רוחניות

טראומה והתת מודע

התת מודע שלנו הוא מחסן של המון מידע ומשאבים – כל העבר שלנו, הזיכרונות, הלמידות, השיעורים, החוויות, כל ההתנסויות שאי פעם עברנו, כל הרגשות שאי פעם חווינו, מאוחסנות בתת מודע שלנו.

התת מודע הוא כמו ילד קטן, הוא מקבל את האינפורמציה מהמודע כפי שהיא, ללא, שיפוטיות ללא הטלת ספק. מבחינתו זוהי האמת והוא מתחבר אל האמת הזאת. אז כיצד נתקן חוויות טראומתיות שהוטבעו בתת מודע שלנו? בכך עוסק המאמר.

אירועים טראומתיים, כגון מוות של אדם קרוב, תאונה, פיגוע וחוויות חוזרות כגון אלימות גופנית או נפשית, חווית נטישה פיזית או רגשית בשנות החיים המוקדמות. עלולות לגרום לתחושות מציפות המתבטאות בדיכאון וחרדה, קושי ביצירת קשר, התקפי זעם ועוד.

למעשה, במצב של טראומה מערכת העצבים 'נתקעת' במצב הישרדותי, ובשעה שהאדם חווה תחושת של איום מערכת העצבים מעוררת את הטראומה הישנה והאדם מרגיש צורך להגיב באופן הישרדותי באופן של בריחה, קיפאון או תקיפה.

רוב האינפורמציה האדירה הזו אינה נמצאת כלל במודע, מדוע למרות שאנשים חווים אותן חוויות כל אחד מגיב בצורה אחרת? אנו שואלים את עצמינו שאלות שונות, כגון- מדוע שני אנשים חווים אותה טראומה, אחד מלא חרדה, שני מלא אמונה וביטחון? מדוע שני אנשים עובדים באותה עבודה, עם אותם נתונים, אחד רואה ברכה בעמלו, שני אינו מצליח? שני אנשים חולים באותה מחלה ועוברים אותו טפול, אחד מחלים מהר, שני הולך לעולמו?

התשובה היא כוח המחשבה וכוח התת – מודע, השולטים על כל התפקודים החיוניים בחיינו. התת מודע שלנו הוא לא שיפוטי! הוא לא מסוגל לקבוע מה נכון ומה לא נכון, הוא פשוט עושה מה שאומרים לו.

אם אני אומרת לעצמי – "ומה יקרה אם אני אכשל?"  התת מודע מיד מקרין את הסרט הזה לשבריר שניה, ואז כל הגוף מגיב לתמונה כאילו שהייתה אמיתית (חרדה, לחץ בחזה מועקה ..) לכן חשוב לנו ליצור קשר עם התת מודע ולהעביר לו מסרים חיוביים כל הזמן.

חשיבה חיובית מולידה מצבים חיוביים, מאידך גיסא מחשבות שליליות יכולות להוות מחסום ממשי בכל תחומי החיים, חוסר ביטחון, פחד, דאגה, ברגע שהטלת ספק בהצלחתך, בעצם הזמנת את הכישלון. התת המודע שלנו הינו מאגר גדול של יכולות אין סופיות שאנו יכולים למשוך משם אושר אין סופי של שמחה ואושר, הצלחה ובריאות. בתת המודע שלנו ישנה חוכמה וכוח אין סופי, עלינו להיות מודעים לכוחות אלו.

תת המודע הוא המפתח להצלחה בחיים. בעזרת כוח תת מודע נוכל להפוך כל חלום למציאות ממשית את המידע אנו מקבלים מהגוף בעזרת בדיקת שריר.

הרבה מהשיטות הפסיכולוגיות עובדות דרך המוח החושב, אך הרבה דברים תקועים ברמה הלא מודעת של הגוף וקשה להגיע לדברים דרך שיחה. לעומת זאת אפשר לשאול את הגוף, שיודע יותר ממה שאתה יודע, וכך להגיע לתכנים לא מודעים הרבה יותר מהר. בקינסיולוגיה שואלים את הגוף בעזרת בדיקת שריר. השריר נמדד חזק או חלש לפי הזרימה האנרגטית המגיבה של הגוף והתת מודע. כשאתה שואל פציינט 'אתה רוצה להיות מאושר?' והשריר חלש, אתה יודע שיש חבלה לא מודעת.

על פי הפסיכותרפיה טראומות רגשיות נפשיות יוצרות חסימות בערוצי האנרגיה בגוף, זה גורם מתח בשרירים ואז נוצרות חסימות בכלי הדם השונים, המתבטאים בכאבים ומחלות שונות, טראומה רגשית, נפשית, נרשמת בגופנו, והסימפטומים מצטברים במשך השנים לכלל תופעות המשפיעות על חיינו מבלי שיהיה לנו שליטה עליהן, ובמקרים רבים אנו כלל לא מודעים לקיומן ומגיבים רק כאשר חשים בכאב, שהנו פועל יוצא של משך ההדחקה.

הפסיכותרפיה מטרתה לאתר את הסיבה להוציא אותה ממקום ההדחקה, להביאה למודעות ולהתמודד איתה. ולא להלחם בסימפטום בעזרת חומרים כימיים.
הטיפול נותן כלים להרגיש תחושות של קבלה עצמית, תקווה, אהבה, שמחה, ואלו עוזרים לריפוי, הטיפול מאפשר שחרור ואיזון רגשות תרעומת כעסים, בושה, אשמה ושנאה עצמית ומאפשר לתהליך הריפוי להתרחש.

מטרת הטיפול הפסיכותרפי קינסיולוגי היא לפתח קבלה והענקה עצמית, שחרור הטראומות מהעבר וקבלת כלים להתמודדות עם קשייה הרגשיים והפיזיים.

תהליך הטיפול
פסיכותרפיה בשילוב קינסיולוגיה- הינה טכניקה מיוחדת ואפקטיבית העוזרת להתמודד עם טווח רחב של קשיים רגשיים. היא עשויה להביא לשינויים שיישארו לאורך זמן.

הפסיכותרפיה בשילוב קינסיולוגיה עוזרת לחשוף ולפתור מקורות עמוקים ומתמשכים לקונפליקטים וחוסר סיפוק בחיים, כך שנחוש ביטחון ושלמות פנימית. מביא לטיפול בשורש הבעיה, ולא בסימפטומים. הטיפול הוא קצר וממוקד, ומאפשר שיפור משמעותי באיכות החיים בזמן קצר.

הטיפול הפסיכותרפי קינסיולוגי משלב טיפול בתמציות באך, רפואת תדרים – קינסיולוגיה, וטיפול בקלפים טיפוליים.

קינסיולוגיה מטפלת וחוקרת את עברנו, את אותן חוויות שהדחקנו ונמצאות בתוך תת המודע, ויוצרות את הקשר הישיר למצב גופנו. בדיקת השריר מאפשרת לנו לקבל מידע ישיר מגופו של המטופל. והטיפול הביו אנרגטי פותח את הערוצים האנרגטיים בגוף.

תמציות באך – פרחי באך היא שיטת ריפוי, שפותחה בידי ד"ר אדוארד באך (1886-1936), הטיפול מתבצע בעזרת תמציות פרחים בסיסיות שמהן מכינים לכל מטופל את ההרכב המתאים לו.

קיימות 38 תמציות פרחי באך, להרגעה במצבי לחץ, להתמודדות עם שוק, תאונה או פציעה.תמציות הפרחים פועלות ברובד הנפשי על בסיס אנרגטי, ומטרתן לאזן את מכלול האנרגיות בגוף האדם ולגרום לו לפעול באופן הרמוני עם עצמו וסביבתו.

קלפים טיפוליים – הקלפים המאוירים מאפשרים להעלות זיכרונות ילדות, להיזכר בחוויות חבויות ולעורר רגשות שנחסמו. באמצעות הקלפים נוצרת התייחסות טיפולית ייחודית המאפשרת חשיפה בלתי מאיימת של קשיים וחולשות אשר מעלים זיכרונות אסוציאטיביים שמסייעים להבין את המצוקה שבו נמצא המטופל.

קבלת אחריות על עצמינו
חשוב להבין שבידינו האחריות. אחריות למה שאנחנו עושים או למה שאנחנו לא עושים. אחריות על מה שאנחנו חושבים או לא חושבים. אחריות על ההחלטות שאנחנו מקבלים, או לא. על מערכות היחסים שלנו עם אחרים ועם עצמנו. אחראיות על גופנו, על הצמיחה וההתפתחות האישית שלנו.

עצם ההבנה היא משמעותית. כך נוכל לוותר על עשו לנו, לקחו לנו, זה לא בגללנו וכו' – ונתחיל לבדוק איך אנחנו תרמנו למצב הזה, מה נוכל עכשיו לעשות אחרת, ובאילו יכולות ומשאבים נשתמש כדי להשיג את התוצאה הרצויה.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על יעל גורסטן

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button