תורת הקבלה

חנוכה- חג האור הניסים והצבע

חנוכה הוא חג של אור, שמחה וצבע, ובעיקרו – גירוש החושך והעצב ולפנות מקום לאור להאיר – בתוכנו ומסביבנו.
צבע – הוא אור וצליל, יש בו השפעה על כל חיינו, הוא אינפורמציה ומידע, שולח סימנים ומסרים, אנו יכולים להשתמש בצבע לכוון מקום שאינו מסומן בטריטוריה של עצמנו.

צבע הוא קוד – הוא קריא ומובן מכל הבחינות בממלכת החי והצומח.
צבע מסמן דרך ויכול להביא סדר אל תוך חיינו. צבע הוא אנרגיית חיים.
צבע לכל יום יעזור לנו לשמור את האור בתוכנו וירחיק מחלה ועצב.

כיצד נוכל לעשות שימוש בצבע בחג – החנוכה – חג האור?
להדלקת נרות השפעה על כולנו ולצבעים נוכל להתכוונן להבאת שינוי לתוך חיינו. לכל יום צבע – תכונותיו וכוונותיו.

לערב חג – החנוכה – נדליק נרות אדומים.
צבע אדום – מסמל אנרגיה של אהבה ואנרגית חיים.
זרימת הדם – כאנרגיה של זרימה עם החיים. הכוח החומרי אשר בא מתוך אהבה ומחויבות, אומץ וחוזק. האדום עוזר לגשמיות במחשבה ומחזק את כוח הרצון. האדום עוזר לשנות דברים, יש בו איכויות של התעוררות לשינוי "האני" בתוך עצמנו ומסביבנו. האדום מביא לפעילות וזרימה, למודעות, ומעצים את יכולת ההשתרשות.

נר שני – נרות בצבע כתום
צבע כתום משרה אושר, שמחה, התלהבות, השראה, קשרים חברתיים.
הכתום מעודד חברות ואוהב חברה, מעורר רגשות.
מאפשר חיות וחוזק – כוח החיים, איזון, תחושות ורגשות, עוצמה ואינטואיציה.
צבע כתום תומך במי שאנחנו במהותינו. ביטוי שמחה ואופטימיות – אנרגיית חיים, התמדה, גדילה וצמיחה רוחנית. צבע המבטא זריחה פנימית, ומחזק את מערכת החיסון. צבע כתום הוא צבע המאפשר ויתור ולהרפות מאותם דברים שאינם נחוצים לנו יותר בחיינו.

נר שלישי – נרות בצבע צהוב
לצבע צהוב יש תכונות של שמחה, ידע וחוכמה, הטמעת ידע ושיתוף, יצירתיות והבנה, הומור, אופטימיות, רעננות והזנה, תקשורת טובה, בהירות מחשבה וזיכרון. הצהוב מאפשר לנו את קרינת השמש בתוכנו ולגלות את זהותנו העצמית לעומת הפחד.

נר רביעי – נרות בצבע ירוק
צבע ירוק משרה ויצר הרמוניה, שלווה ושקט. מרכז הלב – אהבה, רצון אלוהי, אמביציה ורצון. טבע – צמיחה וגדילה, יצירת חיים ואיזון. ביטוי מן הלב ונתינת אהבה ללא תנאים. ירוק יוצר מרחב, תקשורת והתעוררות מן הלב. יוצר רגשות של אמון, יושר, איזון וכיוון. הזנה של הטבע לגוף. רוחניות הבאה מן הלב.

נר חמישי – נרות בצבע כחול
צבע כחול משרה שלווה של התודעה – בהירות, כמו שמים ללא עננים.
צבע כחול הוא צבע ריפוי, מרגיע, מאפשר לנשום את החיים במלואם ולחוש בהתקדמות. צבע המרגיע את הדיבור וההקשבה. צבע המחבר אותנו לתקשורת טובה עם מה שאנו חושבים, ברמה הגשמית והרוחנית. מאפשר תקשורת טובה יותר במערכות היחסים שלנו. כחול הוא צבע של טוהר, בהירות המחשבה, מרגיע ושלו.

נר שישי – נרות בצבע סגול
צבע סגול מאפשר ריפוי, שירות והתמרה. איחוד של שמיים וארץ.
הצבע סגול הוא אנרגיה של השלמה, מחדש ומצמיח, מתחבר לאנרגיה שמימית
למסתורין ולנסתר. הסגול מייצג את השמיים ש"באדמה", זוהי רוחניות המביאה עצמה בשירות לאדם, לאנושות. צבע מאד מרגיע ומשרה ריפוי עמוק. סגול הוא צבע של איזון, של שינוי צורה והעברה לממדים אחרים. צבע מנקה ומטהר.

נר שביעי – נרות בצבע ורוד
צבע ורוד משרה חמימות ודאגה, יצירתיות ואינטואיציה נשית, ממקום של רכות עוטפת ואהבה ללא תנאי.
הורוד מאפשר אהבה וקבלה, קבלה עצמית ואת ה"אחרים". אהבה בלתי אמצעית – חמלה וחסד ללא שפיטה. צבע של קבלה ללא תנאים, שכאשר אנו מצעים אותה לעצמנו, אנו מקרינים אהבה לסביבה. אהבה היא התנועה של הורוד, היא הקבלה העצמית של עצמנו, יש בה חמלה וחסד. אמון – הוא הבסיס לאהבה.

נר שמיני – הוא אחדות כל הצבעים – נרות לבנים
צבע לבן משרה תחושה של טוהר וקדושה, פשטות, שלמות, נתינת הכול, פתיחות של הלב ואחדות עם עצמנו והסובבים אותנו, אור – הנמצא בכל מקום ללא זמן, חלל ומרחב, יש בו מן הנאמנות לאמת.
הצבע הלבן – יש בו הפוטנציאל לשקף כמו מראה, מטהר את הדמעות והסבל, צבע המשמש מטהר בתהליכי ניקוי. צבע היוצר פרדוקס, מכיל את כל הצבעים אולם יכול להיות גם ריקנות.
כמו לומר: האור בקצה המנהרה שאיננו רואים בזמנים של משבר.
האור הלבן מציע את ההבנה, התקווה למצוא את האומץ להרחיב את הלב ולפתוח את העיניים למשהו חדש, כך שמה שהופיע בקצה דרכינו יופיע במלוא יופיו ואדרו.

לכולנו זכות הבחירה , חג החנוכה – חג האור מאפשר לנו לבחור בהנאה, בשמחה, באהבה ובאור לעצמנו ולסובב אותנו.

חג חנוכה שמח ומלא אור וניסים לכולנו
ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר שולמית רונן

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button