קלפי טארוט

צעדים ראשונים לקריאה בקלפי טארוט

איך ניתן ללמוד לקרוא בקלפי טארוט (האם אני צריך מורה או מורים לטארוט) ?
בתהליך לימוד קלפי טארוט. עומדות בפניכם שתי אפשרויות: האחת היא לימוד עצמי והשניה היא לימוד במסגרת דרך מורה לטארוט כשבדרך כלל מדובר בקבוצת לימוד.

אם אתם מרגישים שהנכם חייבים מסגרת כיוון שאתם מתקשים ללמוד ולהשקיע ללא המסגרת, אז ייתכן ומומלץ לכם ללמוד בשלב הראשון עם מורה לטארוט בקורס מסודר. שם תקבלו את כל החומר מסודר, מאורגן וכן תמיכה.

איזה סוג חבילת קלפי טארוט לבחור
סוגי חבילות הקלפים:
חפיסת קלפים הנה תהליך מאד אינדיווידואלי ואף אחד לא יכול להגיד לכם מה נכון ומה לא נכון. זה לא עניין של החלטה רציונאלית, אלא עניין של חיבור שיש עם חפיסת הקלפים. עבודה עם חפיסת הקלפים היא כמו כל מערכת יחסים בחיינו. יש בה עליות וירידות, משברים וכדומה.

בחירת קלפי טארוט היא עניין אינטואיטיבי. ניתן לבחור מתוך מגוון גדול של חפיסות קלפים חבילה אחת על-פי תחושות חום, על-פי צורתם, על-פי תשוקה שיש לחבילה מסוימת ולפעמים גם מקבלים מתנה חבילת קלפים. החשוב הוא שבשלב הראשוני יש את ה"קליק". (כמו בבחירת בן/בת הזוג) לאחר מכן, כאשר מתחיל כבר המסע, אני ממליץ שלא להחליף חפיסת טארוט לפחות עד שתהליך הלימוד מסתיים.

ההבדלים בין חבילות הקלפים:
את קריאת הקלפים ניתן לחלק לשני חלקים:
לחלק הראשון אני קורא החלק הפסיכולוגי. זה שלב בקריאה בו אנו מצליחים להבין מהיכן השואל פועל, מדוע, מה הם המניעים שלו, מאילו דפוסי פעולה הוא פועל וכדומה. חלק זה חיוני לקריאת הקלפים ומהווה את עיקרה, כיוון שדרכו ניתן לראות לאן פני השואל ואיך ניתן להדריך אותו על-מנת שיוכל לממש את הוויותיו. חלק זה יותר מתבסס על הגיון והוא השילוב והחיבור בין היסודות השונים, נומרולוגיה, מיתוסים, אסטרולוגיה ועוד. בסופו של דבר חיבור כל הגורמים הללו יוצר תמונה הגיונית וברורה בנוגע למצב השואל.

דוגמא: קלף שלוש מטבעות מורכב מהספרה 3 המייצג שלב ובו רואים סוף סוף תוצאות לאחר המתנה ארוכה השייכת לספרה 2. הוא מורכב מיסוד האדמה אשר עוסק בהבנה של הצרכים שלנו והגשמתם. המיתוס של הקלף עוסק בסיפוק והגשמה עצמית ולכן חיבור כל אלו עוסק במצב של הכרה וגמול. כאן השואל זוכה לא רק להכרה במעשיו אלא לגמול מספק, שאינו חייב להיות רק חומרי. יסוד האדמה דן בהבנת הצרכים שלנו ובעקרון הטוען כי במידה ואנו נהיה מחוברים אל הצרכים שלנו לבסוף נקבל גם את התמורה החומרית שלנו (המטבע). כאן השואל מקבל את התמורה למעשיו שיכולה להיות סיפוק, התקדמות לשלב מעשי יותר בזוגיות ועוד.

החלק השני בהבנת הקריאה הוא השלב האינטואיטיבי, בו "עולים" תובנות, תמונות, רעיונות מהתת מודע, אשר מבהירות לנו נקודות הקשורות לחיי השואל. השלב השני מתעורר כתוצאה מהמפגש של הקורא עם הסימבוליקה והתמונות המופיעות בקלף.

רוב חפיסות הקלפים הן בעלי מכנה משותף בכל הקשור לחלק הראשון של קריאת הקלפים. חבילות הקלפים נבדלות אחת מהשניה בסימבוליקה ובתמונות השייכים לכל קלף. זה מורכב להסביר את זה על רגל אחת, אולם קריאת הקלפים היא קריאה מרובת ממדים שבהם שני השלבים פועלים בו זמנית שכל שלב מוסיף מידע.

לצורך מתן דוגמא (שהנה קצרה וחלקית), אקח שני אלמנטים מהקלף 3 מטבעות אצל ריידר. הקלף בעל רקע שחור. והדמות עומדת על שרפרף. שני אלמנטים יכולים להוסיף עוד מידע על מצב השואל. במקרה זה ייתכן ובנוסף לגמול ולסיפוק אשר השואל זוכה לו, השואל עדיין סגור ומופנם (הרקע השחור). בנוסף ייתכן כי השואל זקוק קצת יותר להיות על הקרקע ולהיות רגיש למציאות סביבו (הדמות עומדת על ספסל ולא על הקרקע). ייתכן שאינטואיטיבית לא נתייחס למידע החדש, וייתכן כי המידע החדש יעזור לנו להבין, לראות ולהתחבר לנושאים אחרים בחיי השואל וייחד תיווצר תמונה שונה ושלמה. לשלב השני אין חוקים ומסגרות ברורים כפי שיש לשלב הראשון והוא התוצאה של הצבעים, התמונות, הדמויות וכל שאר הפרטים הנמצאים על-גבי הקלף, ומתפרש לפי הבנה רגעית ואינטואיטיבית של הקורא.

חבילת קלפים אחרת יכולה לצייר את הדמות על רקע אדום ועומד יחף בשדה ירוק. בשני המקרים השואל עדיין נמצא במצב של הכרה וגמול, בשני המקרים הוא יהיה מאד מאושר, ובמקרה זה (ולא דווקא בתחום בו נשאלה השאלה) השואל מתלהב ומתוקשר אל המציאות והסביבה שלו.

במהלך הזמן, מתחזק הקשר שלנו עם קלפי הטארוט. יחד אנו לומדים לתקשר עם השואל ולדבר בשפה שלו. לכן אני ממליץ שלא להחליף חפיסות קלפים בתדירות גבוהה, אלא לפתח את הקשר ולהעמיק בחיבור עם החפיסה הנוכחית.

עכשיו לאחר שקניתם את חבילת הקלפים הגיע הזמן להתחיל לקרוא בהם. תתחילו "לצוד" מתנדבים לקריאות ותתרגלו. את הקשיים והבעיות אתם מוזמנים להעלות כאן וננסה לפתור את הבעיות יחד.

קריאה בקלפים – קריאת ה-s.o.s
קריאה בסיסית בקלפי טארוט
נתחיל עם קריאה פשוטה : זוהי קריאה של "כן ולא", שאני קורא לה S.O.S והיא קריאה מצוינת לתרגול:

"הוראות ההפעלה"
הקדמה:
קריאת S.O.S היא הקריאה הראשונה שלמדתי. לימדה אותי את הקריאה הזו המורה שלי לקלפי טארוט – לורן , כך שיש לה ערך סנטימנטאלי עבורי. הקריאה היא פשוטה והיא עוסקת בשאלות של "כן" ו"לא" ובשל כך היא מאד ברורה.

ככל שעובר הזמן, כך אני לומד יותר ויותר להעריך את הקריאה הזו ובמיוחד לאור העובדה שניתן גם לשאול שאלות פתוחות כגון: "מדוע אני…", "מה המסר עבור…", "מה אני צריך ללמוד…" כיום זו הקריאה כמעט היחידה בה אני משתמש כיוון שהיא נותנת לי מענה לכל שאלה.

קריאת אס.או.אס הנה קריאה בת 3 קלפים. בשלב הראשון צריך לבחור מקום שקט, בו לא יפריעו לכם. ולהגדיר היטב את השאלה. חשבו היטב מה אתם רוצים לשאול וכיצד לנסח את השאלה. עדיף להתמקד בקריאות של "כן" או "לא" בלבד.

זכרו את דברי איינשטיין: הגדרת הבעיה לפעמים חשובה יותר מהפתרון.
בשלב השני ערבבו את הקלפים לפי ראות עיניכם, כאשר לאורך כל הערבוב חשבו על השאלה, הפסיקו לערבב מתי שנראה לכם. ערבוב הקלפים, הוא בעצם סידור חבילת הקלפים והתאמתה למהלך חיי השואל, כאשר תסיימו לערבבם הם יהיו מסודרים בדיוק כפי שחיי השואל מסודרים.

לאחר מכן תחצו את החבילה לשניים והוציאו 3 קלפים (מלמעלה). את הקלפים פרסו על שולחן מימין לשמאל, כאשר פניהם לשולחן (התמונות מוסתרות). הקלף האמצעי הוא התשובה, או הכיוון אליו השואל הולך. שני הקלפים האחרים מראים את הגורמים התומכים או החוסמים את השואל בדרכו אל הפתרון (בעד ונגד), בהתאם לקלפים שיצאו.

הקלף האמצעי הוא הקלף המרכזי, החשוב המסכם את התשובה בדרך של "כן" או "לא".

יחד עם זאת, למיקום הקלף האמצעי יש משמעות נוספת, רחבה ועמוקה יותר הדומה למשמעות הקלף הראשון בקריאה הקלטית: הוא מייצג את הכיוון אליו הולך השואל שעמו הוא צריך להשלים לטוב או לרע.

אז לפני ש"רצים" קדימה עם התשובה בואו נתעכב עליו מעט. הקלף מראה לנו לאן השואל צריך להגיע, מה אמור להתרחש בחייו.

בזמן ההסבר לשואל כדאי להשתמש במונחים הבאים כדי להסביר את הכיוון:
"…בתקופה הקרובה (שהוגדרה) את/ה הולך לכיוון של…"

פעמים רבות הקריאה הופכת להיות קריאה של מסר ולא קריאת כן ולא וכן אולי כדאי לשנות את הניסוח ולהגיד מהו כמו:
"…אני רואה שהקלפים רוצים להעביר לך מסר שהנו כי בתקופה (שהוגדרה) אתה צריך להבין כי..".

"תפקידם" של שני הקלפים האחרים הוא להראות לנו את הגורמים המתנגדים או התומכים בכיוון זה. איך יודעים איזה הקלף תומך או חוסם?

לפי הקלפים שיצאו. קלפים "חיוביים" יהיו תומכים, וקלפים "שליליים" יהיו החוסמים.
בקריאה, יכולים להיות שני חוסמים או שני תומכים והכל תלוי בקלף ובשאלה. כמו כן ישנם קלפים שיכולים להיות תומכים עבור שאלה אחת וחוסמים לשאלה אחרת. לדוגמא: קלף מלך המטבעות (מזל גדי) יכול להיות תומך לשאלה בנושא קריירה, אבל חוסם בשאלה העוסקת בזוגיות.

עכשיו עושים שקלול ובודקים:
האם הקלף המרכזי יכול להוציא לפועל את הכיוון אליו השואל הולך (האם יש יותר מידי התנגדות).
אם יש התנגדות – מאיזה סוג ומה עוצמתה.
אם יש עזרה – מאיזה סוג ומה עוצמתה.

אז, שיהיה בהצלחה
לאתר של שגיא מנדלבוים- טארוט וחלימה

מאמרים קשורים

Back to top button