תורת הקבלה

קבלה – מזל דגים

מזל דגים על פי לוח השנה העברי חל בחודש אדר. חודש אדר הוא החודש השנים-עשר והאחרון בגלגל המזלות ולכן יש לו תכונות מיוחדות, שכן הוא המאסף של כל המזלות ושל הכוחות שלהם, החיוביים והשליליים כאחד. מזל החודש הוא דגים והקבלה משייכת מזל זה לאדר וליסוד המים. יצחק אהרון מלמד על המאפיינים והתכונות הייחודיות של מזל דגים.

מזל דגים:
בני מזל דגים מאופיינים על פי הקבלה כבעלי אמונה והבנה גדולים, רגישים המכירים את נפש האדם על רזיה השונים. מאפיין חשוב אחר הוא שקשה מאד לאחרים להבין את המסתורין האופף את בני מזל זה ולעמוד על טיבם. יש לבעל המזל צבעוניות רבה באופי וכשרון רב לחיקוי. הוא מסוגל להתאים עצמו למצבים משתנים בהתאם לנדרש ולנסיבות, הוא יודע להסתגל לזמנים ולמצבים קשים, ויש לו סבלנות רבה. כמו כן, הוא יודע לסלוח וחולם על עולם אידיאלי – עולם טוב יותר. שפע המתנות שבהם ניחן בן מזל דגים מתבטא בדרך כלל בטוב לב, ביכולת נתינה, ברגישות וביכולת ויתור על רצונות אישיים לטובת הזולת. באופיו רגיש ומבין את נפש האדם. יכולת הסתגלות למצבים ולנסיבות. סבלני ומגלה יכולת הזדהות עם מצוקת הזולת. סלחן וותרן בשל נפשו הגמישה. נוטה לדואליות רגשית ולסתירות. אהבה ודחייה מעורבים בהם יחדיו. נשמתו גבוהה מאוד ונקשרת עם הרוחניות ופחות עם החומר. אוחז במידת הענווה והצניעות. נפשו ססגונית ומגוונת ויכולה להתפרש לחיוב או לשלילה (חולמנית או ארצית, ישר או שקרן). רגישות לשינויים במזג האוויר ובחילופי עונות. שייך ליסוד המים ולשבטים אפרים ומנשה(אדר א' ואדר ב') בניו של יוסף שבורכו ע"י מלאך "וידגו כדגים שפרים ורבים ואין עין הרע שולטת בהם". שנאמר: "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין". כלומר: מזרעו של יוסף המוגן מעין הרע.(עלי עין משמע מעל לעין הרע). לדגים הבנה אינטואיטיבית מפותחת ביותר, ורבות מתכונותיהם אכן נובעות מהבנה שורשית של האמת, שאותה אינם מסוגלים לתרגם למילים או לתמונה כוללת הניתנת להסבר.

כך לדוגמה יודעים הדגים עמוק בתת המודע, כי הסבל בעולם הזה הוא זמני ואשלייתי, ועל כן הם מוכנים לסבול בסבלנות. מדובר בפסיביות שמקורה בתת ההכרה, ואינה מגיעה ממקום של בחירה מודעת. הדגים נוטים לקחת על עצמם את סבלו של הזולת, וכך הם מושכים אל חייהם אנשים שירצו להיתמך על-ידם. החוש השישי של הדגים מפותח במיוחד ומכאן נטייתם למיסטיקה ורוחניות. נטייתם להסתגר גולשת גם לתחומים כגון שמירת סודות אישיים מפני הסביבה. הם צנועים וחסרי שאיפות ויומרות. על הדגים לזכור כי הרצון הוא המנוע לכל דבר – זאת כיוון שהרצון אינו מפותח במזל זה. לכן לעתים קרובות חסר להם הכוח להילחם. עליהם לדעת שאין זה נכון לבצע את העבודה למען האחרים, כי כך הם עלולים ליצור אצלו לחם ביזיון, מצב שהזולת לא יוכל לסבול אותו. השירות לטובת הזולת הוא רצון שטבוע עמוק באישיותם. מסירות הנפש וההקרבה הן טבעם הראשון של בן מזל זה.
לילידי מזל דגים יש יכולת לטייל בשני עולמות בו זמנית – להפליג אל מעבר למגבלות חמשת החושים, ובאותה עת להביא את הכוחות הרוחניים אל תוך המציאות הגשמית. הם יוכלו להגיע לכך רק לאחר שיבינו שעליהם לעבוד, להתאמץ ולשלוט במתרחש.

תיקון ושיעור של מזל דגים
חלק ניכר מהעבודה הרוחנית של הדגים הוא: התעלות מעל לפסיביות ולתחושת השלמות השקרית שבה הם חיים, וניהול החיים על-פי בחירה אישית פעילה. לפתח ולהעמיק את הקשר הפנימי עם הנשמה. לחקור את הפנימיות וללמוד את תורת הנסתר. בשל הרוחניות הגבוהה עליו להיזהר מאשליות ומניתוק מהמציאות. לעמול על מנת להתגבר על הרגשנות (להבדיל מרגישות) כלפי עצמו וכלפי הזולת. הרגשנות מעוררת בו כאב עמוק המעכב את ההתפתחות והגשמת המטרות. לכן יש לראות את התמונה הכוללת תוך שימת דגש על האמת הרוחנית ללא ויתורים ופשרות. הפחד והערפול הם תוצאה של חוסר יציבות ובריחה מהמציאות. חולמנות, בלבול, תלות ורגשות אשם כל אלה מעכבים את ההתקדמות. יש לתקן מידות אלה שאם לא כן ישקע מטה אל עולם של חוסר ודאות. על הדגים להתחבר לצורך הפנימי שלהם לעזור לזולת. אך באותה עת לסייג את נטייתם להזדהות רגשית עם הזולת באופן לא מאוזן ולא תיתכן נפילה רגשית ביחד אתם. קרי, חלק מהשיעור שלהם הוא לדעת לומר "לא" לבקשות הזולת, כי עזרה לאחר אין פירושה סיפוק מאווייהם של כל הסובבים אותם כי אז הם יגיעו לקריסה ולביטול עצמי. כל אלה משום שבן מזל זה מנסה לספק את החברה, הוא מבקש לקבל אישור למעשים שלו, שיאהבו ויעריכו אותו. בני המזל זקוקים לעבודה, שתאפשר להם לתעל את היצירתיות ואת הדמיון הרב בהם ניחנו לאפיקים מועילים. יש להם יכולת טיפולית וצורך לעזור לחלש. לממון אין משקל מכריע בשיקוליהם. הם מסורים לעבודתם, לעיתים יבטלו את צורכיהם האישיים מפני אלה של חבריהם לעבודה או למטופליהם. הם יצליחו בתפקידים בהם יש עמם חזון והגשמת אידיאלים. הם מתקשים לפעול תחת לחץ וזקוקים לפרטיות ולמנוחה. רבגוניותם, ערמומיותם והיותם חדי מחשבה מסייעים בידם לצאת ממצבים מסובכים כשידם על העליונה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button