רפואה אלטרנטיבית

נאוה חמדי לוי

נאוה חמדי לוי מטפלת בשיטת פלדנקרייז ומורה מוסמכת בשיטה, משנת 1998 מלמדת בקבוצות ובאופן פרטי, כמו כן מנחה קבוצות. בוגרת מכון "פלדנקרייז", מוריה היו התלמידים של ממציא השיטה, משה פלדנקרייז ובעלת ניסיון רב גם כתלמידיה וגם כמורה קרוב ל-20 שנים. 

לאחר שנים מרובות של עשייה, היא עדיין נרגשת ונלהבת מעיסוקה ומוקירה תודה על היחשפותה לשיטה. 

השיטה אשר מנחה את חייה האישיים והמקצועיים פותחה ע"י ד"ר משה פלדנקרייז לאחר שנפגע בברכו. הוא החליט להימנע מניתוח והחל לחקור את גופו תוך שימוש בידע קודם וניסיונו כאומן לחימה.                                                                                                                  

מה שהתחיל כצורך אישי הפך לשיטה ייחודית ומוצלחת אשר מטרתה שכלול יכולת התנועה באמצעות הרחבת המודעות העצמית של האדם לגופו. פלדנקרייז אמר כי מטרת השיטה "להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי, את האפשרי לקל ואת הקל לנוח".           

תוכלי לספר על שיטת פלדנקרייז? כיצד היא פועלת?  
"אנו מבצעים חלק ניכר מתנועות הגוף מתוך הרגל עד שמתקבלים אותות של כאב. וכשפונים אלי אני מפנה את תשומת הלב למודעות של תחושה, הרגשה, מחשבה ותנועה. השיטה מלמדת את האדם להתמודד עם הכאב, לשנות את הרגליו ולשוב לתנועותינו המקוריות".

נאוה מסבירה כי ד"ר פלדנקרייז ביסס חלק משיעוריו תנועות המזכירות את התינוק שהן אוטנטיות היא רואה בזה כדרך טובה ללמוד להניע את הגוף, עם מינימום מאמץ ומקסימום תועלת. לדבריה תנועות התינוק הן מצב האופטימאלי, אפשר לראות בזה מודל לתנועתיות רצויה וטובה מאד.

"במהלך השנים חלקים רבים בגופנו מוזנחים ונשכחים. השיטה מכוונת לגילוי מחדש של קשרים תנועתיים בין חלקי הגוף השונים ולהגדלת מגוון התנועות העומדות לרשותנו. תוך כדי השיעור התלמיד נחשף לאפשרויות חדשות וכך הוא יכול לאמץ לעצמו את התנועה אשר מתאימה עבורו.

התלמידים עוברים תהליך משמעותי לומדים להתמודד בדרך פשוטה וקלה, עם קשיים ומכשולים. מבלי לתת לתסכולים משקל. אנחנו מעבירים שיעור, מלמדים לכן הלקוחות הם תלמידים ואנחנו מורים, המחנכים לשינוי בהרגלים התנועתיים הגופניים שלנו ולומדים איך להתייחס אל עצמנו. בנוסף, השיטה מעניקה ערך מוסף בהיבט החברתי והסביבתי ומקנה בגרות מסוימת. אני מתעצמת עם כל תלמיד וחווה את המסע המופלא הזה פעם אחר פעם". 

מיהו קהל היעד שלך? 
"אני מעניקה מענה לקשת רחבה של גילאים החל מצעירים ועד מבוגרים. מגיעים אליי, תלמידים הנהנים מן השיטה וכאלה שסובלים מכאבים שונים, כרוניים, פריצות דיסק, בעיות נוירולוגיות ובעיות פיזיות שונות אשר מקשות על אורח החיים. עם זאת, חשוב לציין כי השיטה מתאימה לכל אדם מאחר ותכליתה התנהלות נכונה עם הגוף". 

כיצד מתבצע מפגש באופן פרטי ולמי הוא מתאים? 
"הטיפולים הפרטיים מתאימים בעיקר לאנשים אשר סובלים מבעיות פיזיות ומעוניינים ביחס אישי וממוקד. הם ניתנים באמצעות הידיים, עם שיתוף פעולה של התלמיד. אני מנחה את התלמיד לביצוע סדרה של תנועות ובכך עוברת האינפורמציה אל מערכת העצבים שלו בעזרת מגע ידיי. כדי ליצור למידה אפקטיבית אני נמנעת מלהדגים את הפעולה ומאפשרת לתלמיד להתנסות בה בעצמו, בכך מתבצעת למידה המתאימה לו ולא בדרך חיקוי.

אני מקפידה להתמקד באזורים הבריאים ולא בחולי ובכאב. לתלמיד אשר סובל מכאבים ביד אני אדגים בעזרת ידו הבריאה כיצד עליו להרימה בצורה טובה ונכונה. חשוב לי לשמור על נוחיות וביטחון ולא לגרום למאמץ פיזי או כאבים". 

כיצד מתבצעות ההנחיות בקבוצות ולמי הן מיועדות? 
"המפגשים הקבוצתיים מתאימים לכלל האנשים אשר מעוניינים ללמוד משהו שונה וייחודי ודרך אגב לאפשר לעצמם שינויים בהרגלי היומיום באמצעות פעילות גופנית פשוטה. השיעורים מובנים ומועברים באופן הדרגתי כאשר הדגש הוא הקניית כלים להתנהלות נכונה עם הגוף. אני מלמדת כיצד לשמור על שיווי משקל בהליכה, בישיבה ואפילו בשכיבה. אני מלמדת את התלמידים לנוע בצורה נכונה ובעזרת התרגול הם מפתחים מודעות לגופם. השיעורים נעימים ומהנים וכל תלמיד מקבל יחס אישי בהתאם לצרכיו".  

תוכלי לספר על סיפור הצלחה? 
"לפני מספר שנים פנתה אליי אישה בשנות ה-60 לחייה אשר סבלה מעקמת. לאחר מפגשים ספורים היא חשה הקלה והמשיכה להגיע למפגשים ולבצע תרגילים בבית. התמדתה השתלמה והיום לאחר עבודה מרובה, הליכתה זקופה ויציבה ולדבריה, סופסוף היא מסוגלת לנשום".  

מה הייחוד שלך לגבי מדריכים אחרים? 
"אני לא יכולה לקחת את הכתר ממציא השיטה אלא רק לשמוח שנחשפתי אליה. וליהנות מהשיטה היא השפיעה עליי בהמון רבדים וממש שינתה את חיי. מעבר לשיפור אדיר בתנועה ויציבה, ההתייחסות שלי לבני אדם הפכה לנינוחה ומכילה יותר". 

מה המוטו שלך בהנחיה ובחיים בכלל? 
"ללמוד בכיף, להיות קשובה וערנית לתלמידים וליהנות מהנתינה – כשאתה נותן אתה מקבל. מעבר לכך אני מנהלת את חיי באופטימיות ובהנאה". 

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר ופרטים נוספים על נאוה חמדי לוי לחצו כאן
או חייגו עכשיו: 
072-2285910
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו…

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button