רוחניות

חיים מתוך בחירה – NLP

מה זה NLP? בעזרת טיפולי NLP אנחנו יכולים לשנות את דפוסי החשיבה שלנו וללמוד לקבל החלטות נכונות יותר בחיים.
כל יום יכול להיות שמח ומרגש, יש לכם את היכולת לבחור ולהרגיש כך. מהרגע שאנו מתעוררים בבוקר עד לכתנו לישון, אנחנו עושים בחירות. אם לא נעשה, מישהו אחר יעשה את זה עבורנו.

בכל רגע נתון, אנחנו חופשיים לבחור מה לחשוב ומה לעשות. אף אחד לא יכול לקחת את זה מאתנו. אנחנו יכולים לשנות בכל רגע שנבחר, כי מה שאנחנו עושים, אנחנו עושים מתוך בחירה. אנחנו יכולים לומר שאנחנו צריכים לעשות דברים או חייבים, אבל האמת היא שאנחנו עושים את מה שאנחנו בוחרים לעשות באותו רגע נתון, ברגע שנבין כי אנחנו עושים דברים מתוך בחירה, נתחיל לקבל אחריות ושליטה על החיים, אנחנו התוצאות של הבחירות שלנו.

אנחנו יכולים לבחור את החברים שלנו, קריירה, השתייכות פוליטית, אמונה, היכן לגור, ואיזה סוג של מוסיקה להקשיב. אבל יש כמה בחירות שאנחנו גם לא מודעים שבחרנו, אותן בחירות הקובעות את איכות חיינו. בהתבסס על מה שהחיים לימדו אותי, אלה הם מה שאני מחשיבה הבחירות החשובות ביותר …

נוכל להיות מעוצבים ע”י אחרים והסביבה או להיות מחויבים לעצמנו, יש לנו את החופש לבחור מטרות וכיוון או לאפשר למישהו אחר לקבוע את הכיוון אליו נלך, יש לנו את החופש לבחור את האמונות ואת הערכים שלנו שיתוו לנו דרך או לתת לפחד להחליט מה אפשרי לנו או לא…

אנחנו חופשיים לבחור איך להתמודד עם משברים. לוותר ולרחם על עצמנו. או לחפש מקור של כוח בתוכנו, להתחבר למשאבים ולפעול מבפנים החוצה ולא להיפך…

בכל צומת, בכל משבר יש את הבחירה לבחור בחיפוש הטוב, לשנות, להאמין ולהרשות לעצמך לפתוח ידיים ולקבל את מה שבא תוך כדי ויתור על השאלות למה זה קרה לי… ולהחליפן בשאלות מעצימות, מה אני יכול לעשות מעכשיו כדי להרגיש טוב יותר?

לקחת את חוויות העבר ואת הלמידה של מה אני במקום הזה, מה אני יכול לקחת מפה כדי לגדול, המסע הזה הוא מסע מאתגר, מלמד ומאפשר חיים חדשים לגמרי, חיים מתוך בחירה.

אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לאהוב ולחלום שוב, לקחת את חוויות העבר ולהשתמש בהם כמנוף. לוותר על מה היה או מה יכול להיות ולבחור במתנה של הרגע הזה. בחירה.

בעברי לא פעם מצאתי עצמי נאלצת לבחור בין תקווה לייאוש, בין אובדן אחד לשני הרצף הבלתי נתפס והעובדה שזה סופי ולאן ממשיכים מכאן.. החיים הצמידו אותי לקיר, זכורים לי אותם רגעים של בחירה בתקווה, מתוך הקושי מתוך עובדות קשות שאיימו להציף, הבחירה להפנות את הראש לכיוון היש, לחפש מה יעשה טוב, זה מה שבונה אותך, זה מה שמחזק אותך, זה מה שמזכיר בכל רגע נתון יש לך..בחירה.

אדם תמיד עושה את הבחירה הטובה ביותר שהוא יכול, בהתחשב במפת המציאות שלו באותה העת. כלומר, גם התנהגות שהיא שלילית או מזיקה, מספקת צורך מסוים עבור האדם, אחת מהנחות היסוד ב NLP טוענת כי “מאחורי כל התנהגות קיימת כוונה חיובית” הבחירה עשויה להיות תבוסה עצמית, אבל עבורו באותו הרגע נראה כבחירה טובה. בעזרת ה NLP נשמר את הכוונה החיובית, ונלמד את האדם להחליף את ההתנהגות השלילית באפשרויות חיובית יותר שתספקנה את אותה כוונה חיובית אותה רוצה לשמר אך בדרך שונה וטובה יותר עבורו. נוכל לשדרג את המפה עם אפשרויות בחירה רבות יותר.

לאחר שבחרת איך לפרש את המציאות שלך זה ללא ספק ישנה גם את החוויה שלך. תהיינה יותר אפשרויות זמינות עבורך לחקור נקודות מבט שונות.

מעוניינים לרכוש כלים ולמנף את השאיפות שלכם, לחזק בטחון לבדוק יחד איך אפשר לקדם את המטרה שלך? מזמינה אתכם לעשות שינוי בחייכם באמצעות כלי ה NLP, זו הבחירה שלכם.
אז, איך עוד אפשר להסתכל על המצב שלך…?

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button