רוחניות

צ'י קונג בסתיו

ראשית התרחבות הנתינה בהבנת האין שבתוכנו. בתוך הרחב האינסופי צמצום שנע אל נקודה קטנה.. הטיפה שמרכיבה ומכילה בתוכה את הכול.

הסתיו מווסת בין שיא האור והחום- הקיץ, ושיא החושך והקור- החורף.

הלימוד החוויתי איך לרדת ולגלוש אל תוך המעמקים כחלק מהצמיחה הטבעית. לקבל את החשכה- אל הלא נודע, לנוע ממקום של פיזור ומלוא האנרגיה למקום מלמד צמצום, מיקוד צורה ושינוי צורה. –בתדר זה עלינו להכיר בכל החלקים המאפשרים לנו קרש קפיצה לאור הפנימי ואז נוכל לשנות את המציאות הפנימית, למעשה זו המשתנה עבורנו… הריפוי –  לתחושת הבדידות שבסתיו.

הטבע משיל מעליו את עליו, הפירות הרקובים מתמוססים אל תוך האדמה ומאפשרים תהליך חסוי, לא נגלה לעין, לכוון בריאה מתחדשת, והעץ נראה ריק, ערום וחשוף. העור שלנו חשוף ומרגיש את הריק… כשאנחנו נלמד ונרשה ליושר אישי, לציר המהותי ולקו הישר להיות המדריך שלנו תחושת הבדידות תעלם. ובמקומה תנוע ותתפשט תנועה של חווית שייכות וערבות הדדית.

חיבור אל הציר הפנימי ירפא, (מרכיב את הבטן וחלקיה, את הלב ובית החזה ואת הצוואר והראש) ויפנה מקום להתגלות כוח הרצון כדי שנוכל להתייצב מול האמת שלנו. היכולת לקבל את הרגשות והדעות כולם בלי להתכחש לרגש או למחשבה כל שהיא.

החיבורים יאפשרו טיהור חשיבות עצמית, תפיסה עכורה של הערכה עצמית נמוכה או גבוהה, קוצר ראיה של רחמים עצמיים.

המטרה לעודד כל אחת ואחד להכיר מה אני רוצה לשפר ומעוניין לשנות.. נכיר בכך שתקיעות בתהליך, סימן לביקורתיות, לשיפוט, לאחיזה ולצדקנות מיותרת, או שאנחנו קשים לעצמנו. נפתח את אומץ הלב והדעת לקחת אחריות על מעשינו ובמקום להאשים אחרים בנסיבות חיים נפתח אומץ ונחישות מול "האויב הקטנטן" הגר בתוכנו ששמו עומס, במטרה להתחבר לבהירות המחשבה ,לראות את האמת – הכוונה המניעה כל פעולה, מחשבה, רגשות, חלומות, השגת מטרות.. גילוי עוצמה פנימית או חולשה.  בעזרת תרגילי צ'י קונג נוכל לאזן את יסודות העקרונות שאנחנו מתנהלים דרכם, בסיס האמונות וההשקפות, עבר הווה ועתיד בכל רגע נתון ואז נוכל להניע את אנרגית האהבה על מנת להטיב עמנו ועם סביבתנו. אנחנו לומדים לתמוך ולהיתמך בזיקה הדדית בשינוי צורה שיביא לעולמנו הפנימי שלום. החיבור המלמד הוא עם תהליך הנשימה. שאיפה ונשימה כשהמרווח העדין בניהם מאפשר התמרה וזיכוך. הנשימה מראה לנו את החיבור המדויק בין הפנימיות והחיצוניות שלמעשה הם אחד ונעים באחדות.

כיבוד ההרמוניה מתוך תודעה שקטה, לב שקט ופתוח, לשון דוברת אמת, צעד קל, טבע סלחני ואהבה לכל היצורים החיים. ולמי באמת עלינו לסלוח ולהיסלח? לכבד את העבר כמורה שלנו, לכבד את ההווה כיצירה שלנו, לכבד את העתיד כהשראה שלנו. לכבד מעברים ומציאויות, כי כל הדחקה שוברת את חוק ההתרחבות. מתוך זה עלינו להכיר ולהסכים שכל מצב מסוים, הרגל ישן, אדם שהפקדנו בידו סמכות, פחדים, הכול זו היצירה שלנו.

ובכן, האנרגיה עכשיו מלמדת אותנו להשיל מעלינו מלבושים… לפשוט ולהתפשט מתוך הבנה, מעומק הלב, שהרי מתוך השלה זו, יברא משהו חדש , פשוט יותר, משוחרר, רך וזורם… נסכים לאפשר לתהליך להיכנס אלינו, לפעול למעננו, לעבוד בתוכנו ואתנו על מנת להטיב עמנו ועם היקרים לנו.

תרגיל- עיסוי על מנת לשחרר עצבות ולעורר צ'י חיוני:
1. מצא מקום נעים ונוח לתרגול. אפשר לתרגל בעמידה או בישיבה.
2. התחל לנשום נשימות עמוקות. כל תשומת לבך אל השאיפה והנשיפה דרך הנחיריים  
3. הרגש את האוויר הצונן שנכנס אל גופך וחוש את החום שנע כלפי חוץ.
4. הגוף שלך משחרר ברגע זה  תחושת פרידה ועצבות.
5. הרם את יד שמאל ועסה בעדינות את עצם הבריח  מפנים כלפי חוץ (לכוון הכתף). 
6. הרפה ועסה עם יד ימין מפנים כלפי הכתף. חזור על הפעולה 3 פעמים.
7. הנח את יד ימין על הטבור (דאנטיין) ועם יד שמאל עסה את עצם העוקץ בתנועה סיבובית קלה. 
8. החלף ידיים ועסה שוב 3 פעמים לסירוגין.
9. עם שתי ידיך טפח בעדינות ובקלילות על צידי הריאות ושחרר את הצליל ס..ס…ס…………
10. השאר במצב מנוחה פנימית. נשום נשימות נינוחות, טבעיות.

הכותבת פנינה מתוק מורה ומטפלת למודעות גוף נפש.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על פנינה מתוק.

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button