העצמה אישית

מהי הצלחה?

אנשים רבים שואלים אותי: מהי הצלחה? כיצד בכלל ניתן למדוד הצלחה? האם יש לה גבולות? האם זה קשור לכסף? למעמד חברתי? ליופי? למידות גוף? או אולי לעיסוק?

ואם נניח שהצלחה קשורה לכסף, אזי נשאלת השאלה, כמה כסף נחשב להצלחה? חמישים אלף? מאה אלף? מיליון? שני מיליון? מיליארד? ואם נניח שהצלחה קשורה למעמד חברתי, אזי שוב עולה השאלה מהיכן הוא מתחיל? בעלות על מכונית יקרה? אולי וילה? אולי עצם היותי שייכת לחברה מסוימת? אולי בכלל עיסוק בתחום מסוים ייתן לי תחושה של הצלחה? מה עם צבע עיניים או שיער? מידות גוף?

כמה חבל שאין קריטריון מסוים המראה את הנתונים המדויקים להצלחה!
אך, הסירו דאגה מליבכם. הסיבה לכך היא שהצלחה כלל אינה נמדדת על סמך הקריטריונים שהוזכרו לעי"ל.
מכאן, שהצלחה איננה יכולה להתבסס על נתונים אובייקטיביים, אלא דווקא על נתונים סובייקטיביים, דהיינו, תחושותינו האישיות.

כל אחד מאתנו מפרש הצלחה באופן שונה. עולל בן שנה מרגיש הצלחה אם הוא מצליח ללכת בלי ליפול. נער בן 15 מרגיש הצלחה אם הוא קם בבוקר ולא מוצא פצעונים חדשים על הפנים. נער אחר ירגיש הצלחה אם הוא עובר את הבחינה במתמטיקה, בעוד שחברו ירגיש הצלחה רק אם הוא מקבל 100. איש מכירות ירגיש הצלחה אם הצליח למכור כמות מסוימת של המוצר אותו הוא מוכר, בעוד שאיש מכירות אחר ירגיש הצלחה רק אם הצליח למכור את הכמות שקבע מראש. באותו אופן, מעשן סיגריות שיפחית חמישים אחוז ממספר הסיגריות שהוא מעשן ירגיש הצלחה. לעומתו, מעשן אחר ירגיש הצלחה רק אם הפסיק לעשן לחלוטין.

על מנת להבין לגמרי את המושג הצלחה, ראשית עלינו לדעת מה לא יכול להיחשב להצלחה אמיתית:
כאשר המחשבה מאחורי העשייה אינה מתוך יושר אישי פנימי, אלא מתוך השוואה לאחרים.
אדם הרוכש מכונית מסוימת רק בגלל שלשכן שלו יש מכונית כזאת – זו אינה הצלחה! אדם הפותח עסק מסוים רק בגלל שלמישהו שהוא מכיר יש עסק כזה, ולא בגלל שבאמת הוא רוצה לעשות זאת- זו אינה הצלחה! אדם הפוצח בקריירה מסוימת רק בגלל שזה in, או בגלל שזה ישמח את הוריו, או בגלל שזה ייתן לו כרטיס כניסה לחברה מסוימת – זו אינה הצלחה אמיתית.

כפי שציינתי קודם, הצלחה אמיתית באה מתוך יושר פנימי. זוהי תחושה אינטימית. הצלחה מרגישים מתוך הקרביים. הצלחה מרגישים מתוך הלב. אם אתה קם בבוקר עם תחושה של כיף (ולא מתוך תחושת ייאוש וכניעה למציאות), אזי אתה מצליח. אם אתה עוסק בתחום שנותן לך סיפוק עצום, אזי אתה מצליח.

לסיכום, אם אתה מצליח במשימה שהצבת לעצמך מתוך מצפונך הפנימי, ולא בגלל ציפיות של אחרים או מתוך השוואה לאחרים, ולא בגלל מה שאחרים יגידו- אתה מצליח. אם אתה עושה את משימתך מתוך דרייב פנימי, ולא מתוך כורח – אתה אכן עונה להגדרה הצלחה.

אדם מצליח מרגיש שהוא מצליח עם כל חושיו. אדם מצליח אינו שואל את עצמו האם אני מצליח. הוא יודע זאת וחש זאת. וזו תחושה נהדרת.

מאמרים קשורים

Back to top button