רפואה אלטרנטיבית

יואל כהן

אם אתם מרגישים שחוקים, אם משהו כואב לכם, אם אתם מרגישים בעייפות מתמשכת – יואל כהן מתל אביב יכול לעזור לכם! באמצעות אבחון מדויק להפליא של מצבכם הפיזי והרגשי בכפות הרגליים הוא יגלה גם את מה שלא ידעתם ויטפל בכם מכל הלב, עד שתחזרו למסלול.

את יואל כהן אני פוגשת באמצע יום קיץ לוהט. אני מגיעה לחוצה, עייפה, מיוזעת עם כאב ראש ואף נוטף כתוצאה מאלרגיה מתמשכת ששום דבר לא מצליח לסלק אותה מזה כחודשיים… יואל מקבל אותי במאור פנים, מגיש לי כוס מים צוננים ומרעננים ומוביל אותי לחדר הטיפולים בביתו. אחרי מספר דקות של בחינה מדוקדקת של כפות הרגליים שלי, תוך כדי מישוש עדין והתבוננות הוא פורש בפניי תמונה מלאה על מצבי. "את מותשת" הוא אומר לי. "אזור האש שלך ברגליים 'משתלט' על האזורים האחרים. את עסוקה מידי בעשייה ופחות מידי בתכנון וחשיבה. את מדכאת את הרגשות וגם… שוכחת לקחת 'פסק זמן' לעצמך. המערכת החיסונית חלשה והאלרגיה מבטאת את המצב בו את נמצאת. חוסר האיזון הפיזי מוביל לחולשה כללית המשפיעה לרעה גם על הרובד הרגשי. חוץ מזה, את סובלת מכאבי גב מתמשכים, בניגוד לרושם הכללי של הגוף וליציבה"…

אני שותקת המומה למדי מהדיאגנוזה המדויקת ש'נשלפת' כמו במעשה קסמים מפיו של אדם שהכרתי לפני פחות מחצי שעה ובאמת לא יודע עליי כלום… בשלב זה, אני מבקשת ממנו שיעשה את כל מה שנדרש וניתן כדי לתת לי 'עזרה ראשונה'. ואז זה מתחיל. במשך כשעה, בחדר המואר באור נרות רך, אני שוקעת למצב של דמדומים. צלילי הדיסק המושמע ברקע – ניגון על קערות טיבטיות 'שולח' אותי הרחק הרחק מכאן. מידי פעם, כשאני צפה על גל של ערנות, אני חשה את המגע המלטף והמרגיע של יואל בכפות הרגליים, לעיתים כואב במקצת בנקודות רגישות ולרוב- נעים ומהפנט. בסוף הטיפול אני מרגישה נינוחה ורגועה ופתאום מודעת לעובדה שהעיניים כבר לא צורבות ודומעות והאף כבר לא נוזל. ההרגשה הכללית משופרת מאה מונים כאילו ישנתי כמה שעות טובות. אחרי 'התאוששות קצרה אני מתפנה לשאלות…

איך הצלחת לבצע 'נס' כזה תוך טיפול אחד בלבד? אני באמת נדהמת מהתוצאה!
"בדרך כלל, אין ניסים בטיפולים, למרות שכבר אחרי טיפול אחד, יש הקלה וחשיבה על דרך פעולה, במטרה להגיע למצב בריא יותר. היתרון ברפלקסולוגיה בכלל הוא העובדה שניתן להגיע לשיפור ושינוי תוך מספר מועט של טיפולים. בדרך כלל, אחרי אבחון ראשוני מחליטים ביחד עם המטופל לגבי ההמשך ובכל טיפול עובדים על המכלול תוך הדגש על אזור רגיש אחר".

איך בעצם הגעת לתחום הזה?
"אני בא מרקע של רפואה משלימה. אמי הייתה פזיותרפיסטית ובמשך שנים ניהלה מכון בו עסקה במגוון רחב של טיפולים אלטרנטיביים. גם אני טופלתי בשיטות האלה מילדותי. בבגרותי פניתי לתחום שונה- תכנות מחשבים. עבדתי בזה שנים רבות אולם לפני כעשר שנים הרגשתי שחיקה ורצון לשינוי אישי. הלכתי ללמוד טיפולי מגע ובסופו של דבר נשארתי בתחום הרפלקסולוגיה".

מה גורם לשיטה להיות כל כך יעילה?
"השיטה מאפשרת אבחון מדויק באמצעות כפות הרגליים המשקפות את מצב הגוף. המגע והלחיצות במקומות שונים מנתבים אותי להקשבה עמוקה לגופו של המטופל ומכאן אני גם מסיק לגבי מצבו הרגשי והנפשי. כשקיים חוסר איזון בין האזורים והאיברים השונים, נוצרת דיסהרמוניה המתבטאת בבריאות לקויה ובסימפטומים שעלולים להיות מעיקים מאוד ולפגום באיכות החיים. השיטה טבעית ונעימה למדי אך גם דורשת עבודה משותפת בין המטפל והמטופל. נדרש פידבק מהמטופל לגבי תחושותיו בעת הטיפול, כדי למצוא באופן מדויק את המקומות המוחלשים והכואבים. הטיפול כולל שחרור חסימות פיזיות, אנרגטיות ורגשיות וזה כמובן דורש זמן וביסוס אימון כלפי המטפל. יש גם מטופלים שבוחנים את המטפל ובודקים על איזה בעיות הוא יעלה… בדרך כלל, מגלים תוך מספר טיפולים את כל הבעיות כי הרגליים פשוט לא משקרות. יש הרבה מאוד אלמנטים באמצעותם ניתן למצוא את מקורות הבעיה ולטפל בה בצורה טובה. הרעיון והמטרה העיקריים שלי בעבודה הם לעבוד מתוך פתיחות ולהגיע לתוצאות מרביות".

מגע שמטרתו אבחון והקשבה עמוקה לגוף הם חלק מכלי העבודה של הרפלקסולוג יואל כהן. כמובן שאין פסול בטיפולים המיועדים להרגעה ושחרור ממתחים ולחצים יום יומיים. זאת יכולה להיות מתנה אולטימטיבית למישהו שאתם אוהבים באמת (אולי לעצמכם) אולם מרבית הטיפולים של יואל מיועדים לשפר בעיות בריאותיות שונות שלא נמצא להן פתרון.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יואל כהן לחצו כאן.
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
או חייגו עכשיו: 072-2285485
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו…

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button