אימון אישי

אימון אישי רוחני

כמעט תמיד כשמדברים על אימון אישי עולה נושא המטרה והחזון האישי. לאן אתה רוצה להגיע? שואלים. הדגש הוא תמיד על השאלה "לאן" ואף פעם על "איך". לא פעם פגשתי אנשים שיודעים מצוין לאן הם רוצים להגיע, וגם עושים מאמצים רבים לשם כך, אבל בו בזמן מרגישים תקועים, והפער בין המצוי לרצוי גורם להם סבל רב.

אדם בעל מטרה ברורה לפעמים כל כך נעול עליה עד שהוא מפספס הרבה דברים בדרך, שלפעמים מתאימים לו יותר.
כבר ניסחו זאת יפה: "על ידי הניסיון לשלוט במאורעות אנו תוקעים את עצמנו על איים מדומים של קביעות, רואים את עצמנו כעומדים בעוד החיים חולפים ביעף".

הווה אומר: המצב דומה לאדם על אי בודד הרוצה לצאת ממנו. הוא מביט דרומה ורואה יבשה גדולה יותר. הוא רוצה להגיע לשם ומפעיל הרבה מאמצים נפשיים ופיזיים בכדי לעשות זאת, אבל אף פעם לא עצר לרגע ושאל את עצמו בכנות למה דווקא לשם. הוא כל כך נעול על הכיוון ועל המטרה, עד שהוא לא רואה שעל האי עליו הוא נמצא יש דברים שיכולים לעניין אותו או לעזור לו, כמו לדוגמה סירה על החוף בחלק הצפוני של האי. אם יגלה את הסירה, יוכל אפילו לראות איים נוספים שלא ידע על קיומם.

כל הדרכים מובילות אל המלכה
הגישה הרוחנית טוענת שאם היה מרפה אותו אדם מהמטרה הגדולה לרגע ומסתכל סביב, יכול מאוד להיות שהיה מוצא לו מטרה אחרת שמתאימה לו יותר ואז, גם ה"יקום" היה עוזר לו להגשימה.

בספר "אליס בארץ הפלאות", חיפשה אליס דרכים לצאת מארץ הפלאות, והגיעה לצומת דרכים, שם פגשה חתול מוזר ומחייך.
אליס: "האם תוכל להגיד לי בבקשה באיזו דרך עלי ללכת?".
חתול: "זה תלוי מאוד לאן את רוצה להגיע".
אליס: "לא ממש משנה לי לאן".
חתול: "אז לא משנה באיזו דרך תלכי. כל הדרכים מובילות אל המלכה".

מי היא המלכה בחיים שלכם?

אדם מתכנן ואלוהים צוחק
כדי להגיע, צריך לדעת קודם כל לאן הולכים, נכון? הרי לא הייתם מעלים על דעתכם לצאת למסע כלשהו ללא שהגדרתם קודם מהו המקום אליו ברצונכם להגיע. לעומת זאת, לו הייתם ציפור הרוצה לבחון תחילה את גודל השמיים, או דג הרוצה לבחון תחילה עד היכן משתרעים המים, ורק אחר כך היו מנסים לעוף או לשחות, הם לא היו מוצאים לעולם את דרכם.

לכן ראשית לכו, התנסו, חוו את החיים. בסופו של דבר המטרה הגדולה באמת היא לממש עצמנו ככל שאפשר בחיים האלו והשאלה החשובה היא איך. בהתאם לאיך תחליטו על לאן.

יש משפט: "אדם מתכנן תוכניות ואלוהים למעלה צוחק". ואכן, החיים נותנים לנו אותות לגבי הדרך המתאימה. האותות קשורים לדרך של הנשמה שלנו. ורק אם נלך בדרך זו, נגיע לאן שבאמת רצינו להגיע ומעולם לא ידענו להגדיר. הקשיבו לנשמה שלכם, ואז תתבהר הדרך ויגיע גם החזון האישי האמיתי: תמונה ברורה של העתיד שלכם המורכב מאותם הדברים שמרגשים אתכם, שאתם אוהבים ורוצים לעשות. ברגע שהחזון הוא אמיתי ומחובר לנשמה שלכם, הוא ילהיב אתכם ויניע אתכם להמשיך לפעול בכיוון.

כאשר דג שוחה, הוא שוחה עוד ועוד, ואין סוף למים. כאשר ציפור עפה, היא עפה עוד ועוד, ואין סוף לשמיים. כאשר הם זקוקים למעט מים או למעט שמיים בלבד, הם משתמשים במעט בלבד.
כאשר הם זקוקים ליותר, הם משתמשים ביותר. לפיכך הם משתמשים בכל רגע ורגע, ובכל מקום יש להם חירות מוחלטת.

בהצלחה, צאו לדרך שלכם.

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button