העצמה אישית

לשכנע את התת מודע

לעתים נדמה לנו, כי המציאות הינה דבר סטטי, קבוע ובלתי ניתן לשינוי. אנו רגילים להגדרות ברורות של הסביבה בה אנו חיים ושוכחים כי מציאות היא בעצם דבר סובייקטיבי וגמיש. למעשה בני האדם יוצרים לעצמם את המציאות שלהם.

התרגלנו להעניק יותר מדי כוח לאמצעים חיצוניים. שכחנו מי אנחנו באמת ושיש לנו את היכולת להשפיע, לשנות וליצור את המציאות הפרטית שלו. על ידי שינוי המציאות האישית ורכישת אמונות מתאימות, נוכל במשך הזמן גם להשפיע על החברה בה אנו מצויים.

המציאות שלנו הינה המצאה. היא תסריט שכתבנו. ובסרט הזה אנחנו גם השחקנים, הבמאים, המפיקים. ברגע שאנחנו מתקשים להבין את זה, אנו הופכים לשחקנים שרק מזדהים עם ההצגה ועם הדרמה.

בספר בראשית מתוארת בריאת העולם. נאמר: "ויאמר אלוהים". המילה 'אמר' הינה ראשי תיבות של: א – אמונה מ – מחשבה ר – רגש. האמונות, המחשבות והרגשות הם אנרגיה, שכאשר אנו ממוקדים בה, אנו יוצרים לעצמנו התנסויות הולמות. גם אם לא טוב לנו בחיים בתחום מסוים וגם אם החיים באופן כללי קשים לנו מדי, עלינו להבין שאם אנחנו כתבנו את התסריט, הרי שנוכל לשנותו. שינוי תסריט המציאות נעשה על ידי מיקוד במה שאנו רוצים. על ידי הרצון, אנו הופכים לצינור ששולח אנרגיה אל המטרה וממגנטים אותה אלינו.

מכיוון שלמחשבות יש כוח ליצור עבורנו, הרי שלרתום אותן לטובתנו ולמען הרצוי לנו, יועיל לנו הרבה יותר, מאשר לתת להן לשלוט בנו. שכנוע עצמי של התת-מודע כדי לשנות התנהגות ולהשיג דברים חיוביים, נקרא אוטוסוגסטיה.

מה היא באמת דאגה? בהיפוך אותיות נגלה שהינה: א ג ד ה. אנו משתמשים בדמיון ליצירת תסריט שלילי ומפחיד, מתרגשים ממנו, מתמקדים בו וכך עלולים, חלילה, לחוות אותו בצורה זו או אחרת. אפשר לחשוב על המוח כעל תכנת מחשב אחת גדולה ומאגר אמונות, ובכל פעם שאנו חושבים על משהו, נשלפת מהתת-מודע אמונה הקשורה לנושא. ישנן אמונות חיוביות, שעוזרות לנו ליצור את מה שאנו שואפים אליו, ולעומתן אמונות שליליות, שמכשילות את הרצון המודע שלנו.

תת המודע מאמין לכל מה שאנו חושבים. אנו יכולים לתכנת אותו, על ידי שימוש באוטוסוגסטיה – השאה עצמית. הדרך נעשית באמצעות הצהרות חיובית בלשון הווה. חשוב מאוד, להתחיל בתכנות עם שתילת וחיזוק האמונה שאנו אוהבים את עצמנו ושאנו ראויים לכל השפע שהיקום יכול להציע לנו.

אני אוהב את עצמי

כתרגיל מומלץ להתחלה יהיה, נאמר לעצמנו, כמה פעמים במשך היום:
"אני אוהב את עצמי"
"אני מעריך את עצמי"
"אני בוחר להיות בשפע"

גם אם קשה לכם באמת להאמין לעצמכם – לא נורא. בהתחלה זה יהיה פשוט תכנות. כשם שהיפנוזה משכנעת ופועלת, כך גם ההיפנוזה העצמית, האוטוסוגסטיה, משכנעת. בסופו של דבר, תתחילו להאמין במה שאתם אומרים לעצמכם. תתחילו להרגיש קלים יותר, אוהבים יותר, שמחים יותר ודברים טובים יתחילו לקרות לכם. יתכן ותחשבו שזה קורה "במקרה", וגם זה בסדר, למרות שבהמשך תתחילו לתהות אם יש בכלל מקריות, או שמא ישנם צירופי מקרים שכוח כלשהו מכוון אותם.

התכנות יכול להשפיע על כל התחומים: מצב הבריאות, פרנסה, זוגיות והגשמה עצמית. מומלץ להשתמש בתכנות לפני שאתם הולכים לישון, אז המוח משתמש בגלי אלפא והוא נוח לשכנוע.. את האוטוסוגסטיה יש לתרגל ולאמץ כאורח חיים. יש להתנקות, במשך הזמן, מדאגות, שהן תוצאה של חוסר אמונה בעצמכם כיוצרי מציאות, חוסר הבנה רוחנית ואנרגטית.

רבי נחמן מספר: "כששואלים אדם לשלומו והוא מתלונן ואומר כי רע, שומע הקב"ה ואומר: על זה הוא אומר כי רע? אני כבר אראה לו מה זה באמת רע! וכששואלים אדם לשלומו והוא מודה על מה שיש ואומר כי טוב, שומע הקב"ה ואומר: על זה הוא אומר כי טוב? אני כבר אראה לו מה זה באמת טוב!".

ולסיום: שימו לב למחשבות שלכם. היו זהירים במילים שאתם הוגים מפיכם. התמקדו בחצי הכוס המלאה והודו עליה, ובכך תגבירו את השפע בחייכם.דעו, כי ביכולתכם ליצור שינוי! השינוי הנחוץ תמיד יגיע מבפנים. מהאמונות ומהמחשבות שלכם. שאתם יכולים להתחיל ולתרגל אותן.

האמינו – ותזמינו תרצו – ותיצרו.

מאמרים קשורים

Back to top button