אימון אישי

צו גיוס לדמיון

מתי פעם אחרונה דמיינתם את עצמכם בעתיד, שמחים, קלילים, או, אולי, פשוט מגשימים חלום? מתי פעם אחרונה הצלחתם ליצור תמונה מפורטת של איך תהיו כשתגשימו משאלה, תגיעו למציאות שנפשכם חושקת בה?

נכון, באות המחשבות המוכרות לנו ומחזירות אותנו לקרקע. מי לא מכיר את "אבל", ו"אי אפשר", או "נו, ברצינות…" הנפש רוצה לעוף, להתפתח, להגיע למקומות חדשים, וברגע המדויק מתגייסות להן המחשבות בלי שנזמין אותן ממש ועוצרות, מעכבות! כמו מתנהל במוחנו דו קרב בין היכולת המופלאה שלנו לדמיין לבין הנטייה להישאר כאן, במקום המוכר ולא תמיד החם.

מה יקרה אם נשתחרר מכבלי המחשבות האלה, ולו לזמן מה? מה יקרה אם נרכך קצת את גבולות הגזרה בתוכה אנו נעים?

אנחנו עשויים להיות מופתעים, כמו שמטיילים מגלים אוצר! זה אומר לפגוש את העוצמות שלנו, כן, העוצמות, שאולי היו רדומות זמן רב. עם חושים ערים נוכל לפגוש את המופלא שבנו ולהתמלא בתחושה עד כמה החיים עשויים להיות מעניינים!

כאשר החלק המדמיין שבנו נכנס לפעולה בדרך הזו, ואנו מפתחים אמונה שהכל אפשרי, משהו קורה בגוף. כאילו אנחנו משפיעים על המערכת הפנימית- גופנפש שלנו, שמנחה את ההתנהגות שלנו. זה כמו לכוון מבפנים לערוץ קליטה סודי ולהודיע: אני רוצה להגיע לשם!

זה נשמע מאתגר, לא? נכון, נדרש כאן ידע. ידע כיצד לפגוש את עצמנו בנקודה הפנימית שלנו, ידע כיצד לדבר עם הנפש שלנו. נדרשת גם המוכנות לשחרר, מצד אחד, את המעצורים האוטומטיים, ולהאיר, מצד שני, את הכיוון. וכמובן, ניתן מקום של כבוד לסבלנות, להתמדה ולאימון.

ואמנם, האימון הוא דרך מותאמת היטב למשימה הזו; לחיות מתוך בחירה. בחירה לחוות את המתנות בתוכנו ולחוש את חווית הנוכחות שלנו בעולם. כאשר אנו מצוידים בדמיון, ומכירים בהשפעתו ליצור מציאות, נוכל להתמסר לתהליך בסקרנות ובהתרגשות של שינוי, שעומד להתרחש. זו סקרנות בדרך אל עצמנו, ולא רק למיטיבי לכת!

שנתחיל לשוחח עם עצמנו ונשחרר את הגבולות מהשכל הנפלא שלנו ונדמיין ונחלום !

עם הדמיון שהוא אחת מיכולות העל המופלאות ביותר שיש לרשותנו נצליח להגשים את החלום שהוא הנבואה של המציאות שאנו רוצים ליצור.

מאמרים קשורים

Back to top button