רפואה אלטרנטיבית

דר' אן פיזנטה

אן פיזנטה, דוקטור לגנטיקה מולקולארית, עוסקת מזה עשרות שנים במחקר גנטי, ובשנים האחרונות בנושא השפעת גנים על התפתחות מחלות נפוצות. במקביל, מטפלת באנשים באמצעים שונים מתחום הרפואה המשלימה.

אן פיזנטה, תושבת ירושלים, טופלה בילדותה בהומיאופתיה, מה שסלל עבורה את הדרך לתחום הרפואה המשלימה. במקביל ללימודים האקדמיים ועבודתה בתחום המחקרי, היא מאמינה כי שיטות טבעיות מהוות חלק בלתי נפרד מטיפול וסיוע לאנשים החולים במחלות שונות החל מסכרת ועד סרטן וכל מצב בריאותי אחר שאינו תקין וגורם לאדם סבל מיותר.

"זה פשוט נראה לי הגיוני", היא מסבירה בפשטות. "אישית, הגעתי לטיפולים טבעיים בדרך, עקב נסיבות חיי. במקביל לשנים ארוכות בעבודה במעבדה במחקר התחלתי להעמיק בלימודים בתחומים שונים של רפואה משלימה, ולאחר מכן הרגשתי בטוחה לצאת ולטפל באנשים חולים עם כל הידע שעומד לרשותי. כיום אני עובדת בקליניקה פרטית וגם מתנדבת במרכז יורי שטרן ז"ל, שהיה חבר כנסת ולאחר שנפטר מסרטן, הקימה משפחתו מרכז מיוחד בשיתוף עם ביה"ח שערי צדק, על מנת לעזור בשיטות של רפואה משלימה לחולים במחלה. למרכז מגיעים אנשים במהלך כימותרפיה והם מקבלים טיפולי רפלקסולוגיה, עיסויים ועוד. הטיפולים לא מתיימרים לרפא את החולים או לעצור את המחלה, אלא להיות חלק בלתי נפרד מתהליך של התאוששות, הקלה על סימפטומים והתחזקות מבחינה פיזית ונפשית".

מי יכול לבוא לטיפול אצלך?
"תינוקות, נשים בהריון ואחרי לידה, מבוגרים הסובלים ממחלות כרוניות וכאבים מתמשכים, אנשים אחרי תאונות או ניתוחים וכאלה הזקוקים לשיכוך מחלות אוטואימוניות, או לאיזון פיזי, הורמונאלי ונפשי".

מהן השיטות בהן את משתמשת וכיצד מתבצע הטיפול?
"קרניוסאקרל שפירושו בתרגום חופשי, גולגולת ועצם העצה, היא שיטת הטיפול העיקרית שלי, העובדת על המערכת המורכבת שבמרכזה המוח, עמוד השדרה ומערכת העצבים. הטיפול במגע עדין לאורך הגוף ועל הראש. הוא מבוסס על ידע אנטומי ופיסיולוגי, בשילוב יכולת חישה מעודנת. קרניוסאקרל מטיב עם חולים במחלות המלוות בכאבים, מסייע לנשים בהריון, ולתינוקות בעלי מגוון סימפטומים: טונוס שרירים לא תקין, בכי לא מוסבר, תינוקות מעוכבי התפתחות, תינוקות הזקוקים לעידוד אחרי הלידה ועוד. הטיפול מעולה לנשים אחרי לידה (גם קיסרית), עוזר לגוף לחזור לעצמו, מטפל בתופעות לוואי של אפידוראל ומשפר הנקה. הטיפול יכול לשפר לאין ערוך את איכות החיים של חולי פרקינסון, טרשת נפוצה או דלקת פרקים למשל. 

שיטת הטיפול קרניוסאקרל מתבססת על חישה עדינה של זרמי החיוניות בגוף, ואיזונם. אלה מאפשרים תהליכי ריפוי פנימיים המחישים התאוששות וחזרה לפעילות תקינה של הגוף על כל מערכותיו. במידת הצורך אני משלבת טיפולי קרניוסאקרל גם טיפולים נוספים כמו EFT ,פרחי באךדמיון מודרך ועוד.

שיטה נוספת בה אני מטפלת היא רדיאנס. זאת שיטה עתיקה שמקורה במזרח הרחוק. בטיפול זה ובדומה לרייקי מוזרמת אנרגיה דרך ידיו של המטפל לגופו של המטופל. הטיפול מסייע לשיכוך כאבים, איכות שינה ובעיקר לבעיות כמו תשישות או שברים/פצעים. בנוסף, אני משתמשת בטכניקות של ריפוי בצלילים ובאמצעים נוספים שאני מרגישה שיכולים לעזור".

איך את מאבחנת את החולים המגיעים אלייך ואיך נקבע אופי הטיפול היעיל ביותר?
"אני מקשיבה לדברי המטופל ולפי ההיסטוריה האישית שלו אני יכולה לאפיין את סוג הטיפול המתאים ביותר. כל מקרה הוא יחיד ומיוחד וכך אני מתייחסת לכל מטופל. בנוסף, אני משתמשת בקריאה בהילה שהוא עוד כלי לאבחון וטיפול. אני יכולה לזהות מה החזקות והחולשות של המטופל, בכל המימדים, איך הוא הגיע למצבו הנוכחי ומהם הגורמים לכך. 
כשאני יושבת מול מטופל מתרחש תהליך של תיקשור בלתי אמצעי שהמטופל דרך השדה האנרגטי שלו, מספר לי את כל סיפור חייו החיוני להבנת תהליך התפתחות המחלה או הבעיה… אני רואה תמונות וסימבולים (בדומה לתהליך של חלום) אותם אני מפרשת בשפה פשוטה. הטיפול נמשך כשעה ובמהלכו אני מדברת, ולעיתים רק מציבה 'מראה' המשקפת את המציאות. קורה שלאנשים יש קושי לקבל את הדברים, לכן, אני גם מקליטה את השיחה כדי שאפשר יהיה להכיל את הדברים גם בשלב מאוחר יותר, אחרי שהטיפול נגמר. הטיפול, כאמור, משפיע ברובד הפיזי והנפשי ולכן אני גם יכולה לעזור במידה רבה לאנשים שחווים קשיים נפשיים מכל סוג שהוא. קריאה בהילה מבהירה להם דברים רבים ומאפשרת להם לראות את העובדות לאשורן כדי שיוכלו לקבל החלטות מושכלות בחייהם".

את מטפלת גם בבעלי חיים בשיטות אנרגטיות. האם זה לא קצת מוזר למדענית כמוך?
"ניתן לעשות טיפולים אנרגטיים גם לבני אדם וגם לבעלי חיים. טיפולי מגע יעילים לחיות שעברו ניתוח או טראומה כלשהי. למרות שרוב עבודתי קשורה בטיפול בבני אדם – אני יכולה גם לעזור לידידיהם הטובים ביותר – ההולכים על ארבע… אני מאמינה שהאדם השתלט על העולם ופירושו של הדבר, שקיימת גם החובה לקחת אחריות ולגלות חמלה כלפי יצורים נוספים שחיים איתנו וסביבנו. זה ערך שכתבו עליו גם בתורה ואני מאמינה בעיקרון זה בכל ליבי".

לסיכום:
כיום ידוע כי המאה ה-20 וה- 21 מאופיינות בהרבה מאוד מחלות שמקורן במתח ולחצים יומיומיים מתמשכים. ההתפתחות המדע והרפואה, כמו גם התפתחות הטכנולוגית חשובות מאד ומהוות ללא ספק אמצעי חשוב לבריאות האדם. הרפואה המשלימה, המחברת בין גוף ונפש, נועדה לתת מענה לבעיות רבות שלא מוצאות את פתרונן בדרכים הקונוונציונאליות. השיטות בהן בחרתי לטפל מהוות שילוב של עדינות ועוצמה שביחד סוללות את הדרך הטבעית לבריאות ואריכות ימים. 

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆ 
ליצירת קשר ופרטים נוספים על דר' אן פיזנטה לחצו כאן 
או חייגו עכשיו: 072-2285430
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו…

מאמרים קשורים

Back to top button