קלפי טארוט

אומנות הקריאה בקלפי הטארוט

הקלפים הם המפתח להבנת החיים, כך בכל אופן אני רואה את הדברים. הם מונים 78 במספר והם מייצגים את 78 ההוויות מהן אנו מורכבים. הבנת קלפי טארוט תאפשר לנו להבין את החלקים השונים הקיימים בנו ולהבין מי אנחנו, ממה אנו מורכבים ומהם תהליכי ההתפתחות והמימוש בחיים. הקלפים לא רק עוזרים לנו להבין את עצמנו, כי אם להבין את החיים: את הסודות שלהם, את הדרך בה תהליכים מתפתחים ואת תהליכי המימוש.

אם נבחן לרגע את עצמנו נראה כי אנו לא תמיד מתנהגים באותו האופן בכל מצב. אנו נתנהג אחרת כשאנו נמצאים בראיון עבודה, ואחרת כאשר אנו נמצאים בפקק כשהכל לחוץ ואנו מאחרים. אם נתבונן היטב פנימה נוכל לראות כי יש בנו כמות נכבדת של חלקים: חלקם רוחניים, חלקם ארציים וחלקם כלל לא באים לידי ביטוי. אני מכנה אותם בשם כולל: הוויות.

ההוויות שלנו מתחלקות לשני חלקים עיקריים: חלקים רוחניים וחלקים ארציים. כביטוי לכך נראה גם בחפיסת קלפי הטארוט חלוקה לשניים: קלפי הארקונה הראשית (הבכירה) והארקונה הקטנה (הזוטרה), או אם תרצו, המייעצים הגדולים (Major Arcana) והמייעצים הקטנים (Minor Arcana).

הארקנה הגדולה: הכל מתחיל בעולם הרוח
הכל מתחיל במקום הבלתי נראה והבלתי מוגדר אותו מכנים עולם הרוח. שם מתחיל הכל: זוגיות, עבודה, לימודים ועוד. גם כאשר אנו רוצים לשתות קפה – התהליך מתחיל בעולם הרוח. באותו המקום אותו אנו לא יכולים לתפוש. נכון, אם הרצון לקפה לא יבוא לידי ביטוי בחלקים ארציים יותר, אנחנו לפעמים נרגיש זאת, אולם הכל מתחיל שם, בחלק הבלתי נתפש.

לאחר מכן, התהליכים הרוחניים בחיינו צריכים למצוא את דרכם אל עולם החומר וזה אומר להתממש. בתיאוריה הכל פשוט. כל שאנו צריכים לעשות כדי להיות מאושרים הוא לתת לחלקים הרוחניים שלנו ביטוי בעולם החומר, אולם השאלה הגדולה היא האם תהליכים אלו יצליחו להתממש. השאלה החשובה בחיים היא האם באמת התובנות בחיינו מצליחות לבוא לידי ביטוי, כמה מהם "תקועות"? ומה המחיר שאנו משלמים על חוסר מימוש של הוויות בחיינו.

לדעתי, לא ניתן להיות קורא בקלפים טוב, מבלי להבין את תהליך המימוש בחיים. זהו תהליך חשוב ובלעדיו לא נוכל באמת לעזור לאנשים ולפתור את הבעיות שלשמן הם הגיעו. כדי להבין איך זה עובד, אתן דוגמא. בוא נאמר שמגיע אלינו אדם הרוצה לעזוב את מקום העבודה. בקריאה שעשינו ייצא קלף הקוסם, השייך לחלק הרוחני של החפיסה, ואשר מייצג את החלק הרוחני של השואל. מקלף זה אנו מבינים כי למרות שהשואל עובד במקום עבודתו כבר 10 שנים, הוא עכשיו, כאילו פתאום, מבין כי זה לא מה שהוא רוצה, כי אין לו מה לעשות שם. התהליך הרוחני החל והוא יודע עכשיו מה הוא רוצה.

עכשיו השאלה היא האם תהליך זה יתממש. האם הוא יעזוב את מקום העבודה. אם לדוגמא ייצא לנו בקריאה קלף גם אס המטות, שהינו קלף מיינור, המייצג את מימוש הרצונות בעולם החומר, אנו יכולים להירגע. הכל יסתדר בחיי השואל. בחלקים הרוחניים אנו רואים קלף המראה כי השואל יודע מה הוא רוצה ובחלקים הארציים אנו רואים קלף המייצג את יכולת מימוש הרצונות בעולם החומר. זהו אדם שצריך רק לרצות ובמטה קסם – הכל מסתדר.

אנשים כאלו, דרך אגב, לעולם לא יגיעו אלינו. הם לעולם לא יבקשו קריאה בקלפים כיוון שהם לא צריכים. מדוע שהם יצטרכו קריאה אם הכל מסתדר להם בחיים. אנו יותר נפגוש בקריאות הקלפים את האנשים בדוגמא הבאה.

לעומת זאת, אם קלף המינור שאותו המחפשים יהיה קלף 3 חרבות, לא צריך להיות קורא בקלפים, אלא להתבונן בקלף כדי להבין שדברים טובים לא יהיו שם. במקרה הזה השואל אמנם רוצה לעזוב את מקום העבודה, אולם הוא מגיע הביתה ושם יש לו לאישה, ילדים, חברים ויועצים אחרים החרדים מהרעיון, ומזכירים לו שיש מיתון בענף שלו, שהבוס יכול לשים לו רגל במקומות עבודה אחרים, שיש לו עוד 8 שנים פנסיה וכדומה. הוא יישאל: "ואיך נשלם את משכנתא?", "איך נשלם את הלימודים של הבן בחו"ל?" ועוד ועוד.

במקרה השני, השואל אמנם רוצה , אולם הוא לכאורה אינו יכול לפעל. החלקים הרוחניים לא יכולים להתממש. השואל יחזור למקום עבודתו וימשיך לעבוד, אולם בפועל קיים קרע בין עולם הרוח לעולם החומר וקרע זה חייב להתאחות. אותו עובד אולי יתפקד מציין ויהיה מוצלח בעבודתו, אולם הפער בין שני העולמות יבוא ליידי ביטוי באיזו שהיא צורה: זה יכול לבוא ליידי ביטוי בזוגיות, בהתפתחות האישית, במערכות יחסים שלו עם חברים, בלימודים ולבסוף זה יוכל לבוא לדי ביטוי גם דרך מחלה.

אומנות הקריאה בקלפים
החיים הם אוסף של שיעורים ובכל שלב של התפתחות נפגוש שיעורים שאנו צריכים ללמוד. השואל הגיע אלינו, לא כדי שנגיד לו אם הוא צריך לעזוב את מקום העבודה או לא, ולא כדי שנסביר לו מה יהיה בעתיד, אלא כדי שהוא יוכל להשלים את המסע הרוחני, את השיעור שהוא החל כאשר החלק הרוחני, אותו מייצג קלף הקוסם במקרה הזה, התעורר. עלינו לעזור לו להשלים את אותו המסע שהחל כאשר התעוררה ההוויה הרוחנית, מסע שבסופו יהיו לשואל התשובות לבעיה.

התפקיד שלנו הוא "לאחות את הקרע" בין שני החלקים הקיימים בעולמו של השואל: החלקים הרוחניים והחלקים הארציים. במקרה זה, כיוון שהשיעור של השואל קשור בקלף הקוסם, העוסק ברצון, סביר להניח כי הוא פשוט צריך לעשות את מה שהוא רוצה למרות הפחדים והחששות. זה לא הפתרון היחיד, דרך אגב, לפעמים הפתרון הוא ארצי ופשוט. ייתכן כי השואל פשוט צריך להשלים עם מה שיש לו ולא לרצות או לשאוף לכל כך הרבה בשלב זה. הפתרון בכל מקרה חייב להימצא כיוון שאם הוא לא יימצא, אם הקרע יגדל, השואל לא יוכל להמשיך לתפקד והמחיר שהוא ישלם יהיה כבד.

זהו התפקיד המקודש של הקורא בקלפים. זוהי אומנות הקריאה בקלפים. אומנות הקריאה בקלפים איננה הצגת תשובות של כן או לא והיא איננה ניבוי העתיד שהנו ממילא תוצאה של מה שאנו נעשה.
אומנות הקריאה בקלפים הנה אומנות בה אנו נדרשים ללמוד ולהכיר את החיים ואת הדרך בה אנו מממשים את השאיפות והרצונות שלנו. זהו מסע אל עולמנו הפנימי, המשלב מפגשים עם 78 ההוויות הקיימות בנו שבסופו אנו זוכים להבין את עצמנו, את הפוטנציאל הטמון בנו והתהליכים הקשורים למימוש עצמי.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים

מאמרים קשורים

Back to top button