבדיקות צואה. אני מוצא פתולוגיות שונות הקשורות לבקטריה, שמרים, טפילים ואורגניזמים אחרים מסוג זה. מחלות רבות נגרמות כתוצאה מחוסר שיווי משקל במעיים, כמו מחלות דלקתיות, דלקת כיבית בכרכשת, מחלות של מערכת החיסון, אלרגיות, ועצירות. ניתן לתקן חלק מהן באמצעות קולון הידרותרפיה, תוספי מזון עשביים ודיאטה", אומר ד"ר פול פלשנר. "ההבדל עבור החולה אינו מוטל בספק".

"במשך השנים גיליתי שחולי סרטן שמרגישים לא טוב הם בדרך כלל רעילים ולא התנקו. הם בהחלט צריכים קולון הידרותרפיה", אומר האונקולוג וההומאופת ד"ר דגלס ברודי מן העיר רינו, נבדה. ד"ר ברודי פיתח שיטות של רפואה משלימה ואלטרנטיבית לטיפול בסרטן ומחלות ניווניות אחרות, אשר נועדו לחיזוק המערכת החיסונית. הוא מדגיש שיטות טבעיות לטיפול בבעיות הללו, כולל קולון הידרותרפיה.

"אני ממליץ לרוב חולי הסרטן לעבור קולון הידרותרפיה, מאחר ובדרך כלל הטיפולים הללו מועילים. בקרב חולי סרטן הכבד, באופן מיוחד, נראית תועלת מן הטיפול, ובעצם כך הדבר לכל גידול פנימי". אומר ד"ר ברודי. "הדבר טוב יותר מאשר חוקן, שהוא ניקוי של החלק התחתון של המעי בלבד, בעוד קולון הידרותרפיה מנקה את המעי כולו. קולון הידרותרפיה היא שיטת הניקוי הטובה ביותר המסלקת רעלים ממערכת העיכול".

ד"ר אמיל סייג, ד"ר ארתור בראור, ד"ר מייקל גרבר וד"ר שארדה שארמה גם מדברים רבות בשבחו של טיפול הקולון הידרותרפיה, על כך שהוא חלק מסטנדרט הטיפול הרגיל שלהם בחוליהם (חלקם מנהלים מרפאות של רפואה קונבנציונלית ואלטרנטיבית, משולבות), ומתארים עד כמה הטיפול מיטיב עם מצבים רבים.

"חשיפה לשתלי סיליקון הגורמת לתסמיני מחלות מגיבה היטב לקולון הידרותרפיה. אני נמצא במרכזה של המחלוקת בנוגע לשתלי סיליקון, ע"י כך שהמלצתי ליותר מ- 500 נשים בנוגע לרעילות הנובעת משתלים אלה. העדתי כעד מומחה בפני הקונגרס של ארה"ב בנושא זה וכן ייעצתי ל- FDA, למשרד הבריאות, לנשיא ולסגנו, לבית הלבן ולאו"ם. אני משתמש בקולון הידרותרפיה לטיפול ברעילות מסיליקון, מאחר ושיטה זאת לסילוק רעלים עובדת". טוען ד"ר בראור.

"מולקולות הסיליקון נתקעות בדבק של הגוף, ואי אפשר להסיר אותן באמצעות תרופות, דיאטה או תוספי מזון. רק טכניקות מסוימות מסייעות ל-ניקוי הגוף מרעלים: הדרך הטובה ביותר היא קולון הידרותרפיה ושיטות אחרות הן רפואה איורוודית, יתר חום, אמבט אדים, סאונות, טיפולים בחמצן, וכן רייקי או צ'יקונג. כל שיטה דיאטטית צריכה להורות לחולה מה לא לאכול (כגון – לא לאכול מזון מעובד). בכל מקרה, מכל השיטות לסילוק הרעלים כתוצאה משתלי סיליקון, קולון הידרותרפיה היא אחת העיקריות, ומביאה תועלת".

כך אנו רואים, כי ניקוי רעלים על ידי קולון הידרותרפיה, ובמיוחד בשילוב עם כרומו- תרפיה היא השיטה היעילה והעדינה ביותר לסילוק רעלים אפקטיבי ולתיקון ושיפור בעיות בריאות רבות- החל מעצירות, קנדידה, בעיות עור או פריון, בעיות של אלרגיות ודלקות שונות, והחזרת מערכת העיכול ומערכות הניקוי של הגוף לנורמה ולפעילות תקינה ובריאה. הדבר הטוב ביותר הוא ללוות סדרת טיפולים קצרה (3-6 טיפולים) של קולון הידרותרפיה עם נטילת פרוביוטיקה ושתיית חליטות צמחי מרפא ושייקים ירוקים.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שירי ארביב

מאמרים קשורים

Back to top button