מיסטיקה

הגשמת חלומות באמצעות חלומות

אמר החכם טצואנג-טצה: "פעם, אני טצואנג-טצה, חלמתי שהייתי פרפר המרוצה מעצמו, עף מפרח לפרח עד שנשכחה ממני האנושיות. לפתע התעוררתי מחלומי והופתעתי לראות שאינני אלא עצמי. ועכשיו, שוב איני יודע אם אני אדם שחלם שהוא פרפר, או פרפר שחלם שהוא אדם".
 
החלום- אותה "מציאות" שאנו חווים בעת שאנו ישנים, הינו כלי רב ערך, אם נדע להיעזר בו בתבונה. עולם החלומות מאפשר לנו להעמיק את המודעות שלנו לעצמנו ולקדם את התפתחותנו ויכולתנו להגשים בפועל את משאלות הלב שלנו. למעשה ניתן להפוך את חלומותינו ליועצי הסתרים שלנו, המלווים את חיינו על הרבדים העמוקים שבהם.

בכל חלום טמונה מתנה. לעיתים היא גלויה וברורה, כמין מסר, מפגש, מסע, או חזיון מרהיב, שאותם אנו חווים בחלום עצמו, ולעיתים אנו מוזמנים להסיר את השכבות והצעיפים, ולפענח את משמעות החלום. באופן זה נקבל את מתנת החלום רק לאחר שהתעוררנו.. אל תוך עצמנו. 
החלום הינו "לחישת הרוח" באוזננו. ההדרכה המלווה אותנו, הנשמה, העצמי העליון שלנו או אם תרצו- האינטואיציה ותת-המודע שלנו: אלו יכולים למצוא את דרכם אל הכרתנו בקלות רבה יותר בעת שאנו ישנים, שכן מסירים אנו את המגננות וההתנגדויות, המודעות והלא-מודעות שלנו, ומאפשרים לתקשורת להתרחש.
 
בחלומות אנו חווים את ההתרחשויות תוך שימוש בכל החושים: אנחנו רואים תמונות, שומעים קולות, טועמים מאכלים, מריחים וחשים מגע, ממש כחיינו ה"מציאותיים". עוצמת הרגש שאנו חווים מועצמת פעמים רבות, או נגרמת ע"י תופעות והתרחשויות אבסורדיות ומוקצנות, על-מנת להמחיש עבורנו את העניין שבו עוסק החלום, וכמפתח לפענוחו.

אולם רב ההבדל בין חלומותינו לבין המציאות: בניגוד למציאות, יכולים אנו בחלום לנוע בחופשיות ו"להיות" כאן וגם שם, בן-רגע או בו-זמנית. התנועה שלנו במרחב נטולת כפיפות לחוקי כדור הארץ (כח הכבידה למשל), מחשבות יכולות לעבור באופן טלפאתי, מחשבות בוראות את עצמן באופן מיידי, עבר הווה ועתיד מתערבבים ללא סדר לינארי- מזכיר לכם משהו?.. 

אכן, "מציאות" זו מזכירה מאד את התחושות שאנו חווים במסעות מדיטטיביים, בעוד אנו מצויים בתוך הקסם הזה, ולמעשה טועמים מהוויית עצמנו כאנרגיה, ללא גופנו הפיזי. מכאן ברורה ההנחה, כי בעת שאנו ישנים, חלק מתודעתנו חווה עצמו ביקומים מקבילים, ב"בית" הרוחני שממנו באנו לכאן, במפגשים עם מדריכי-הרוח שלנו וחברים מקבוצת הנשמה. 

זו הסיבה שחלק מאיתנו חווה "עבודה אנרגטית" המתרחשת בשעת השינה: אנו "מסיירים" במחוזות הרוח, עוברים כוונון, טיפול אנרגטי וחיבור לידע- תהליכים המתאפשרים בקלות, מתוך הסרת המגננות והשקט במערכות- וחוזרים למציאות היומיומית עם כלים חדשים. התחדשות זו הכרחית לקיום האנושי הנזקק להטענת אנרגיית-מקור. ללא שינה המאפשרת לרוח להתקיים בגוף הפיזי- האדם מוציא נשמתו, תרתי משמע, מחזיר ציוד (את גופו) וחוזר הביתה.

ניתן לומר שאנו "ערים" לגמרי, רק כשאנו עוזבים את גופנו הפיזי לחלוטין והמסכים מתרוממים. חיינו על פני כדור הארץ הינם "מציאות" נשמתנו החולמת את עצמה ומגשימה עצמה בעולם הפיזי. כך שלמעשה אנו מצויים במצב של חלום בתוך חלום.. על-כן, תהליכי מודעות שאנו מבצעים בשעות הערות שלנו- משפיעים על בהירות החלומות ויכולתנו להבין אותם, וההפך: חלומותינו מסייעים לנו להעמיק את הכרותנו עם עצמנו, למקד את צמיחתנו ולהגשים משאלות.

בחלום נעשה שימוש בשפה עשירה, יצירתית ומיוחדת, על דרך הרמיזה, באמצעות דימויים, סמלים, דמויות, אוצר מילים, תבניות חשיבה, אסוציאציות וזכרונות. מכאן הצורך לתרגם שפה מרמזת זו באופן המתחבר אל חיי היום-יום האישיים שלנו. שפת החלום יונקת את השראתה מהתודעה המצויה במיינד האישי- מתוך חוויות אישיות שצברנו, בתקופת חיים זו או בתקופות קודמות, ומתודעת המיינד הקולקטיבי- אותם סמלים וידע המצויים במודע ובלא-מודע הכלל אנושי.

בתהליכי מודעות וייעוץ רוחני, נפענח את משמעות החלום על-פי עולמו הפנימי של האדם עצמו ולא על-פי סטריאוטיפים קולקטיביים. אני יוצאת מנקודת הנחה שקיים הבדל משמעותי בין חוויית "ברבור" בחלומו של אדם שגדל בטבע עם ברבורים, ובין אדם שעבורו המפגש המשמעותי עם ברבור הינו דרך היצירה המוסיקלית "אגם הברבורים".. יחד עם זאת, יש מקום לברר, האם קיים בתודעה חיבור לסימבוליקה הידועה (הברווזון המכוער שהפך לברבור יפה-תואר) ולעבד הקשרים של אגדה זו לחיים האישיים.

קיימים סוגים שונים של חלומות. עצם ההכרה בסוגיהם עשויה לסייע לנו בפענוחם: 

חלומות מנחי תהליך:
* חלומות מקדימים: לפני התרחשות או תהליך- לעיתים חלומות אלה "נבואיים", אולם פעמים רבות (ראו הוזהרתם..) הם פשוט משקפים לנו את עצמנו: פחדינו לקראת ההתרחשות, דרכי החשיבה שלנו בעניין וכו'. מודעות תכלול בהקשר זה עיבוד הרגשות והמחשבות ויצירת המציאות המיטבית עבורנו.
* חלומות מלווים: המסייעים לנו בתוך תהליכים והתפתחות.
* חלומות סיכום: המהווים חיזוק והדגש לסיומו של תהליך התפתחותי או ארוע.
חלומות נתיב-נשמה (קארמה):
* חלומות גלגוליים: מבוססים על שעורי-חיים וזכרונות קדומים על-מנת לשחרר ולרפא טראומות ודפוסים שהשתרשו אז ומשפיעים על היום (לא תמיד אנו מודעים לכך שהחלום קשור לחוויה גלגולית, אנו פשוט חווים את עצמנו במקום וזמן אחרים וכדמויות שונות).
* חלומות ילדות: חזרה לגיל ולבית הילדות- כסמן לתהליכי עיבוד נדרשים כגון: חיבור לילד/ה הפנימיים, עבודת מודעות בהתייחס לדמויות ההורים, שחזור ארועים, לעיתים טראומטיים, שנשכחו.
* חלומות חוזרים או סיוטים: מתנתם עצומה בעת שאנו מאפשרים לעצמנו תהליך מודעות בסיוע מקצועי, באופן שיאפשר לנו לזהות את הדפוס או הטראומה שבבסיסם. שינוי המציאות ייצור שינוי בחלום- שינוי בחלום יניב שינוי חיובי במציאות.

חלומות השראה:
* חלומות מסר ותקשור: קבלת מסרים, פתרון למצב קיים, רעיונות חדשים, המצאות ויצירתיות בתחומי חיים שונים, כולל אמנות, מוסיקה וכד'.
* חלומות אנרגטיים-טיפוליים: חוויית עצמנו כמקבלי טיפול אנרגטי, פתיחת ערוצים, כוונון מרכזי האנרגיה (צ'אקרות), הטענת קריסטלים.
* חלומות מודעים: בהם אנו מודעים להיותנו בתוך "מציאות החלום"- חוויה מסוג זה נחשבת לגבוהה ברמת המודעות האישית. ברובד זה ניתן לשנות ולהשפיע על המציאות, הן זו שבחלום והן זו שבחיי היום-יום.
* חלומות חוויה: התגלות חזיון מרהיב, חגיגה של צבע, תחושת אנרגיה, עפיפה וכד'- המתנה הינה החוויה עצמה. מן תזכורת להיותנו נשמות בתוך גוף פיזי, חיבור לפלאי, לאלוהי.
 
איכות תרגום החלום ועומק התהליכים שנאפשר לעצמנו בעקבותיו קובעים את המידה שבה נפיק את המיטב מהמסר ואת יכולתנו לקבל את מתנת-החלום.

מאמרים קשורים

Back to top button