אימון אישי

מהפכה, התעוררות והזדמנות

מדינת ישראל עושה היסטוריה בימים אלו, היא עוברת מהפכה חברתית ומחשבתית ומיליוני אזרחים ישראלים מקווים להתעורר לימים טובים יותר, צודקים יותר. אולם, מהפכות לא נולדות סתם כך, הן תהליך מורכב וסבוך שתחילתו בחלום ובסופו – שינוי. ועל אף שמהפכות מבשרות לרוב עתיד טוב יותר. יש בהן משהו מפחיד, יש בהן מידה רבה של אי וודאות, בלבול, פחד ואפילו כאוס.

כדי להגיע אל השינוי המיוחל יש לעבור כברת דרך; צריך להכיר בפנטזיה, להתמסר אליה, לפעול ולהתעורר. מהפכות מעין אלו יכולות להתרחש בקבוצות חברתיות גדולות, כגון מהפכת ה'צדק החברתי' של אזרחי מדינת ישראל, אך היא יכולה גם להתקיים בכל אחד ואחת מאיתנו, וכשמשלימים את המהפכה בחיינו הפרטיים החיים מגיעים לאיזון ושינוי אמיתי מתחולל.

המהפכה מתחילה בתוכנו – אימון אישי לשינוי
כדי להתחיל את המהפכה בתוכנו עלינו לעבור כמה שלבים חשובים. כל שלב מהווה בסיס להתקדמות לשלב הבא ולא ניתן לדלג על אף אחד מהשלבים. בעזרת טכניקת אימון זו ניתן להשיג כל יעד, ולהמיר מצב קיים ובלתי רצוי למציאות חדשה ושלמה יותר.

כאמור, מהפכה מתחילה בפנטזיה והיא כמעט תמיד כרוכה במידה רבה של חוסר ודאות. זוהי חוויה שונה ולעיתים מפחידה, כי רוב חיינו אנחנו נמנעים מחוסר ודאות ופועלים ללא לאות לצמצם אותה.

כדי להביא לשינוי ולנוע קדימה, יש לזקק את הפנטזיה ולתרגם אותה למציאות הפיזית. בשלב הזה למעשה אנחנו הופכים את הפנטזיה לחלום מעשי ובר מימוש. ייתכן ועל פניו זה נראה קל אבל תהליך החלימה – מאפשר לנו להכיר בחלום והוא שלב שאינו מובן מעליו. פעמים רבות אין לנו את היכולת להתמקד ולהגיד זה החלום שלי!!

על מנת לגבש את החלום עומדות לפנינו מגוון טכניקות מסייעות, כך משל: מדיטציה, דמיון מודרך ופעילות ספורטיבית הן שיטות נפלאות לתהליך גיבוש החלום, וכמובן שאין לשכוח שאיזון גוף-נפש ומודעות הם יעדים שחייבים לעבוד עליהם כי הם הבסיס ליצירת חלומות.

מרגע שיש לנו חלום בר השגה מתחיל התהליך היצירתי. תהליך זה תלוי במידה רבה בביטחון, במוטיבציה, בנחישות, בערכים וביכולות שלנו. אם יש לנו את כל זה למעשה החלום מתחיל להפוך למציאות בעזרת תוכנית פעולה ונטילת אחריות. בדיוק בשלב הזה מתקיים תהליך אימוני שמעניק לנו הזדמנות להתבונן בעצמנו ולהכיר בערכים וביכולות שלנו, שהם בעצם הבסיס האמיתי להפיכת חלום למציאות.

לאחר שלמדנו וקיבלנו את עצמנו אנו יכולים גם לקחת אחריות ליצירה המופלאה של הפיכת החלום למציאות, ואז עלינו לרתום את כל המשאבים שברשותנו לצורך מימוש המהפכה: קרובים, חברים משאבים וזמן.

השלב האחרון בדרך אל מימוש החלום מסתיים בעשייה ובהתמדה (חייבים לזכור שלא תמיד התמדה זה ערך שנמצא בארגז הכלים שלנו באופן טבעי), אך דרך תהליכי אימון אפשר לרכוש את הכלי הכל כך משמעותי שמאפשר לממש את החלום ולהתמיד בו לאורך זמן.

נתיב השינוי
אני מאמינה שטכניקת אימון זו מעניקה לכל אחד הזדמנות להתעורר. היא מתווה דרך אמיתית ומובנית לשינוי והיא פועלת ברבדים הכי עמוקים של הנפש. היא אמנם כרוכה בתחושות של בלבול וחוסר וודאות אבל דווקא תחושות אלו הן שמולידות חוויות חדשות. מתוך הכאוס הפנימי והואקום הזה עולים הרעיונות הכי יצירתיים והחיבור שלנו אל עברנו מוביל אותנו אל תובנות פוקחות עיניים.

משברים בחיים כגון פיטורים, בגידה, גירושין או אובדן של אדם יקר הם מצבים קשים, יעיד על כך כל מי שעבר אותם, אך טכניקת אימון זו מאפשרת למתאמנים להפוך מצבי משבר להזדמנות להגשמה רוחנית ומימוש עצמי. מרבית האנשים לא יודעים שכשאנו משיגים את האיזון גוף- נפש מתחיל גם תהליך בריא של יצירת פנטזיות שמתגלגל והופך לחלום עד אשר נוצרת מציאות חדשה. למעשה משברים הם זמן נפלא לבחון מחדש את מצב הגוף- נפש שלנו ומכאן גם את השאיפות שלנו, את היעדים שהצבנו לעצמנו ואת דפוסי ההתנהגות שעיכבו אותנו.  מצבי משבר מהווים כר נוח לאימוץ גישה חדשה ובחינת הגבולות שלנו והם הזדמנות נפלאה לחולל מהפכה בחיינו…

מאמרים קשורים

Back to top button