קלפי טארוט

הפרישה הקלטית

בעקבות השימוש הרב בה ואמונת השואלים בתוצאותיה נוצרה סביב הפרישה הקלטית עוצמה אנרגטית רבה. הפרישה הקלטית המסורתית מתחלקת לשניים: הצלב – שמורכב משישה קלפים המונחים בצד שמאל והמקל -המורכב מארבעה קלפים המונח מימין.

הצלב קטן, המורכב משני קלפים נמצא בתוך הצלב הגדול שמורכב משישה קלפים; הצלב הקטן (קלפים 1 ו- 2 ) מסמל את לב הנושא – העניין המרכזי עבור השואל בזמן הקריאה. זהו המקור לגלגל החיים של השואל. הצלב הגדול, מורכב מהרחבה אופקית ואנכית של הצלב הקטן; הקו האופקי הוא קו העבר אל מול העתיד ואילו הקו האנכי הוא קו תת המודע. המעגל הגדול מזכיר בצורתו את הצלב הקלטי שניתן למוצאו ברחבי אירלנד כאשר המעגל מסמל את אחדות הרוח- החומר – עבר- עתיד. המעגל המבטא את אחדות פועל בשילוב עם האנרגיה של המקל.

הקלפים שיוצרים את המקל מתייחסים לאירועים בחיי השואל שאינם נוגעים לסיטואציה המיידית, המקל הוא לקחי החיים, חוכמת החיים והכוון העתידי שלכם.
קיימות מספר "גרסאות" לפרישת הצלב הקלטי כאשר ההבדל העיקרי בין הפרישות הוא מיקומים של הקלפים 3, 4, 5, 6 – קלפי העבר-עתיד, תת-מודע והמודע. אנו נתרכז בפריסה המסורתית והמקובלת ביותר על הקוראים בקלפים.

מה מראים הקלפים?
כדי "לקרוא" את הפרישה הקלטית, מומלץ לראות את הקלפים בצמדים כלומר: קלפים 1 ו-2, הם הדינמיקה המרכזית, קלפים 3 ו-5 הם קלפי הפנימיות שלכם ותת המודע, קלפים 4 ו-6 הם קלפי זרימת החיים שלכם מהעבר אל העתיד.

את קלפי המקל ראו כך: קלף 7 ו- 8 יראו את הקשר שלך עם הסביבה, יחסי העבודה, יחסי הזוגיות, ילדים וכדומה. קלף 9 יראה את הנסתר שאולי עליכם לדעת ולהכיר – תכונה מסויימת על עצמכם, קלף 10 הוא התוצאה הסופית לשאלתך.
הקלף שהתקבל במיקום מספר אחת הוא הכח , קלף זה מבטא את לב הנושא, הסביבה העכשווית שלך החיצונית והפנימית. קלף הכח מבטא שקט נפשי רב בשילוב עוצמה חזקה פנימית ונפשית חזקה ביותר להתמודדות עם קשיים ומשימות.

הקלף שהתקבל במיקום מספר שתיים הוא צדק, שמבטא את הצורך לתת את הדין על מעשים וארועים בעבר כאשר קיים צורך לקבל החלטה בין שתי אופציות.
שאלה לדוגמה: האם מערכת היחסים מתאימה לי?

השואל נמצא בדילמה האם להמשיך מערכת יחסים ו/או נישואין, אנו נמצא כי לרוב, השואל/ת בעל יכולות נפשיות חזקות להתמודדות עם ההחלטה ועם משמעויות ההחלטה אך מצד שני קיים צורך פנימי לקבל החלטה בכדי לשמור על השקט הנפשי והשלווה הפנימית.

כמובן שלקחנו דוגמא פשטנית להמחיש רק במקצת את היכולת המופלאה של קלפי הטארוט, יש הכרחיות בראיה כוללת של כל הקלפים שנפרסו ואת השפעתם הכוללת על השואל, זאת בכדי שיכול לקבל תשובה ועצה לשאלתו.
נראה מסובך? לא כל כך, יש צורך בסבלנות, לימוד, קריאה ושינון של הקלפים אך כמובן, מעל לכל, האינטואיציה האישית של כל אחד היא הכלי החזק ביותר לקריאה וקבלת עצה מהקלפים ומקוראי קלפי טארוט.

לתרגול, רצוי בתחילה לרכוש את סדרת הריידר – הסדרה שממנה מתחילים, לאחר מכן ניתן לרכוש סדרות נוספות בהן קיים דגש רב על עיצוב ותשדורות לתת המודע של הקורא והשואל. לאחר מכן לא נותר לכם אלא להתאמן על חברים וחברות, כך רוכשים מיומנות שלאחר מכן תוכלו להעזר בה בחייכם האישיים ולעזור לאחרים.
באהבה.

מאמרים קשורים

מאמר הבא
Close
Back to top button